• 21-07-2022, 13:57:49
    #19
    Ben gitmedim gitmeyeceğim,yoklama kacağıyım 3 yıldır askerlik onur gurur adamlık meselesi değildir (bana göre) bedelli 5-10 bin olsa verilir ama bu paralara yazık günah. 3-5 seneye profesyonel askerlik çıkar tüm sorunlar ortadan kalkar.
  • 21-07-2022, 14:08:57
    #20
    Herkes maddi açıdan bakmış biraz yaş açısından bakalım. Hocam 25 yaş üstüyseniz kesinlikle bedelli yapın. Ben 27 yaşımda bedelli olarak gittim iyiki bedelli gitmişim diyorum. Hayatınızda para vereceğiniz en güzel şey olabilir. Eğer normal giderseniz 27-28 yaşından sonra 6 ay size zor gelebilir. 20-23 yaş aralığında olsanız gidin derdim. Bu arada bugünkü 100 k borç seneye para olmayacak. Bu enflasyonist ortamda yılbaşındada %50 zam yapılır gelirinizde %50 artar ve baya rahatlarsınız. Örneğin ben 43.150 tl ye gittim parayı ekim sonu gibi yatırmıştım. Bedelliye bu sene gittim. Şuan 80 k neredeyse iki katına çıkmış. Yılbaşından sonrada çok rahat 110 k civarı olur. Bence pişman olursunuz bedelli gidin.
  • 21-07-2022, 14:10:48
    #21
    MoonstarAleks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben gitmedim gitmeyeceğim,yoklama kacağıyım 3 yıldır askerlik onur gurur adamlık meselesi değildir (bana göre) bedelli 5-10 bin olsa verilir ama bu paralara yazık günah. 3-5 seneye profesyonel askerlik çıkar tüm sorunlar ortadan kalkar.
    Dostum üzülerek söylemek istiyorum böyle bir coğrafyada her vatan evladına 1 ayda olsa askerlik yaptırırlar ve yaptıracaklardır ve yaptırmalılarda. Bedelli veya uzun dönem askerliği mutlaka yapacaksınız.
  • 21-07-2022, 14:13:39
    #22
    Mantıklı, ben başvurdum ama o 1 ay da gitmesi çok mantıksız.
  • 21-07-2022, 14:58:19
    #23
    Kurulu düzenin varsa bozma derim, 6 ay sonra aynı işe giremeyebilirsin. Hesabına uyuyorsa bedelli yapmak daha mantıklı bence.
  • 21-07-2022, 16:28:36
    #24
    Eğer ödeyecek gücün varsa ve 5 ay senin için büyük bir kayıp anlamına geliyorsa bedelli yapmanı öneririm. Ayrıca askerde aylarca durmak yerine belki sektörde kendini geliştirip daha da fazla para yada maaş kazanabilirsin. Zaten enflasyon aylık olarak çok fazla. 1 sene sonra belki de birkaç ay sonra verdiğin bedelli parası, çerez parası gibi gelecek.
    Ben bedelli yaptım. 1 ay zor dayandım
  • 21-07-2022, 16:30:42
    #25
    Bedelliye gittiğinde iyi ki bedelli yapmisim diyeceksin 25 gun bile fazla gelecek.
  • 21-07-2022, 17:49:48
    #26
    PPuNisHeRR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dostum üzülerek söylemek istiyorum böyle bir coğrafyada her vatan evladına 1 ayda olsa askerlik yaptırırlar ve yaptıracaklardır ve yaptırmalılarda. Bedelli veya uzun dönem askerliği mutlaka yapacaksınız.
    çıkmaz denilen bedelli nasıl çıktıysa, sonrasında nasıl kalıcı olduysa, yoklama kaçakları bile bu sene itibari ile yararlanabiliyorsa oda gelecektir mutlaka.