delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Çin ucuz satarak Dünyanın (evet dünyanın) en iyi ekonomisini elde etti. faizler %700'lerdeyken kimseden ses çıkmıyordu maşallah.
Birincisi, Türkiye demokratik ve sosyal bir ülkedir. Biz antidemokratik Çin devleti değiliz. İkincisi şuanda asgari ücret Çin'deki pek çok yerden daha aşağıda yer alıyor. Hatta Cezayir gibi üçüncü sınıf ülkeler ile kıyas yaparsak Türkiye fakir kalıyor. Kaldı ki dünya üzerinde neredeyse halkının yarısı asgari ücret ile çalışan ikinci bir toplum var mı? Size veriler ile cevap vereceğim.

Aşağıdaki istatistikler ihracatın ithalatı karşılama oranını veriyor. 2015-2021 arası bu sayı aşağıda yukarı 70-80 bandında ileri-geri oynamıştır.
2015
3.750,24
4.607,90
81,39
2016
3.558,79
4.160,62
85,54
2017
4.397,09
6.172,62
71,23
2018
4.336,14
6.692,54
64,79
2019
4.979,35
5.716,27
87,11
2020
4.068,00
4.716,00
86,24

İhracatın ithalatı karşılama oranı 2021 Ocak ayında %83,0 iken, 2022 Ocak ayında %63,2'ye geriledi.

Bunun sebebi ise Türkiye'de yüksek teknolojiye dayalı bağımsız ihracat yapılamıyor oluşudur. Türkiye'de bir ürünün ihracatını yapmak için önce ithalat yapmalısınız. Dolar kuru yükseldikçe üreticinin girdi maliyeti artar. Maliyet yükselirse fiyatlar artar. Alım gücü düşen tüketici ürün satın alamaz. Bu sefer yurt içinde sektöre tutunamayan üretici dış pazara açılamaz. Birazcık daha açıklama yapmaya lüzum var mı?

Kaynaklar:
https://www.mta.gov.tr/v3.0/bilgi-me...arsilama-orani
https://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%B...C5%9F_ticareti
https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Inde...cak-2022-45536