Sosyal medya üzerinden ya da sokağa çıkarak bir analiz yapmanızı rica ederim. Bazı insanlar "bende bu böyle, sizde nasıl böyle, anlam veremiyorum" şeklinde konuşuyorlar. Bu sizce ne kadar doğru? Herkes sizinle aynı şartlarda yaşamıyor. Bazılarının elektrik tesisatı daha eski olabilir. Bazılarının dağıtım şirketi daha farklı yollarla ücret yansıtıyor olabilir. Her kuruşun yasal olduğunu mu düşünüyorsunuz? Belki sizin cihazlarınız son teknoloji, fakat faturam yüksek geldi diyenlerin bir kısmı yıllar önce aldığı aletleri kullanıyor ve alacak imkanı yok. Sonsuz ihtimal ve sonsuz kombinasyon var. Bunları tek tek düşünmek yerine 2 senaryoya bağlı kalabiliriz. Ya "benim evime 100 lira geldi. size 300 lira gelmesi sizin suçunuz" diyerek hayatınıza devam edeceksiniz. ya da %110 enflasyon olduğunu ve %130 enerji zammı uygulandığını idrak edeceksiniz. İnsanlar bu faturaları öderken "böyle diyenlere anlam veremiyorum" gibi ifadeler kullanmanız tahrik edici olmuş. Üzgünüm ama gerçekler bu şekilde. Art niyet olmayabilir ama bu ortamda insanlara yalancı demiş gibi oluyorsunuz.

Biri çıkıp size "ben kaçak kullanıyorum, sen nasıl 1000 lira ödedin, enayi misin?" dese zorunuza gider. Bu da yakın bir şey. Bana 100 geldi sana 300 gelmesine imkan yok ya, kesin o işte bir yanlışlık var, mümkün değil. Komik tavırlar bunlar.