arkadaşlar yok çalışanı ezdirmeyeceğiz falan hikayeleri duyuyoruz son günlerde yetkililerden ama işin özü öyle değil.
memura ve emekliye yıllardır %3 ve %3,5 vermeye alıştılar üstüne de enflasyon farkı veriyorlardı sırf işgüzarlık olsun diye. bu son sefer %5+%7 zam verdiler üstüne de enflasyon farkı eklediler. sandılar ki herzamanki gibi enflasyonu %8-10 çıkarırız ama bu sefer devran dönüverince %35 vermek zorunda kaldılar. memur ve memur emeklisi yılda iki kere zam alıyor sebebi de zammı ikiye bölüyorlarki biraz daha kırpalım az verelim mantığı. yoksa asgari ücretliye verdikleri %50 gibi bir zam falan verdikleri yok. yani toplamda alınan zam %12 memur ve memur emeklisinin.
asgari ücretli yılda bir kere zam alıyor. ve enflasyon farkı da talep etmiyor ki onlar da vermiyor yıllardır. yoksa milyonlarca insan tükürse tükrüğünde boğar ama demmekki hallerinden memnun. o yüzden %99 ihtimalle onlara zam yok temmuzda.