Kemalok adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Konu tam bir ayrıştırma, böl-parçala-yut ya da kutuplaştırma konusu olmuş. Kasıt var mı yok mu bilemem; ama ülkede "Atatürk'ü koruma kanunu" adlı tuhaf bir kanun nedeni ile konuşulması, tartışılması "cıs" olan bir mevzu hakkında garip bir şekilde aleni olarak taraflı bir post açılmış. Çoğu yorumların körüne körüne yapıldığını hatta Latin alfabesine Türk alfabesi dendiğini bile gördüm ve muassır medeniyetler seviyesine erişmiş (!) genel kültürümüz karşısında adeta dumura uğradım. Ülkemizde Atatürk ve kimi inanç değerleri ne yazık ki paravan olarak kullanılıyor. Atatürk'ün dine bakışı nedeni ile onu sevmeyenlerin kendi dayanaklarını öğrenmek istiyorsanız Murat Bardakçı'nın bu konuda hazırlamış olduğu belgelerle ispatlı onlarca yazısı var, onları okuyabilirsiniz. Yaptığı inkılaplar, Osmanlının son döneminde içerisinde bulunduğu ittihat ve terakki hareketinin kimi eylemleri, aynı hareket içerisinde bulunanların İngiliz mandası ve İngiliz yönetimine duydukları sempati ve yakınlık nedeni ile sevmeyenlerin de bu konudaki duygularına dayanak olan hatıratlara internet ortamında rahatlıkla erişebilirsiniz. Doğrusu ve yanlışı ile Mustafa Kemal Atatürk'ün bir insan olduğu göz ardı edilerek hatırasının fazlası ile kutsallaştırıldığını da tarafsız bir gözle bakarak kolaylıkla idrak edebilirsiniz. Seven ya da sevmeyen herkes için asla es geçilemeyecek detaylar var. Bir savaş oldu ve bu savaşın ardından bir de bağımsızlığa kavuşmak için savaşa girişildi. Kurtuluş savaşı esnasında Atatürk ve silah arkadaşlarının dahiyane bir şekilde düzensiz birliklerden düzenli bir ordu oluşturarak mükemmele yakın komutanlık yaptıklarını inkar edemeyiz. Yeni bir ülkenin kurucusu olduklarını da es geçemeyiz. Dolayısı ile Atatürk'e tıpkı doğrusu ve yanlışı ile geçmişimizdeki tüm Atalarımıza olduğu gibi saygı duymalıyız. Sevgi meselesi tamamen kişiseldir. Lakin şu da unutulmamalıdır ki bu ülke kurulduğu günden beri sürekli siyasi problemler boğuşmuştur. Doğru kararların yanında yanlış kararlar da verilmiştir. Zira ülkeye hükmetmek için siyasetin tüm argümanları kullanılmıştır. Tekrar belirtmeliyim ki bu açılan konu son derece taraflı, tehlikeli ve cahilanedir.
peki