• 02-02-2022, 20:12:59
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Atıyorum borsada bir hisseyi 10 TL'den aldım ve 20 TL'den sattım. Yani 10 lira kar ettim.

    Daha sonra bu 10 liralık kar ile elimde bulunan bir hşssenin maliyetini düşürme niyetiyle alım yaptığımda sanki 0 TL ile almış gibi mi hesap yapıyorsunuz? Yoksa normal fiyatı neyse onunla mı hesap yaparsınız?

    Görüşlerinizi merak ediyorum
  • 02-02-2022, 20:38:28
    #2
    şöyle hesaplıyorum ben şimdi kriptodan örnek vercem elimde 100 dolar bütçe var
    örneğin solana düz 100 dolar diyelim
    50 dolara düştü ben 50 dolarlık aldım diyelim
    sonra 25 dolara düştü ben gene 50 dolarlık aldım

    ilk 50 dolara düştüğünde ben 1 tane solana almış oldum 50 dolardan
    sonra 25 dolara düştüğünde ben 50 dolarlık alınca bu sefer 2 solana almış oldum
    toplamda benim elimde 3 solana olmuş oldu ve ben maliyetimi %50 düşürmüş oldum
    gene 100 dolara çıktı diyelim ben 300 dolar kârda olmuş olcam 100x3=300

    yanlışım olabilir olmuşsa affola editledim
  • 02-02-2022, 20:41:08
    #3
    SAMATO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şöyle hesaplıyorum ben şimdi kriptodan örnek vercem elimde 100 dolar bütçe var
    örneğin solana düz 100 dolar diyelim
    50 dolara düştü ben 50 dolarlık aldım diyelim
    sonra 25 dolara düştü ben gene 50 dolarlık aldım

    ilk 50 dolara düştüğünde ben 1 tane solana almış oldum 50 dolardan
    sonra 25 dolara düştüğünde ben 50 dolarlık alınca bu sefer 1 buçuk solana almış oldum
    toplamda benim elimde 2 buçuk solana olmuş oldu ve ben maliyetimi %50 düşürmüş oldum
    gene 100 dolara çıktı diyelim ben 250 dolar kârda olmuş olcam 100x2.5=250

    yanlışım olabilir olmuşsa affola
    Sorum bu deÄŸil hocam.

    Solana 50 dolar olsun, sizin 100 dolarınız olsun. 2 tane aldınız. Sol 100 dolar olduğunda karınız 100 dolar olur.

    Siz gidip bu 100 dolarlık kar ile gidip elinizde maliyeti 50 dolar CAKE aldığınızda mesela, Cake'yi bedava almış gibi mi hesap yaparsınız?

    Soru bu
  • 02-02-2022, 20:42:53
    #4
    wm_xfreex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sorum bu deÄŸil hocam.

    Solana 50 dolar olsun, sizin 100 dolarınız olsun. 2 tane aldınız. Sol 100 dolar olduğunda karınız 100 dolar olur.

    Siz gidip bu 100 dolarlık kar ile gidip elinizde maliyeti 50 dolar CAKE aldığınızda mesela, Cake'yi bedava almış gibi mi hesap yaparsınız?

    Soru bu
    yok neden mi çünkü ben o cakeyi alırken 50 dolar ödüyorum hocam kârımdan veriyorum sonuçta yani
    eğer bedavaya almış gibi hesaplanırsa o zaman kârını oraya buraya dağıtırsın yani
  • 02-02-2022, 20:44:59
    #5
    SAMATO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yok neden mi çünkü ben o cakeyi alırken 50 dolar ödüyorum hocam kârımdan veriyorum sonuçta yani
    eğer bedavaya almış gibi hesaplanırsa o zaman kârını oraya buraya dağıtırsın yani
    Maliyet hesaplıyoruz sonuçta Cake'yi cebinizdeki parayla almadınız. Aslında tasarruf etmediğiniz, yani maaşınızdan vs. Değil direkt olarak kar ile alıyorsunuz?
  • 02-02-2022, 20:53:59
    #6
    wm_xfreex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Maliyet hesaplıyoruz sonuçta Cake'yi cebinizdeki parayla almadınız. Aslında tasarruf etmediğiniz, yani maaşınızdan vs. Değil direkt olarak kar ile alıyorsunuz?
    sonuçta kârda elle tutulur somut bir para hocam.

    muhasebede bize bir ders esnasında şunu öğrettiler
    elin boş iken bir şey alabiliyorsan bu ücretsizdir ama aldığın şeyin karşılığında göz yaşı bile döküyorsan bu ücretsiz değildir
  • 02-02-2022, 22:45:55
    #7
    Kardan zarar gibi düşünürdüm gider sonuçta