• 22-02-2022, 00:23:57
    #82
    Aralık 170
    Ocak 310
    Şubat (daha gelmedi) Tahminim 225tl gelecek gibi (sözde indirimle hesapladığım bu oluyor)

    Yani neredeyse fatura 2katına çıktı elektrik bu sonuçta zorunlu bir ihtiyaç bizim ülkemizde elektrik kullanmakta lüks oldu ve faturası 500tl üstü gelen arkadaşlar kesin ısıtıcı kullanıyordur
  • 22-02-2022, 08:50:39
    #83
    2021 yılında ben elektrik faturası nedir bilmezdim





    2022 kendini ilk aydan belli etti - şubat 18de kesilen faturada 249 tl henüz ödemedim

  • 22-02-2022, 09:11:18
    #84
    Üyeliği durduruldu
    Sosyal medya üzerinden ya da sokağa çıkarak bir analiz yapmanızı rica ederim. Bazı insanlar "bende bu böyle, sizde nasıl böyle, anlam veremiyorum" şeklinde konuşuyorlar. Bu sizce ne kadar doğru? Herkes sizinle aynı şartlarda yaşamıyor. Bazılarının elektrik tesisatı daha eski olabilir. Bazılarının dağıtım şirketi daha farklı yollarla ücret yansıtıyor olabilir. Her kuruşun yasal olduğunu mu düşünüyorsunuz? Belki sizin cihazlarınız son teknoloji, fakat faturam yüksek geldi diyenlerin bir kısmı yıllar önce aldığı aletleri kullanıyor ve alacak imkanı yok. Sonsuz ihtimal ve sonsuz kombinasyon var. Bunları tek tek düşünmek yerine 2 senaryoya bağlı kalabiliriz. Ya "benim evime 100 lira geldi. size 300 lira gelmesi sizin suçunuz" diyerek hayatınıza devam edeceksiniz. ya da %110 enflasyon olduğunu ve %130 enerji zammı uygulandığını idrak edeceksiniz. İnsanlar bu faturaları öderken "böyle diyenlere anlam veremiyorum" gibi ifadeler kullanmanız tahrik edici olmuş. Üzgünüm ama gerçekler bu şekilde. Art niyet olmayabilir ama bu ortamda insanlara yalancı demiş gibi oluyorsunuz.

    Biri çıkıp size "ben kaçak kullanıyorum, sen nasıl 1000 lira ödedin, enayi misin?" dese zorunuza gider. Bu da yakın bir şey. Bana 100 geldi sana 300 gelmesine imkan yok ya, kesin o işte bir yanlışlık var, mümkün değil. Komik tavırlar bunlar.
  • 22-02-2022, 09:26:47
    #85
    Üyeliği durduruldu
    Günlük kullanım 6 7 kw diyorsunuzda galiba korkudan evde bir şey çalıştırmadınız 😅 bir elektirik teknikeri olarak bu cümleui kullandım 1 BÜYÜK ISITICI TEK GÖZÜ 1 KW DIR YANİ ÖRNEGİN 5 SNde 1 Kw yakmaktadır
  • 22-02-2022, 10:03:29
    #86
    5 kişilik bir ailede,
    Aralık: 320₺
    Ocak: 601₺
    Şubat: 803₺ kademeli olarak geçirmişler kısaca.

    Sebep olanları ve sebep olanlara destek olanları Allah'a havale ediyorum. Biz bu kötülükle mücadele edecek kadar güçlü değiliz.
  • 22-02-2022, 10:32:12
    #87
    Son 3 değil de 2020 / 2021 aynı aylarını kıyaslarsan daha net olacaktır.
  • 22-02-2022, 11:00:41
    #88
    Isıtıcılar çok çekiyor. Ortalama 2 kW desek günde 3 saat çalıştırınca 6 kWh ediyor ki bu da neredeyse sınıra yaklaşıyor. Isıtıcı kullanmayın yoga teknikleri öğrenin. Usta yogiler zihin güçlerini kullanarak Himalaya'ların buzlu tepelerinde bile üzerlerinde sadece bir gömlek varken saatlerce sorunsuz bulunabiliyor. Zannedersin hava 25 derece o derece yani. Neyse fatura çok geliyorsa az tüketmeye bakın. Ortalama bir eve günde 6-8 kWh yeter, çok bile. Eskinden elektrik mi vardı. Söndürün gereksiz ışıkları vs.