Yabancıların Ekonomimizle Dalga Geçmesi
53
●2.588
- 16-05-2022, 00:57:24Çin ucuz satarak Dünyanın (evet dünyanın) en iyi ekonomisini elde etti. faizler %700'lerdeyken kimseden ses çıkmıyordu maşallah.
- 16-05-2022, 00:58:36Çin dediğiniz ülke kişi başına düşen geliri 10 bin dolar , gelişmekte olan yoksul bir ekonomidir. Siz toplam milli gelirle ülkenin ekonomisini ölçüyorsanız buraya bu yorumu yazmaya cesaret etmemeliydiniz. Çünkü bizim kişi başına düşen ihracatımız Çin'den daha fazladır, ayrıca biz Çin'den daha fazla yüksek teknolojili mal ihraç etmekteyiz ( kişi başı olarka)delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 16-05-2022, 01:04:54Bu hale savaştan çıktıktan sonra devletine bağlı vatandaşlarla geldi. Bizde hala hala dhkpc terör örgütünü savunanlar sokaklarda elini kolunu sallayarak geziyor. Bu ülke çok badireler atlattı en çok saldırıya savunma sanayisine yatırım yapmaya başladığımızda aldık. Ekonomi böyle birşey işte kırılgan. Herşeyin bir sırası var. Eğer birisi size sürekli saldırıyorsa ve siz halen ihracat yapıp makro ekonomide kendinizi kulvara soktuysanız meyve veren ağaç taşlanır bu kadar.cagataysahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Çin ihracat yapmaz zaten, ucuz maliyetlerle yatırımları çeker işine bakar. Çin devletinin tek amacı yatırımcıları ülkede tutmak, çinli şirketler o kadar güçlü değil, çin ekonomisinin verileri bu yüzden böyle. - 16-05-2022, 01:06:20Birincisi, Türkiye demokratik ve sosyal bir ülkedir. Biz antidemokratik Çin devleti değiliz. İkincisi şuanda asgari ücret Çin'deki pek çok yerden daha aşağıda yer alıyor. Hatta Cezayir gibi üçüncü sınıf ülkeler ile kıyas yaparsak Türkiye fakir kalıyor. Kaldı ki dünya üzerinde neredeyse halkının yarısı asgari ücret ile çalışan ikinci bir toplum var mı? Size veriler ile cevap vereceğim.delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Aşağıdaki istatistikler ihracatın ithalatı karşılama oranını veriyor. 2015-2021 arası bu sayı aşağıda yukarı 70-80 bandında ileri-geri oynamıştır.
20153.750,242016
4.607,90
81,393.558,792017
4.160,62
85,544.397,092018
6.172,62
71,234.336,142019
6.692,54
64,794.979,352020
5.716,27
87,114.068,00
4.716,00
86,24
İhracatın ithalatı karşılama oranı 2021 Ocak ayında %83,0 iken, 2022 Ocak ayında %63,2'ye geriledi.
Bunun sebebi ise Türkiye'de yüksek teknolojiye dayalı bağımsız ihracat yapılamıyor oluşudur. Türkiye'de bir ürünün ihracatını yapmak için önce ithalat yapmalısınız. Dolar kuru yükseldikçe üreticinin girdi maliyeti artar. Maliyet yükselirse fiyatlar artar. Alım gücü düşen tüketici ürün satın alamaz. Bu sefer yurt içinde sektöre tutunamayan üretici dış pazara açılamaz. Birazcık daha açıklama yapmaya lüzum var mı?
Kaynaklar:
https://www.mta.gov.tr/v3.0/bilgi-me...arsilama-orani
https://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%B...C5%9F_ticareti
https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Inde...cak-2022-45536 - 16-05-2022, 01:06:52Hayır efendim, ülke ekonomisini dış pazara açarak geldi, yani komunizmin içine kapitalizm karıştırarak. Çin kişi başına düşen gelir olarak asla zengin bir ülke değildir.delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 16-05-2022, 01:08:48Dünyadaki bütün demokratik ülkelerde devletin gücü zayıflarken bizde devlet baba devlet baba diye bağıran vatandaşlar ne yazık ki bizim sonumuzu hazırlıyor. Unutmayın devlet bizim mülkümüzdür, hiçbir zaman hükümet mülkü olmamıştır olmamalıdır.Exonol adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 16-05-2022, 01:10:50Ülkemizde bu modelin tamamını elbette alamazsınız. komünizmde adaletli paylaşım var fakat çinde yok. Çin örneğini vermemdeki amaç ucuz maliyetlerdi. Konudan sapmak istemem. Çin devlet olarak güçlü halk olarak değil. Hiçbir ekonomi analiz kuruluşu/kurumu bu konuyu hiç olumsuz olarak yazmaz çizmez. Türkiye cazibe merkezi olmaya başladı. Halka yansıması uzun sürecektir arka planda devletimiz güçlü adımlar atıyor sürekli. Yurtdışı politikaları özellikle afrikadaki madenlere göz kırpması birçok büyük devleti rahatsız ediyor, bu yüzden de en kırılgan olan yerden vuruyorlar EKONOMİ.cagataysahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Kişisel görüşümdür tabi bir ekonomist değilim boş konuşma olarak da görebilirsiniz yazımı. - 16-05-2022, 01:14:02Fiyatları bu kadar düşürürseniz afganistana bile yatırım yaparlar. Şuanda Koç Holding'in değeri kaç para? Diğer şirketler, Bim mesela? Borsamız dolar bazında dibe vuruyor ama TL olarak bakarsanız her şey güllük gülistan.delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle