• 08-07-2022, 01:29:59
    #10
    soru sormak için sormuşsun
  • 08-07-2022, 01:30:33
    #11
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    R10 halleder de yapan bulunup en yüksek cezaya çarptırılmalıdır.
  • 08-07-2022, 01:32:36
    #12
    Castaway adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    soru sormak için sormuşsun
    Soru sormak için sormuşsun demeniz, soru sormak için sorduğum anlamına gelmez. Ayrıca soruyu size değil gerçekten bilgili insanlara sormuştum.
  • 08-07-2022, 01:35:36
    #13
    Düşer hepsi düşer neler düşüyor bi bilseniz
  • 08-07-2022, 02:44:29
    #14
    Kurumsal PLUS
    Neden sadece saldırı olarak düşünüyorsunuzki. Yönetim tarafından yapılan bir sunucu bakım veya güncelleştirme yenilik kaynaklı anlık olabilir
  • 08-07-2022, 09:11:33
    #15
    Ne yazık ki bakım vs yoksa sorun netinternet diye düşünüyorum.
    Cloudflare ücretli sürüm kullanılıyor, saldırı yaşılması zor ve bir asn adresini engellemeleri saldırıyı direkt olarak keser.
    Bana göre cloudflare waf varken ip adresini 2. Kez mask yapıp netinternet waf kullanmaları saçma arkaya 2 backdoor atmak 2x paket demek
    Desteklemek için yapılıyorsa bile sadece netinternet waf kullanılmalı

    Eskiden sunucuların iyi olmadığı tahminine varardım ama o asus sunucuları eklendiyse siteye, site yüksek bir saldırıda kullanıcı olarak algılasa bile sunucuların kaldırması gerek diye düşünüyorum .d

    Sorunun netinternet tarafında olduğu fikrini çok benimsedim. R10 büyük bir site, bu yüzden site durumu ve duyurular için service status gibi bir sayfa açılması bence daha profesyonel olurdu.
  • 08-07-2022, 12:55:04
    #16
    Kurumsal PLUS
    qwelox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar selam. R10 3-4 dakika önce gitmişti 1 dakika önce yine gitti. Hani normal her site saldırı alabilir ama kafamda bazı deli sorular var....



    1- Netinternet, R10'un sponsoruysa nasıl düştü?
    2- Heimwall WAF (emin değilim) ve Cloudflare vardı nasıl düştü?
    3- Baya uzun süre (ortalama 10-15 saniye) nasıl yapıldı?
    4- Kim yaptı? Yapan cezalandırıldı mı?
    5- Tam hosting şikayetleri okurken profile bastım ve hop gitti.
    6- Bir kere oldu düzeltildi ancak nasıl tekrar oldu?

    00:49'da da oldu 01:12'de de nasıl oluyor bu?





    Netinternet'de bir düşme yok, R10 özelinde çok fazla siber saldırı yapılmakta ve anlık olarak sitenin gidip geri gelmesini sağlayan WAF'ın kendisi. Saldırı başladığı anda korumaya alıyor backend sunucuları..

    Soru şöyle olmalı..

    Heimwall olmasaydı 10-15sn değil de, ne kadar kapalı kalacaktı?
  • 08-07-2022, 13:08:36
    #17
    Kurumsal PLUS
    denizyavas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Büyük site diye sitelerin çökmesini normale indirgemeyin. Bu olayları normallestirirseniz sorunları çözemezsiniz. Sorunun kaynağı trafik değil, büyük ihtimalle bağlantı sistemleri ile alakalı..

    Bağlantı ile ilgili derken, suçu netinternet'e atmak istemiyorum ama sorun onlarla alakalı..

    Ya da, koruma duvarı ile ilgili bir sorunda olabilir. Lakin; büyük yük binince devreye kısa süreli gitmeler olur. Bunlar genelde saldırı kaynaklıdır. Ama şuan ki sistemler ile 'bot, saldırılar'ın anlık girişi' bile engellenirken. Sorun direkt netinternet'e gidiyor. Yani cloudflare değil diye düşünüyorum.
    Netinternet'te sorun var mı, yok mu eş zamanlı netinternet.com.tr ye girerek de teyit edebilirsiniz. Biz şeffaf bir işletmeyiz sorun olduğunda direkt özel bir Twitter hesabımız var burda yayınlıyoruz https://twitter.com/status_ni

    Zekeriyafaik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Neden sadece saldırı olarak düşünüyorsunuzki. Yönetim tarafından yapılan bir sunucu bakım veya güncelleştirme yenilik kaynaklı anlık olabilir
    Netinternet çalışanları tarafından R10.net sunucuları monitör ediliyor 7x24 herhangi bir sorun anında hemen müdahale edilmesi için sorun siber saldırı.

    tryigitx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne yazık ki bakım vs yoksa sorun netinternet diye düşünüyorum.
    Cloudflare ücretli sürüm kullanılıyor, saldırı yaşılması zor ve bir asn adresini engellemeleri saldırıyı direkt olarak keser.
    Bana göre cloudflare waf varken ip adresini 2. Kez mask yapıp netinternet waf kullanmaları saçma arkaya 2 backdoor atmak 2x paket demek
    Desteklemek için yapılıyorsa bile sadece netinternet waf kullanılmalı

    Eskiden sunucuların iyi olmadığı tahminine varardım ama o asus sunucuları eklendiyse siteye, site yüksek bir saldırıda kullanıcı olarak algılasa bile sunucuların kaldırması gerek diye düşünüyorum .d

    Sorunun netinternet tarafında olduğu fikrini çok benimsedim. R10 büyük bir site, bu yüzden site durumu ve duyurular için service status gibi bir sayfa açılması bence daha profesyonel olurdu.
    Yukardaki cevabı size de copy/paste yapmak istiyorum;

    Netinternet'te sorun var mı, yok mu eş zamanlı netinternet.com.tr ye girerek de teyit edebilirsiniz. Biz şeffaf bir işletmeyiz sorun olduğunda direkt özel bir Twitter hesabımız var burda yayınlıyoruz https://twitter.com/status_ni
  • 08-07-2022, 13:18:00
    #18
    Her sistem kusursuz diye bir kaide yok, milyon dolarlık global projeler bile saatlerce erişim sorunu yaşıyor kimi zaman. Bence gelen eleştiriler yersiz olmuş. 10-15 saniye girememişsin ne olmuş sanki, iki ayda en az bir kez ya Discord ya Whatsapp çöker mesela. Kimi zaman saatlerce sürer.