• 20-01-2009, 23:37:30
    #1
    Merhabalar arkadaşlar kısaca bahsetmek istiyorum nedir ne değildir,amacım aramızda bu rahatsızlığı yaşayan ya da bir yakını bu hastalığa yakalanan arkadaşlara bi nebzi olsa da yardımcı olabilmek.

    17 yaşında bu rahatsızlıkla tanıştım,Tv izlerken bir anda kalbimin hızla çarptığını fark ettim ilkten geçiştirdim ne olacak diye yani başarılı oldum,ardından kafamda büssürü soru işareti oluşmaya başladı acaba kalbimde bişey mi var,nefessiz kalma korkusu vs.. içimde birikmeye başladı,bir hasta görsem hemen etkileniyordum,ve kendimi kontrol edemedim panik atak nöbetleri geçirmeye başladım göğüs ağrısı,kalbimin hızlı çarpması,nefes darlığı,ölüm korkusu.
    herşeyden korkar olmuştum örneğin bir dizi izlesem böbrek rahatsızlığı geçiren birini görsem hemen kuşkulanmaya başlıyordum,acaba bende böyle bir rahatsızlıkmı geçiriyorum böbrek bölgelerime ağrılar giriyordu (psikolojik).
    Bu süreç içinde onlarca doktora gittim 1 - 2 kez check-up yaptırdım,onlarca psikiyatrist le tanıştım...

    1 yıl böyle geçti okuluma doğru dürüst gidemedim,hayattan soyutlandım benim için koskaca bi kayıptı yani...
    Ardından arkadaşlar iyileşme dönemine girdim,ilaç tedavisi görüyordum arada sırada yine nöbetler yokluyordu,bişeye üzülsem kafama taksam 1 - 2 gün sonra yine nöbet geçiriyordum...

    Son 1 yıldır ilaç kullanmıyorum ve hastalığı tam anlamıyla yendim diyebilirim.

    Şimdi buradan tavsiyelerde bulunmak istiyorum eğer bir yakınınız bu rahatsızlığı geçiriyorsa ona destek olun çünkü bu hastalıkta en önemli faktör DESTEK, olabildiğince destek olun ona bu hastalığın geçiçi oldugunu herkesin başına gelebileceğini söyleyin hastane gitmek istiyorsa hemen götürün çünkü hastanede kendini güvende hisseder,rahatlar.Sık sık panik atağın nasıl bir şey olduğunu internetten yada bi kitaptan ona okuyun,yanında hastalıkla ilgili dizi ya da filmler açmamaya çalışın,gün içinde uğraşabileceği bişeyler yapın ps oynayın internette bişeyler araştırın hoşuna gideceği şeyler,ama ona sık sık panik atağın kötü bir hastalık olmadığı,her yaştan insanın bu rahatsızlığı geçirebileceğini söyleyin en önemliside yaradana şükretmesini söyleyin

    Zahmet edip okuduğunuz için teşekkür ederim arkdaşlar,gerçekten son yıllarda ülkemizde artış gösteren bir rahatsızlık bir nebze olsa bilgilendirmek istedim.

    Hüseyin.
  • 20-01-2009, 23:48:21
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Kardeşim öncelikle geçmiş olsun.

    Bende şöyle bi sorun var ölüm korkusu ve kalbin hızlı atması bide hızlı atmaya başladıgı zamanlar çok hızlı değilde nefes almalarım hızlanıyor benide bu sinir ediyor
  • 20-01-2009, 23:49:54
    #3
    bu konuda böyle bir konu açtığın için teşekkür ederim. +rep.

    bunun haricinde çağımızın hastalığı panik atak. bu hastalık artık hızla yayılıyor.

    bende de panik atak hastalığı oldu. ama ilaç tedavisi ile atlattım. 1 yıldır paxera kullanıyorum.

    ayrıca şikayetler aynı. kalp çarpıntısı ölüm korkusu gibi. bunun yanında mide bulantısı, intihar etme isteği, neden yaşıyoruz soruları gibi şeylerde oluyor.

    kötü bir hastalık ama Allah sabır versin.
  • 20-01-2009, 23:52:42
    #4
    kral18 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kardeşim öncelikle geçmiş olsun.
    Bende şöyle bi sorun var ölüm korkusu ve kalbin hızlı atması bide hızlı atmaya başladıgı zamanlar çok hızlı değilde nefes almalarım hızlanıyor benide bu sinir ediyor
    İlaç kullanıyormusun abi.

    sonyabi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu konuda böyle bir konu açtığın için teşekkür ederim. +rep.
    bunun haricinde çağımızın hastalığı panik atak. bu hastalık artık hızla yayılıyor.
    bende de panik atak hastalığı oldu. ama ilaç tedavisi ile atlattım. 1 yıldır paxera kullanıyorum.
    ayrıca şikayetler aynı. kalp çarpıntısı ölüm korkusu gibi. bunun yanında mide bulantısı, intihar etme isteği, neden yaşıyoruz soruları gibi şeylerde oluyor.
    kötü bir hastalık ama Allah sabır versin.
    Asıl ben teşekkür ederim,hep aynı şeyleri yaşıyoruz hiç değişmiyor.
    Bende 1 sene paxil ve 6 ay da paxera kullandım.
  • 20-01-2009, 23:56:14
    #5
    Çok geçmiş olsun.

    Benim de arada kalbim hızlı atmaya başlıyor, çok seyrek oluyor ama umarım altından birşey çıkmaz.
  • 20-01-2009, 23:59:54
    #6
    Çok geçmiş olsun...
  • 21-01-2009, 00:01:29
    #7
    MertB adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok geçmiş olsun.
    Benim de arada kalbim hızlı atmaya başlıyor, çok seyrek oluyor ama umarım altından birşey çıkmaz.
    Teşekkür ederim hocam.
    Eğer süpheleniyorsanız panik atak olabilirmi diye,bol bol panik atak hakkında bilgi edinin beyninizin bu durumun psikolojik olduğuna inandırın.
  • 21-01-2009, 00:02:21
    #8
    MertB adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok geçmiş olsun.
    Benim de arada kalbim hızlı atmaya başlıyor, çok seyrek oluyor ama umarım altından birşey çıkmaz.
    Teşekkür ederim hocam.
    Eğer süpheleniyorsanız panik atak olabilirmi diye,bol bol panik atak hakkında bilgi edinin beyninizin bu durumun psikolojik olduğuna inandırın,zaten bir süre sonra beyin ikna oluyor(panik atak hakkında bilgi edindikçe)

    TeXaS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok geçmiş olsun...
    Sağol kardeşim.
  • 21-01-2009, 00:07:11
    #9
    Üyeliği durduruldu
    Özellikle R10 dakiler de sıkça olacak bişi gibi..

    Çünkü bende de olduğunu hissettim bir anda..


    Bir anda kalbim hızla atmaya başlıyor.. Bir korku beliriyor o sırada..

    Herşey normal alsa dahi kendimi kontrol edemez oluyorum. Bu korku gibi şey beni sarıyor sanki :S


    Bir an bunda da başladı acaba var mı panik atak diye ..