• 14-06-2022, 21:32:50
    #19
    Yüzde 35 falan filan biseyler yazıyı ama anlamadım ben anlayan var mi
  • 14-06-2022, 21:37:49
    #20
    1 verip 5 alacaklar sonrası malum
  • 14-06-2022, 21:44:06
    #21
    Zam değil enflasyon farkını ödüyorlar
  • 14-06-2022, 21:47:36
    #22
    arkadaşlar yok çalışanı ezdirmeyeceğiz falan hikayeleri duyuyoruz son günlerde yetkililerden ama işin özü öyle değil.

    memura ve emekliye yıllardır %3 ve %3,5 vermeye alıştılar üstüne de enflasyon farkı veriyorlardı sırf işgüzarlık olsun diye. bu son sefer %5+%7 zam verdiler üstüne de enflasyon farkı eklediler. sandılar ki herzamanki gibi enflasyonu %8-10 çıkarırız ama bu sefer devran dönüverince %35 vermek zorunda kaldılar. memur ve memur emeklisi yılda iki kere zam alıyor sebebi de zammı ikiye bölüyorlarki biraz daha kırpalım az verelim mantığı. yoksa asgari ücretliye verdikleri %50 gibi bir zam falan verdikleri yok. yani toplamda alınan zam %12 memur ve memur emeklisinin.

    asgari ücretli yılda bir kere zam alıyor. ve enflasyon farkı da talep etmiyor ki onlar da vermiyor yıllardır. yoksa milyonlarca insan tükürse tükrüğünde boğar ama demmekki hallerinden memnun. o yüzden %99 ihtimalle onlara zam yok temmuzda.
  • 14-06-2022, 22:21:23
    #23
    gelmesi lazım kanka
  • 14-06-2022, 22:30:37
    #24
    ELCHAVO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    gelmesi lazım kanka
    bakalım
  • 14-06-2022, 22:33:34
    #25
    Kurumsal PLUS
    ₺ borcum var gelirse bana yarar
  • 14-06-2022, 22:45:57
    #26
    Prens55 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şuan gelmese daha mı iyi ? Gelmesi TL borcu olanlar İçin iyi. Zam gelmese bile artışlar devam edecek. Her türlü kötü durum
    Bu düşünce yapısı milleti bitirdi hocam. Zam vererek çözülebilecek bir durum yok. Şuanda ekonomi durgun bir zam mı daha kaldırabilir mi kestiremiyorum.
    Alt gelir grubunu kurtaralım derken durum hepten beter olabilir.

    Genel hata şu oluyor genelde.
    Gelmese bile zam yapıyorlar deniliyor fakat şuanda ürünlere aylık %10 zam yapılıyorsa. Asgari ücret artarsa bu %20ye çıkar. Çoğu firma zaten ürünlerin gramajını , kalitesini düşürmüş vaziyette. Kaarı olabildiğince geri çekti bir çoğu.

    Asgari ücretin artması direk ürünün üstüne eklenmesi demektir. Firmaların kaarından fire verebilecekleri kadar büyük bir boşlukları olduğunu zannetmiyorum.
  • 14-06-2022, 22:48:31
    #27
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu düşünce yapısı milleti bitirdi hocam. Zam vererek çözülebilecek bir durum yok. Şuanda ekonomi durgun bir zam mı daha kaldırabilir mi kestiremiyorum.
    Alt gelir grubunu kurtaralım derken durum hepten beter olabilir.

    Genel hata şu oluyor genelde.
    Gelmese bile zam yapıyorlar deniliyor fakat şuanda ürünlere aylık %10 zam yapılıyorsa. Asgari ücret artarsa bu %20ye çıkar. Çoğu firma zaten ürünlerin gramajını , kalitesini düşürmüş vaziyette. Kaarı olabildiğince geri çekti bir çoğu.

    Asgari ücretin artması direk ürünün üstüne eklenmesi demektir. Firmaların kaarından fire verebilecekleri kadar büyük bir boşlukları olduğunu zannetmiyorum.
    İşte hocam ben beyaz yakalı bir memur olarak asarü ücretle aramda 2.5 olması gerekiyordu 2019 dan bu yana. şuan kafa kafaya olduk neredeyse ki tecrübeli bir mühendisim. Asgari ücret zammı en çok beni ve ben gibileri etkiliyor. alım gücümüz iyice düşüyor. bilmiyorum ya durumlar kötü. moral falan yok.