Hayır efendim, ülke ekonomisini dış pazara açarak geldi, yani komunizmin içine kapitalizm karıştırarak. Çin kişi başına düşen gelir olarak asla zengin bir ülke değildir.
Ülkemizde bu modelin tamamını elbette alamazsınız. komünizmde adaletli paylaşım var fakat çinde yok. Çin örneğini vermemdeki amaç ucuz maliyetlerdi. Konudan sapmak istemem. Çin devlet olarak güçlü halk olarak değil. Hiçbir ekonomi analiz kuruluşu/kurumu bu konuyu hiç olumsuz olarak yazmaz çizmez. Türkiye cazibe merkezi olmaya başladı. Halka yansıması uzun sürecektir arka planda devletimiz güçlü adımlar atıyor sürekli. Yurtdışı politikaları özellikle afrikadaki madenlere göz kırpması birçok büyük devleti rahatsız ediyor, bu yüzden de en kırılgan olan yerden vuruyorlar EKONOMİ.
Kişisel görüşümdür tabi bir ekonomist değilim boş konuşma olarak da görebilirsiniz yazımı.