dijitalartiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Merhabalar,

Dün öğrendiğim bir konuyu sizlerle paylaşmak isterim.
Yurtdışı iPhone cihaz alacaktım fakat kayıt süreci aklıma takılıyordu. İnternet üzerinden biriyle görüştüğümüzde telefonların kendileri tarafından
kayıt sağlanabildiği bilgisini verdi. Detaylı konuştuğumuzda başkalarının pasaportuna E-Devlet üzerinden Covid19 nedeniyle geçici kayıt yaptıklarını ilettiler. Araştırdığımda bu kayıt işleminin
aslında 2 aylık olduğunu 1 yıllık vs. uzatma yapanların 2 ayda bir yaptığını anlamış oldum. Yani 1 yıllık kayıt ücreti ödeyip aldığınız işlem 4. ayında sistem kapatıldığında gidecek. Yani tek seferde 1 yıllık kayıt yapmıyorlar.

Telefonu alacağım şahsa bunun legal olmadığını belirttiğimde direkt engelledi zaten.
Arkadaşlar büyük olasılıkla onlar bu pasaport bilgisini bir şekilde ele geçiriyor ve kayıt yapıyorlar. Eğer pasaport sahibi bir suça karışırsa sizce IMEI ile yer tespiti
yapmak üzere harekete geçmezler mi? Bu belki biraz abartı bir teori olarak gelebilir ama olaya bu açıdan bakınca baya korkutucu.

Bu aşamada bilmediğim ekstra birşey olabilir, kimseyi zan altında bırakmıyorum fakat durum bu şekilde.
Aksi bildiği olan varsa beyan edebilir.

Ben üzerime düşeni yapıp sizleri bilgilendirmek istedim.
Sevgiyle kalın,
Öncelikle merhabalar @HalilE;etiket için teşekkürler abim. Zaten biz müşterlerimize 2 aylık olduğunu belirtiyoruz 2-2-2 olarak almanız sizin zararınızadır mesela 2 aylık 80₺ x 6ay : 480₺ biz otomatikmen uzatıyoruz siz uğraşmadan senelik 430₺ alıyoruz yani 50₺ indirimli diğer konuya gelecek olursak kendi pasaportumuz ile yaptığımız için bizim kitle için söylüyorum( içiniz rahat olsun ) hayırlı günler dilerim 🙏