Bir üniversite öğrencisi olarak yazıyorum.
İlkokul ve Ortaokul -> Bulunduğunuz konumdaki çevre çok kötüyse özel ,normal veya güzelse devlet.
Lise -> Devlet ( İnsanın karakteri lisede oturmaya başlıyor ve devlet okulunda her türlü insanla tanışır neyin ne olduğunun farkına varır)
Üniversite -> Mümkünse devlet ancak çocuk iyi puan almıştır ama çok da iyi değilse özel üniversitede hayalini kurduğu bölüme (tıp vb ) girebiliyorsa durumunuz da varsa özele göndermek daha mantıklı.
Bu da çok mantıklı, teşekkürler