• 19-07-2022, 09:02:48
    #1
    Merhabalar,

    Dün öğrendiğim bir konuyu sizlerle paylaşmak isterim.
    Yurtdışı iPhone cihaz alacaktım fakat kayıt süreci aklıma takılıyordu. İnternet üzerinden biriyle görüştüğümüzde telefonların kendileri tarafından
    kayıt sağlanabildiği bilgisini verdi. Detaylı konuştuğumuzda başkalarının pasaportuna E-Devlet üzerinden Covid19 nedeniyle geçici kayıt yaptıklarını ilettiler. Araştırdığımda bu kayıt işleminin
    aslında 2 aylık olduğunu 1 yıllık vs. uzatma yapanların 2 ayda bir yaptığını anlamış oldum. Yani 1 yıllık kayıt ücreti ödeyip aldığınız işlem 4. ayında sistem kapatıldığında gidecek. Yani tek seferde 1 yıllık kayıt yapmıyorlar.

    Telefonu alacağım şahsa bunun legal olmadığını belirttiğimde direkt engelledi zaten.
    Arkadaşlar büyük olasılıkla onlar bu pasaport bilgisini bir şekilde ele geçiriyor ve kayıt yapıyorlar. Eğer pasaport sahibi bir suça karışırsa sizce IMEI ile yer tespiti
    yapmak üzere harekete geçmezler mi? Bu belki biraz abartı bir teori olarak gelebilir ama olaya bu açıdan bakınca baya korkutucu.

    Bu aşamada bilmediğim ekstra birşey olabilir, kimseyi zan altında bırakmıyorum fakat durum bu şekilde.
    Aksi bildiği olan varsa beyan edebilir.

    Ben üzerime düşeni yapıp sizleri bilgilendirmek istedim.
    Sevgiyle kalın,
  • 19-07-2022, 09:04:02
    #2
    Teşekkürler bilgi için.
  • 19-07-2022, 09:05:12
    #3
    GZR
    Tek Niyet: Memnuniyet ✅
    Doğru konu, ben de bu şekilde olduğunu öğrendim. Covid tedbirleri tamamen kalkınca bu uygulama da kalkacak. Bunu yaptıran insanlar mağdur olacak.
  • 19-07-2022, 09:07:07
    #4
    @MFK; hocamı bu konuya davet ediyorum bilgisinden dolayı
  • 19-07-2022, 09:08:00
    #5
    Bende bu sebepten yurtdışı cihaz almadım alma niyetine girip araştırdım kayıt işini. Yurtdışına girip çıkma şansı olan arkadaşlar alabilir tabi kendi pasaportuna kaydettirip kullanır telefonunu.
  • 19-07-2022, 09:11:38
    #6
    bu şekilde alengerli işlerin bu platformda olmaması lazım, ucuz etin yahnisi ...
  • 19-07-2022, 09:14:14
    #7
    Üyeliği durduruldu
    evet kesinlikle 2 ayda 1 yeniden kayıt yapıyorlar. bu ay bir cihazım tak diye kapandı hala süresi varken, 2-3 gün mağdur olduk telefoncu arkadaş takibini yapmamış belli ki.. bahsettiğim arkadaş da bu forumda ama açıklamak istemiyorum işlerini baltalamamak adına.
  • 19-07-2022, 09:59:05
    #8
    MFK
    🌟 CEPTELEFON DÜNYASI 🌟
    dijitalartiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar,

    Dün öğrendiğim bir konuyu sizlerle paylaşmak isterim.
    Yurtdışı iPhone cihaz alacaktım fakat kayıt süreci aklıma takılıyordu. İnternet üzerinden biriyle görüştüğümüzde telefonların kendileri tarafından
    kayıt sağlanabildiği bilgisini verdi. Detaylı konuştuğumuzda başkalarının pasaportuna E-Devlet üzerinden Covid19 nedeniyle geçici kayıt yaptıklarını ilettiler. Araştırdığımda bu kayıt işleminin
    aslında 2 aylık olduğunu 1 yıllık vs. uzatma yapanların 2 ayda bir yaptığını anlamış oldum. Yani 1 yıllık kayıt ücreti ödeyip aldığınız işlem 4. ayında sistem kapatıldığında gidecek. Yani tek seferde 1 yıllık kayıt yapmıyorlar.

    Telefonu alacağım şahsa bunun legal olmadığını belirttiğimde direkt engelledi zaten.
    Arkadaşlar büyük olasılıkla onlar bu pasaport bilgisini bir şekilde ele geçiriyor ve kayıt yapıyorlar. Eğer pasaport sahibi bir suça karışırsa sizce IMEI ile yer tespiti
    yapmak üzere harekete geçmezler mi? Bu belki biraz abartı bir teori olarak gelebilir ama olaya bu açıdan bakınca baya korkutucu.

    Bu aşamada bilmediğim ekstra birşey olabilir, kimseyi zan altında bırakmıyorum fakat durum bu şekilde.
    Aksi bildiği olan varsa beyan edebilir.

    Ben üzerime düşeni yapıp sizleri bilgilendirmek istedim.
    Sevgiyle kalın,
    Öncelikle merhabalar @HalilE;etiket için teşekkürler abim. Zaten biz müşterlerimize 2 aylık olduğunu belirtiyoruz 2-2-2 olarak almanız sizin zararınızadır mesela 2 aylık 80₺ x 6ay : 480₺ biz otomatikmen uzatıyoruz siz uğraşmadan senelik 430₺ alıyoruz yani 50₺ indirimli diğer konuya gelecek olursak kendi pasaportumuz ile yaptığımız için bizim kitle için söylüyorum( içiniz rahat olsun ) hayırlı günler dilerim 🙏
  • 25-07-2022, 14:28:11
    #9
    Yıllarca bu ülkede forumda pasaport kayıt hakkı satıldı kimin başı belaya girdi ?

    Burda cihazı getiren kullanacak dediler bu yüzden yasa çıkardılar bu normal pasaport kaydı için ama bunu bir suç maddesi haline getirmediler.

    Geçici kayıt da aynı şekilde suç değildir sadece ülkede 120 günden fazla kalacağım bu yüzden telefonu kayıt etmem gerekmiyor süreci biraz uzatabilirmisini demek gibi birşey.

    Çok sorun olarak görselerdi geçici kayitida numara ile işlerlerdi.

    Saçmalıyorsunuz.