Merhaba arkadaşlar,
Çocuk sahibi üyelerimize soruyorum; çocuklarınızı özel okula mı yoksa devlet okuluna mı gönderiyorsunuz, kaç yıldır, kaç tanesini ve neden?
Teşekkürler.
Çocuklarınızı Gönderdiğiniz Okullar ve Sebepleri
12
●536
- 04-02-2022, 09:01:39Çocuğum yok ama Allah nasip ederse devlet okuluna göndereceğim.
Ek takviye vs alması gerekirse imkan olursa kurs dershane vs özelde gönderebilirim belki ama okul olarak devlet düşünüyorum.
Özelin imkanları güzel ama devlet okullarından daha çok başarılı insan çıkıyor bence - 04-02-2022, 09:02:21Üniversiteye dek devlet okulu diyorsunuz, doğru anladıysam?Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-02-2022, 09:03:41Aynen hocam mümkünse üniversitede de devlet üniversitesi okumasından yanayım. İyi bir üniversite kazanırsa ne mutlu.SEOES adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Özele okumak zor hem para yetmez ona orda okutmak için bayağı para lazım burslu bile kazansa para gidiyor
- 04-02-2022, 09:08:12ODTÜ'den x bölüm kazanacak kadar puan almış çocuğu daha iyi bölüm için vakıf üniversitesine yollar mısınız?Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-02-2022, 09:15:46Bir üniversite öğrencisi olarak yazıyorum.SEOES adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İlkokul ve Ortaokul -> Bulunduğunuz konumdaki çevre çok kötüyse özel ,normal veya güzelse devlet.
Lise -> Devlet ( İnsanın karakteri lisede oturmaya başlıyor ve devlet okulunda her türlü insanla tanışır neyin ne olduğunun farkına varır)
Üniversite -> Mümkünse devlet ancak çocuk iyi puan almıştır ama çok da iyi değilse özel üniversitede hayalini kurduğu bölüme (tıp vb ) girebiliyorsa durumunuz da varsa özele göndermek daha mantıklı. - 04-02-2022, 09:26:18Bu da çok mantıklı, teşekkürlerbcnn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 04-02-2022, 09:26:34Lise son öğrencisi olarak şunu söyleyebilirim. Özel okullardan çıkan öğrenciler bir tık sorumsuz olabiliyorlar çünkü notları şişirebiliyorlar. Hem ortamı tanıması hem derslere daha odaklı olabilmesi için kesinlikle devlet okuluna göndermek bir öğrenciyi en mantıklısı. Devlet bünyesinde olduğu için öğretmenler sorunlu olmuyor şu zamana kadar bir iki tane hariç öğretim hayatımda hiç kötü öğretmenle karşılaşmadım.
Üniversite'de puan yetiyorsa devlete gitmek bana mantıklı geliyor şu an. Her ne kadar okuma isteği olmayan biri olsam bile üniversite sınavlarına hazırlanıyorum ve baktığım üniversiteler hep devlet oluyor özele veya vakıfa hiç bakmıyorum. - 04-02-2022, 09:30:04Lise zamanında her ikisinide denedim. Özel liselerin de kalitelisi var cürügü var. O yüzden kaliteli bir yere gönderebilirsem gönderirim yoksa, adı özel diye hiç göndermem. Cünkü egitim adına düzgün birşey olmuyor, sınav zamanı cocuk gecsin diye fazladan puan veriliyor gibi gibi şeyler oluyor. Ama devlet okulunda bunlar çok az kendi çabasiyla çalisip gecebilirse geçer yoksa sınıfta kalır. O yüzden mesela özel okulda kalmak diye birşey olmuyor. Diger birsey ise özel okulların bazılarında para gücü diye bisi oluyor, parasıyla hava atanlar vs vs ama devlet okulunda bu tip durumlar yok. En azindan benim oldugum özel lisede bu durum coktu ve acayip sacma bir şey geliyodu. O yüzden düsündügumde devlet okulu daha mantıklı taraf benim icin