• 12-06-2022, 17:52:51
    #19
    tamam hocam 3 5 gün geciktirmeyi anlarım çünkü yazılım işi uzun soluklu bir iş ve hayatta sorunlar çıkıp araya girebilir ama askere gitti gelince yapacak nedir hahaahqhwhah
  • 12-06-2022, 17:53:22
    #20
    - Bütçe: 19 bin.
    Beyefendinin yarıda bırakma nedeni: İşin devamını getirememesi.

    Aşağıdaki sorunlara binaen muhtemelen ucuz etin yahnisi meselesi yine.

    - Bütçe: 8 bin.
    Aciliyeti had safha olan projeyi 5 gün içinde verecekti. 9. gün iade istedik. İade yapmadığı için mahkeme devam ediyor.

    Basit script veya editleme işlemi hariç bu sürede hiç bir işlem yapılamaz, 5 günde ancak proje çizimleri alalade yetişir. Hadi diyelim ki 1 kişi değil kurum yapacak ekibi ile, bu aciliyette iş zaten +20 bin lira ile başlar.

    - Bütçe: 9 bin.
    Verilen süre 14 gün.
    Teslim edilen süre 26 gün.

    Anladığım kadarıyla zaman konusunda bir algı problemi yaşıyorsunuz, sorunların yarısı zamnala ilgili zaten yazdıklarınızın.


    - Bütçe: 6 bin.
    Verilen süre 4 gün.
    Teslim edildiği süre 12 gün.

    Yukardaki yorum aynı zaman algı probleminiz var. Muhtelemen normalbu süreleri veren insanları reddettiniz. Zaman sınırınıza uygun diye kabul ettiniz.

    Bütçe: 26 bin TL
    Mobil uygulama yapılacaktı. 14. gün projeyi bıraktı. Apilerle uğraşamam dedi.

    Apilerin ne olduğuna bağlı olarak, bu fiyat sonucu normal hocam şaşırmayın. Api entegre işlemlerini yapacak yazılımcı bu fiyata mobil uygulama yapmaz.

    - Bütçe: 500 TL
    Askere gitti gelince yapacak. alay etti arkadaş.

    500 tl`yeben üniversitede ödev yapıyorsum hesap makinesi felan 3 yıl önce, hak etmişsiniz.

    - Bütçe: 4000 TL
    PHP dosyası düzeltilecekti. Dosyaya baktı. 1 hafta içinde teslim ederim dedi. 2000 TL ön ödeme yaptık. Yapamadı, ücret iadesi de yapmadı. 7 günü boşa gitmiş diye. Şikayet ettik.

    PHP`cileri savunacak değilim onları bende sevmem.
    • Ahmedy55
    Ahmedy55 bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 12-06-2022, 17:58:29
    #21
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    - Bütçe: 19 bin.
    Beyefendinin yarıda bırakma nedeni: İşin devamını getirememesi.

    Aşağıdaki sorunlara binaen muhtemelen ucuz etin yahnisi meselesi yine.

    - Bütçe: 8 bin.
    Aciliyeti had safha olan projeyi 5 gün içinde verecekti. 9. gün iade istedik. İade yapmadığı için mahkeme devam ediyor.

    Basit script veya editleme işlemi hariç bu sürede hiç bir işlem yapılamaz, 5 günde ancak proje çizimleri alalade yetişir. Hadi diyelim ki 1 kişi değil kurum yapacak ekibi ile, bu aciliyette iş zaten +20 bin lira ile başlar.

    - Bütçe: 9 bin.
    Verilen süre 14 gün.
    Teslim edilen süre 26 gün.

    Anladığım kadarıyla zaman konusunda bir algı problemi yaşıyorsunuz, sorunların yarısı zamnala ilgili zaten yazdıklarınızın.


    - Bütçe: 6 bin.
    Verilen süre 4 gün.
    Teslim edildiği süre 12 gün.

    Yukardaki yorum aynı zaman algı probleminiz var. Muhtelemen normalbu süreleri veren insanları reddettiniz. Zaman sınırınıza uygun diye kabul ettiniz.

    Bütçe: 26 bin TL
    Mobil uygulama yapılacaktı. 14. gün projeyi bıraktı. Apilerle uğraşamam dedi.

    Apilerin ne olduğuna bağlı olarak, bu fiyat sonucu normal hocam şaşırmayın. Api entegre işlemlerini yapacak yazılımcı bu fiyata mobil uygulama yapmaz.

    - Bütçe: 500 TL
    Askere gitti gelince yapacak. alay etti arkadaş.

    500 tl`yeben üniversitede ödev yapıyorsum hesap makinesi felan 3 yıl önce, hak etmişsiniz.

    - Bütçe: 4000 TL
    PHP dosyası düzeltilecekti. Dosyaya baktı. 1 hafta içinde teslim ederim dedi. 2000 TL ön ödeme yaptık. Yapamadı, ücret iadesi de yapmadı. 7 günü boşa gitmiş diye. Şikayet ettik.

    PHP`cileri savunacak değilim onları bende sevmem.
    Konu bile verilen cevaplardan daha mantıklı. Özellikle en alttaki cevap çok güldürdü. Ne olur sevin. Siz sevmezseniz PHP yazılım sektörü biter.
  • 12-06-2022, 17:59:28
    #22
    indruppel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çoğu arkadaş alınsa da kiminin verdiği fahiş fiyatlar bir yana işi zamanında teslim edememe, kendisinin projeyi alıp başkasına yaptırıp komisyon alma çabası vs. bitmiyor. Tek bende mi böyle diye forumdan bir kaç arkadaşa daha sordum. Meğersem hemen hemen her webmasterin ortak derdiymiş.
    Artık bana göre türk yazılıcımlarının %80'i = çöp kovası. Zaten iyi olanlar ya ülkede değil ya da ulaşamıyoruz galiba.
    Sizlere yaşadığım sorunları ve iptal olan projelerden aklıma gelenleri yazdım. Bu demek değildir ki hepsi kötü başta dediğim gibi %80'i böyle. Ne ucuza yaptırdık ne de acemiye.

    - Bütçe: 19 bin.
    Beyefendinin yarıda bırakma nedeni: İşin devamını getirememesi.

    - Bütçe: 8 bin.
    Aciliyeti had safha olan projeyi 5 gün içinde verecekti. 9. gün iade istedik. İade yapmadığı için mahkeme devam ediyor.

    - Bütçe: 9 bin.
    Verilen süre 14 gün.
    Teslim edilen süre 26 gün.

    - Bütçe: 6 bin.
    Verilen süre 4 gün.
    Teslim edildiği süre 12 gün.

    Bütçe: 26 bin TL
    Mobil uygulama yapılacaktı. 14. gün projeyi bıraktı. Apilerle uğraşamam dedi.

    - Bütçe: 500 TL
    Askere gitti gelince yapacak. alay etti arkadaş.

    - Bütçe: 4000 TL
    PHP dosyası düzeltilecekti. Dosyaya baktı. 1 hafta içinde teslim ederim dedi. 2000 TL ön ödeme yaptık. Yapamadı, ücret iadesi de yapmadı. 7 günü boşa gitmiş diye. Şikayet ettik.

    Sizler de sorun yaşadıklarınızı yazabilirsiniz, gülelim.
    Hay yaşa be, sinir olduğum tiplere sonunda bir iki laf edebileceğim.

    Geçenlerde birisi forumda konu açmış PHP yardım şeklinde, konuya yardım için yazdım, yardım ettim fln, aradan 1 gün geçti, birisiyle görüşmüş iş alacakmış 8K TL'den, bana sen yap 5K'ya diyor. (Ne ara bu işte uzman oldun, ne zaman iş alabilecek kapasiteye geldin.)
    Az önce bir konuya denk geldim, birisi 25TL'ye tek yaprak scripti satıyor, başka birisi 1.500TL istiyor.

    Vallahi gına geldi, bir kaç işimi bunlara sinirlendiğim için ücertsiz paylaştım.
    İş veren ayrı, meslektaş ayrı, yıldım vallahi.

    Artık Türkiyeye iş yapmıyorum, Hollanda da bir müşteri buldum, 3 aydır düzenli işini alıyorum, miss vallahi.
  • 12-06-2022, 18:01:56
    #23
    Sebebini söyleyeyim size, yazılım sektörü popüler bir sektör haline geldiğinden beri herkes bu alana yöneldi fakat yazılımın çok önemli bir meslek dalı olduğunu herkesin yapabileceği bir meslek dalı olmadığını millet anlayamadı herkesin yazılım yazamayacağını proje geliştiremeyeceğini kavrayamıyorlar herkes 1 kurs ile 1 yazılım dilini öğrenebileceğini sanıyor. Bu yüzden çok fazla vasat yazılımcı piyasada dolanıyor sizde bunlara denk gelmişsiniz. Yazılımda gerçekten iyi olan insanlara denk gelememişsiniz size ufak bir tavsiye vereyim çalışacağınız kişiye önce kaç senedir bu sektörde olduğunu sorun 2-3 senelik yazılımcıya proje teslim etmeyin çünkü herkes yazılımcıyım diye ortalıkta geziyor ama yazılım dilinin en basit pivot noktalarını sorsanız bilmez internette ki örnek projelere bakarak çalarak çırparak bir şeyler üretmeye günlük harçlığını çıkartmaya çalışıyorlar. Bunu ben sadece Türkiyede gördüm yurtdışında böyle bir zihniyet yok o insanlara gerçekten üzülüyorum kendilerine uygun farklı bir meslek dalı seçseler daha hızlı ilerleyebileceklerini anlamıyorlar herkes bu işi parası için yapmaya çalışınca ortaya vasatlar ordusu çıkıyor
  • 12-06-2022, 18:02:07
    #24
    Bunun nedeni tamamen ekonomik.
    Disiplinli çalışan, dil bilen, kendini geliştirebilen adamlar kolayca yurt dışı bağlantıları bulup çalışabiliyorlar.
    Pandemi ile bir çok şirket remote şekilde işlerin döndüğünü keşfetti.
    Yurtdışı bağlantısı kurabilecek kadar dil bilen, disiplinli çalışan iyi bir yazılımcıyı Türk Lirası ile çalıştırma şansınız pek yok.
    Bu adamlar emeklerini euro ve dolar ile sizin karşılayamayacağınız ücretlere satıyorlar.
    Geriye kalan çöpler içinden cevher bulmaya çalışıyorsunuz.

    Ülkede dil bilen, disiplinli çalışan ve yüksek vasfa sahip insanlar ile ilgili her sektörde bu sorunu yaşamaya devam edeceksiniz.
    Ülkenin parası değersizleştikçe o paraya çalışan insan bulmakta zorlanacaksınız.
    Doktorlar da gidiyorlar.
    10 sene sonra hastalığına doğru teşhis konulamadığı için ölen insanların sayısı katlanacak.
  • 12-06-2022, 18:02:09
    #25
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    - Bütçe: 19 bin.
    Beyefendinin yarıda bırakma nedeni: İşin devamını getirememesi.

    Aşağıdaki sorunlara binaen muhtemelen ucuz etin yahnisi meselesi yine.

    - Bütçe: 8 bin.
    Aciliyeti had safha olan projeyi 5 gün içinde verecekti. 9. gün iade istedik. İade yapmadığı için mahkeme devam ediyor.

    Basit script veya editleme işlemi hariç bu sürede hiç bir işlem yapılamaz, 5 günde ancak proje çizimleri alalade yetişir. Hadi diyelim ki 1 kişi değil kurum yapacak ekibi ile, bu aciliyette iş zaten +20 bin lira ile başlar.

    - Bütçe: 9 bin.
    Verilen süre 14 gün.
    Teslim edilen süre 26 gün.

    Anladığım kadarıyla zaman konusunda bir algı problemi yaşıyorsunuz, sorunların yarısı zamnala ilgili zaten yazdıklarınızın.


    - Bütçe: 6 bin.
    Verilen süre 4 gün.
    Teslim edildiği süre 12 gün.

    Yukardaki yorum aynı zaman algı probleminiz var. Muhtelemen normalbu süreleri veren insanları reddettiniz. Zaman sınırınıza uygun diye kabul ettiniz.

    Bütçe: 26 bin TL
    Mobil uygulama yapılacaktı. 14. gün projeyi bıraktı. Apilerle uğraşamam dedi.

    Apilerin ne olduğuna bağlı olarak, bu fiyat sonucu normal hocam şaşırmayın. Api entegre işlemlerini yapacak yazılımcı bu fiyata mobil uygulama yapmaz.

    - Bütçe: 500 TL
    Askere gitti gelince yapacak. alay etti arkadaş.

    500 tl`yeben üniversitede ödev yapıyorsum hesap makinesi felan 3 yıl önce, hak etmişsiniz.

    - Bütçe: 4000 TL
    PHP dosyası düzeltilecekti. Dosyaya baktı. 1 hafta içinde teslim ederim dedi. 2000 TL ön ödeme yaptık. Yapamadı, ücret iadesi de yapmadı. 7 günü boşa gitmiş diye. Şikayet ettik.

    PHP`cileri savunacak değilim onları bende sevmem.
    Ne ucuz etin yahnisi, ne zaman sorunu ne de bütçe. Biz direkt bi yazılımcıya gidip şu kadar bütçe var şu kadar zamanda yapılacak demiyoruz. Kurumsal firmalar da olduğu gibi bir kaç kişiye sorarız, ortalama fiyat alır ve ona göre teklifle gideriz. Süreyi ise onlar söylüyor genel de. Şu sürede biter diye, acil olan projeler hariç diğer süreler kendilerine aittir. İşin zorluğunu biliyoruz ve acil projelerimiz hariç kimseyi zaman şu kadar olsa şu günde çözsen iyi olur demiyoruz. Eleştireceğim deyip küçük düşürmeye çalışmakta trajikomik. Öyle ki tek bu sorunu yaşayan ben değillim. Görüldüğü gibi..
  • 12-06-2022, 18:04:41
    #26
    Ladavaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu kadar projeyi siz ne yapıyorsunuz hocam merak ettim de çok projeler varsa sabit bir elemaniniz olsun bence
    Reklam ajansında çalışıyorum hocam, mesleğim gereği. Sektörde detaylı projeler yapacak çok arkadaş bulamıyoruz. Aracı oluyorum diyeyim. Daha bir çok örnek var da aklıma gelenler bunlar.
  • 12-06-2022, 18:05:21
    #27
    Bu konuda çok ciddi mağduriyetler yaşanmaktadır.
    Çünkü ortalıkta yazılımcıyım diye geçinen, belkide yazılımın Y sinden anlamayan bir sürü nitelikli *********** var.
    Özellikle Freleencer çalışan insanın kim olduğunu ve yeteneğini kimse bilmiyor.
    Dikkat ettim hemen hemen hepsi de işin bir kısım ücretini peşin almak istiyor.
    Adamlar iş yapma derdinde olmadığından, direk dolandırmaya programlanmış tipler,
    Ne alırsam o kar diyo hesabı,
    O anda ihtiyacını giderme derdindeler.
    Ben 5-6 yazılımcı ile çalıştım ancak 1 tane insan evladına denk gelmedim.
    Adamlara iş yaptırmak yerine, bitmeyen maddi manevi sorunları ile uğraşmak zorunda kaldım.
    Sonuç olarak ücretli çalıştırmaya karar verdim.