Bunun nedeni tamamen ekonomik.
Disiplinli çalışan, dil bilen, kendini geliştirebilen adamlar kolayca yurt dışı bağlantıları bulup çalışabiliyorlar.
Pandemi ile bir çok şirket remote şekilde işlerin döndüğünü keşfetti.
Yurtdışı bağlantısı kurabilecek kadar dil bilen, disiplinli çalışan iyi bir yazılımcıyı Türk Lirası ile çalıştırma şansınız pek yok.
Bu adamlar emeklerini euro ve dolar ile sizin karşılayamayacağınız ücretlere satıyorlar.
Geriye kalan çöpler içinden cevher bulmaya çalışıyorsunuz.

Ülkede dil bilen, disiplinli çalışan ve yüksek vasfa sahip insanlar ile ilgili her sektörde bu sorunu yaşamaya devam edeceksiniz.
Ülkenin parası değersizleştikçe o paraya çalışan insan bulmakta zorlanacaksınız.
Doktorlar da gidiyorlar.
10 sene sonra hastalığına doğru teşhis konulamadığı için ölen insanların sayısı katlanacak.