• 16-05-2022, 01:18:22
    #19

    Alexis Gateley adamın yaptığı yorumu gördüm de şoktayım şuan

  • 16-05-2022, 01:18:53
    #20
    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu hale savaştan çıktıktan sonra devletine bağlı vatandaşlarla geldi. Bizde hala hala dhkpc terör örgütünü savunanlar sokaklarda elini kolunu sallayarak geziyor. Bu ülke çok badireler atlattı en çok saldırıya savunma sanayisine yatırım yapmaya başladığımızda aldık. Ekonomi böyle birşey işte kırılgan. Herşeyin bir sırası var. Eğer birisi size sürekli saldırıyorsa ve siz halen ihracat yapıp makro ekonomide kendinizi kulvara soktuysanız meyve veren ağaç taşlanır bu kadar.

    Çin ihracat yapmaz zaten, ucuz maliyetlerle yatırımları çeker işine bakar. Çin devletinin tek amacı yatırımcıları ülkede tutmak, çinli şirketler o kadar güçlü değil, çin ekonomisinin verileri bu yüzden böyle.
    Hocam hiç bir dış saldırı altında değiliz.
    Sadece Rahip Brunson krizinde Trumph 2-3 tweet attı yerle bir oldu ekonomimiz.
    Savunma sanayisi konusunda da maruz kaldığımız tek yaptırım stratejik savunma sanayisi teknolojilerine uygulanan ambargodur.
    Yoksa ekonomik olarak hiç bir ambargo altında değiliz.
    Hatta geçen aralıkta dolar 18 liraya çıktığında Yunanistan bile Türkiye'nin ekonomik istikrarsızlığından endişe duyuyoruz dedi.
    Kimse bizim ekonomiyi batırmayı falan istemiyor.

    Ülkenin bu hale gelmesinin sebebi faiz arttırmayacağız takıntısıdır.
    İktidar faizi arttırmıyor tam tersine düşürüyor.
    Faiz düşürmek para basmak demektir çünkü düşük faizle lira tedarik edebiliyorsan piyasada lira artar.
    Lira arttığı için döviz artıyor, döviz kurunu tutmak için merkez bankasının döviz rezervleri eritildi.
    Serbest piyasa ekonomisi uygularken hem dövizi hem faizi aynı anda kontrol altında tutamazsın.
    Dövizi kontrol altına almak için faizin artması gerekir, faizi kontrol altına alıp düşürürsenüz dövizin artması kaçınılmazdır.
    Uydurma ekonomi teorilerine dini gerekçeler gösteriliyor.

    Erdoğan 2023'te değişmezse bu ülke büyük iç karışılığa düşer.
    Şu an suni bir kriz yaşıyoruz.
    Krizin nedenini de söyleyeyim, ülkede nüfusun %10'u kadar sığınmacı var.
    Bu kadar insana iş bulmak için yatırımların artması ve istihdam sağlanması gerekir.
    Dövizi tutmak isterseniz faizleri arttırırsınız bu yatırımların ve istihdamın daralmasına neden olur.
    Ama ülkeye 4 milyon suriyeli 4 milyon afgan pakistanlı doldurursanız istihdamdan vazgeçemezsiniz.

    O yüzden hükümet istihdam yaratmak için para basıp ucuz kredi dağıtmaya devam ediyor.
    Ve seni fakirleştiriyor.
    Sen de yurtdışından birileri bize saldırıyor sanıyorsun.
    Böyle zırva ekonomik politikalar izleyip zaaf yaratan her ülkeye herkes saldırır.
    Bu forumda nasıl netflix in google ın deneme hesapları sanal kart ile alınıp satılıp suistimal ediliyorsa.
    Bu ülkenin iktidarı da lirayı düşürecek serbest piyasa kuralların uymayan politikalar uygularsa birileri para kazanmak için bu fırsatı kullanır.

    Yani değerli hocam bu ülkedeki fakirliğin tek nedeni faiz enflasyonun nedenidir diye öne sürülen saçmalıktır.
    Bu zırvalığın peşinden gitmeseydik enflasyon %30 u aşmamış olurdu dolar 10 liraya yeni dayanmış olurdu.
    Bu ülkenin parası faize gidiyor diyenler faize gerekli para vermemenin bedelinin çok daha ağır olduğunu yaşayarak deneyimliyorlar.
    Elektrik doğalgaz maliyetleri de bugünkünün en fazla yarısı olurdu.
  • 16-05-2022, 01:28:04
    #21
    Yazık.
  • 16-05-2022, 01:32:24
    #22
    cagataysahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fiyatları bu kadar düşürürseniz afganistana bile yatırım yaparlar. Şuanda Koç Holding'in değeri kaç para? Diğer şirketler, Bim mesela? Borsamız dolar bazında dibe vuruyor ama TL olarak bakarsanız her şey güllük gülistan.
    TL olarak kimsenin iş yapmadığını artık biliyoruz ama bu TL teşvik paketi biraz bunu frenledi ne kadar frenler bilinmez. Afganistanda istikrar yok, güvenlik yok niye yatırım yapsınlar. Suriye'de Türkiye'nin kontrolünde olan yerlere yatırımlar başladı çünkü güven duyulan bir ülke konumundayız. Elbap PTT şubesi bile açıldı geçenlerde konuda yazmıştım kargo gönderdim yurtiçi tarifesiyle.
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam hiç bir dış saldırı altında değiliz.
    Sadece Rahip Brunson krizinde Trumph 2-3 tweet attı yerle bir oldu ekonomimiz.
    Savunma sanayisi konusunda da maruz kaldığımız tek yaptırım stratejik savunma sanayisi teknolojilerine uygulanan ambargodur.
    Yoksa ekonomik olarak hiç bir ambargo altında değiliz.
    Hatta geçen aralıkta dolar 18 liraya çıktığında Yunanistan bile Türkiye'nin ekonomik istikrarsızlığından endişe duyuyoruz dedi.
    Kimse bizim ekonomiyi batırmayı falan istemiyor.

    Ülkenin bu hale gelmesinin sebebi faiz arttırmayacağız takıntısıdır.
    İktidar faizi arttırmıyor tam tersine düşürüyor.
    Faiz düşürmek para basmak demektir çünkü düşük faizle lira tedarik edebiliyorsan piyasada lira artar.
    Lira arttığı için döviz artıyor, döviz kurunu tutmak için merkez bankasının döviz rezervleri eritildi.
    Serbest piyasa ekonomisi uygularken hem dövizi hem faizi aynı anda kontrol altında tutamazsın.
    Dövizi kontrol altına almak için faizin artması gerekir, faizi kontrol altına alıp düşürürsenüz dövizin artması kaçınılmazdır.
    Uydurma ekonomi teorilerine dini gerekçeler gösteriliyor.

    Erdoğan 2023'te değişmezse bu ülke büyük iç karışılığa düşer.
    Şu an suni bir kriz yaşıyoruz.
    Krizin nedenini de söyleyeyim, ülkede nüfusun %10'u kadar sığınmacı var.
    Bu kadar insana iş bulmak için yatırımların artması ve istihdam sağlanması gerekir.
    Dövizi tutmak isterseniz faizleri arttırırsınız bu yatırımların ve istihdamın daralmasına neden olur.
    Ama ülkeye 4 milyon suriyeli 4 milyon afgan pakistanlı doldurursanız istihdamdan vazgeçemezsiniz.

    O yüzden hükümet istihdam yaratmak için para basıp ucuz kredi dağıtmaya devam ediyor.
    Ve seni fakirleştiriyor.
    Sen de yurtdışından birileri bize saldırıyor sanıyorsun.
    Böyle zırva ekonomik politikalar izleyip zaaf yaratan her ülkeye herkes saldırır.
    Bu forumda nasıl netflix in google ın deneme hesapları sanal kart ile alınıp satılıp suistimal ediliyorsa.
    Bu ülkenin iktidarı da lirayı düşürecek serbest piyasa kuralların uymayan politikalar uygularsa birileri para kazanmak için bu fırsatı kullanır.

    Yani değerli hocam bu ülkedeki fakirliğin tek nedeni faiz enflasyonun nedenidir diye öne sürülen saçmalıktır.
    Bu zırvalığın peşinden gitmeseydik enflasyon %30 u aşmamış olurdu dolar 10 liraya yeni dayanmış olurdu.
    Bu ülkenin parası faize gidiyor diyenler faize gerekli para vermemenin bedelinin çok daha ağır olduğunu yaşayarak deneyimliyorlar.
    Elektrik doğalgaz maliyetleri de bugünkünün en fazla yarısı olurdu.
    Hocam mülteci konusunda ciddi anlamda eksiklerimiz var gerçekten çok haklısınız. istihdamın da şu anda çoğunu onlar dolduruyor. çünkü kayıt dışı çalışıyorlar üretim devam ediyor ve işsizlik artıyor. Sigorta stopaj ve diğer yardımları devletimiz arttırmazsa yerli çalışan da kalmayacak yakında.

    Faiz konusunda ise size katılmıyorum. Erken alınmış bir karar olduğunu da düşünmüyorum. Birçok ülkede faizler düşürülüp yatırıma teşvik zorlaması var faizle para kazanılması kırılgan bir ekonomi oluşturuyor.

    Ben yurtdışından ekonomik saldırıların olduğunu halen savunuyorum. Türkiye daha kötü durumdayken bu kadar üzerimize gelmiyorlardı çünkü umurlarında değildi, Türkiye ne zaman ses çıkarmaya başladı (uluslar arası platformlarda neredeyse her alanda sesimiz duyuluyor ve güçlü adımlar atıyoruz) o zaman başladı saldırılar.
  • 16-05-2022, 01:37:48
    #23
    100 kere silip silip yazdım. Diyecek bişey bulamıyorum. Ne yazarsan yaz tekrar başa dönüyorsun. Bişey değiştiremiyecegim için susup izlemek mantıklısı. Kötüye gidiyoruz ama bizim ülkede takım tutar gibi parti tutuyorlar. Kötüye kötü diyemiyorsan bu iş bitmiştir.
  • 16-05-2022, 02:12:13
    #24
    cagataysahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi aşağıya linkini bırakacağım videodaki yorumları translateden çevirin. İnanılmaz yorumlar var, gece gece çok üzüldüm ama gerçekten öyle kötü durumdayız ki.

    Yorumlar;

    İngiltere'de %7'lik bir enflasyon oranı için paniğe kapılıyoruz... En azından bundan ucuz tatiller çıkaracağız.

    Türk hisselerini taban fiyattan almanın tam zamanı mı? Türkiye büyük bir ülke ve yiyeceklerini pahalı ithalatlar olmadan üretiyor.Türkiye iyi bir destinasyon ve USD ile her şey çok ucuz. Türkiye lirayı altın Dinar ile heba edecekti. Artık Türkiye'deki her şeyi satın almanın zamanı geldi.

    Türk lirasının serbest düşüşü Pakistan için aslında iyi. Türkiye'yi tatillerde ziyaret etmek artık çok daha ucuz olacak ve turizm sektörünü birbirimize destekleyebiliriz.

    Bakın sevgili din kardeşlerimiz pakilere bile tatil destinasyonu olmuşuz :d


    Bu arada beni yanlış anlamayın ben liberal bir görüşe sahibim. Bir yabancının hisse senetlerimizi satın alması veya konut satın alması sorun değil. Fakat bunlar ne yazık ki bir kişi tarafından üretilen kriz nedeniyle çok ucuza gittiği için üzülüyorum. Yani biz her seferinde değeri 100 bin dolarlık bir konutu 200 bine sattığımız için, 10 liralık senedi, 15 liraya sattığımız için sevinmeliyken, bu kadar ucuza gitmesi durumun vehametini ortaya koyuyor. Türkiye demokrasi ve hukuktan o kadar uzaklaştı ki bu çerez fiyatlarıyla bile kimse yatırım yapmıyor.
    ,

    https://www.youtube.com/watch?v=mJCJB6yagms
    Hocam madem liberal görüştesin, serbest piyasayı, tekelleşme eğilimini, eşitsiz gelişmeyi de biliyorsundur. O zaman bu sonuçlardan neden yakıyorsun 😄
  • 16-05-2022, 02:51:39
    #25
    videoyu izlemedim,kapaktaki %70 e bakılırsa,adamlar yine insaflı davranmış.ülkedeki enflasyon oranı keşke %70de kalsaydı,olsaydı....
  • 16-05-2022, 07:20:17
    #26
    Üyeliği durduruldu
    Skaylet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Maalesef şuanda Abd yada Avrupada 100k Euro-dolar birikime sahip birisi Türkiye'den çok sayıda ucuza gayrımenkul veya menkul alabilecek durumda.
    Normalde alinti yapmayi pek sevmem ama malesef turkiyeden emlak alinmaz kafayi siyirmislar fiyatlar inanilmaz cok ucuk
  • 16-05-2022, 08:01:50
    #27
    O kadar mülteciyi ülkeye al. Daha sonra kendi vatandaşın dünyanın kirasını versin.
    O kadar saçma bir hal aldı ki bu göçmenler, ülkeyi mahvedenler onlar.
    Gram sevmiyorum kimse kardeşlik lafı yapmasın, inşallah erkenden gider

    senin ülkende yarın öbür gün toplumsal düzen değişecek senin anana bacına laf atınca yine sanayide sigortasız çalışarak ulke ekonomisine yardımcı oluyor mu diyeceksin?
    Ya böyle düşünen ya da ülke ekonomisine yardim ediyor diyen insanda gram milliyetçilik duygusu yoktur.
    Adamlar gaspcilik yapıyor vay efendim yazıktır günahtır.

    Ülkeyi bu hale getiren Suriyeliler ve diğer göçmenlerdir.