Merhabalar,
https://www.r10.net/off-topic/299257...zi-alalim.html konusundan gördüğünüz kadarıyla bir kaç gün önce Getir kuryesi oldum.
Görüşmeye gittiğimde 3 seçenek sundular;
1- Esnaf Kurye olmak.
Şahıs Şirketini kurup kendi motorunla çalışıyorsun, benzin masrafı, motorun arızalanırsa masrafları sana ait, yol yemek sana ait.
Aldığınız para ise saatlik 20TL + attığın her paket başına prim. (Paket başına primin kaç para olduğun hatırlamıyorum.)
2- Full Time Kurye olmak.
Her şeyini Getir depo sahipleri karşılıyor aldığınız maaş asgari ücret, yemek ticket veriyorlar.
Tek dikkat edilmesi gereken püf nokta 9 saat çalışma zorunluluğu var, 9 saatin üstünde çalışırsanız her saat başına 12TL alıyorsunuz (bu süreçte attığınız paket var ise onlara da prim alıyorsunuz).
Attığınız paket başına 1TL, getirYemek paket başına 2TL alıyorsunuz.
3- Part Time Kurye olmak.
Her şeyini Getir depo sahipleri karşılıyor aldığınız maaş 1900TL, yemek ticket veriyorlar.
Tek dikkat edilmesi gereken püf nokta 5 saat çalışma zorunluluğu var, 5 saatin üstünde çalışırsanız her saat başına 12TL alıyorsunuz (bu süreçte attığınız paket var ise onlara da prim alıyorsunuz).
Attığınız paket başına 1TL, getirYemek paket başına 2TL alıyorsunuz.
Bu aşamada zorlu bir seçim beni bekliyordu, ve devlete borçlu olmak istemediğim için ilk başlangıta esnaf kurye olmayı düşünmedim.
2. veya 3.'sünü düşünüyordum fakat depo sahipleriyle görüştüğümde aşağı yukarı 2'side aynı maaşı alıyor dediler.
Madem aşağı yukarı aynı maaş alıyorlar neden 9 saat çalışayım dedim ve 5 saat çalışıp aynı parayı alırım dedim.
Ertesi gün evrakları toparlayıp işe başladım (Çarşamba günü), hafta içi genel anlamda insanlar çalıştığı için tek tük sipariş geliyordu yani yoğunluk yoktu.
Fakat akşam 20.00'dan sonra işin gerçek yüzünü görmüş bulundum, maksimum 4 paket ile depodan ayrılabiliyorsunuz ve depodan 4 paket alıp her seferinde (ve bu böyle gece 12'ye kadar sürdü.) depodan ayrıldım.
Çalışma saatlerimi ise 11.00 - 23.00 yazdılar buraya dikkat edelim.
Baktım part time diye girdim çalışma saatleri uzun geldi ardından dedim neyse yoğun değilse yine de çalışır neticede saatlik ücret işleyecek.
Bir yandan da yolda giderken mizahşör abilerimiz sevdiğimi bana getir mizahları tabii ki hoşuma da gidiyordu bu süreçte
Neyse akşam 20.00'dan sonraki süreçte artık zorlu bir süreç başlıyordu çünkü hem yoğundu, hem soğuktu.
1- Yoğunluk vardı dolayısıyla hızlı olmak zorundasın (hızlı motor kullanmaktan bahsetmiyorum, elini çabuk tutman gerek.)
2- Ben motor sürdükçe rüzgar içime içime üflüyordu.
3- En önemlisi ise vizör kapayınca (bilmeyenlere anlatmak amacıyla kaskın camı) içeride aldığım nefesten kask buhar yapıyor, açıyorum rüzgar yiyorum yani bir yandan da önünü görmek de güç tabii ki önümü göremediğimden dolayı kaskın camı açık bir şekilde kuryelik yapıyordum mecburen.
Bu 12 saatlik çalışma saati süresince molanız 20 dakikadır...
Neyse 22.40 oldu saat ben hala mola yapamadım dedim ben erken çıkayım böyle bir şeyin yasak olduğunu ve üstüme de paket düştüğünü söylediler onu atmadan ayrılmadığımı söylediler neyse 4 paket daha alıp çıktım bu süreçte adresi yanlış giren müşteriler oldu adrese gittik müşteri telefon açmıyor iptalini istedim Getir bayi müşteri hizmetlerinden derken saat 23.50 oldu depoya dönmem ve 12 saat 50 dakika aralıksız çalışma süresini 20 dakika kullanamadan bitirdim.
İçeride benden eski çalışan kuryeler 25-30 arası paket atıyorken, ben o 41 paket attım o gün.
İçerde çalışan arkadaşlarda bir hayli uyuşuk geldi.
Ve o günün akşamı sinirlenip istifa ettim.
Yani diyeceğim şu ki;
1- Kışın kuryelik yapılmaz (Yapanlara Allah Kolaylık Versin...)
2- Kuryelik Yapacaklar önceliği Getir olmamalı.
https://www.r10.net/off-topic/299257...zi-alalim.html konusundan gördüğünüz kadarıyla bir kaç gün önce Getir kuryesi oldum.
Görüşmeye gittiğimde 3 seçenek sundular;
1- Esnaf Kurye olmak.
Şahıs Şirketini kurup kendi motorunla çalışıyorsun, benzin masrafı, motorun arızalanırsa masrafları sana ait, yol yemek sana ait.
Aldığınız para ise saatlik 20TL + attığın her paket başına prim. (Paket başına primin kaç para olduğun hatırlamıyorum.)
2- Full Time Kurye olmak.
Her şeyini Getir depo sahipleri karşılıyor aldığınız maaş asgari ücret, yemek ticket veriyorlar.
Tek dikkat edilmesi gereken püf nokta 9 saat çalışma zorunluluğu var, 9 saatin üstünde çalışırsanız her saat başına 12TL alıyorsunuz (bu süreçte attığınız paket var ise onlara da prim alıyorsunuz).
Attığınız paket başına 1TL, getirYemek paket başına 2TL alıyorsunuz.
3- Part Time Kurye olmak.
Her şeyini Getir depo sahipleri karşılıyor aldığınız maaş 1900TL, yemek ticket veriyorlar.
Tek dikkat edilmesi gereken püf nokta 5 saat çalışma zorunluluğu var, 5 saatin üstünde çalışırsanız her saat başına 12TL alıyorsunuz (bu süreçte attığınız paket var ise onlara da prim alıyorsunuz).
Attığınız paket başına 1TL, getirYemek paket başına 2TL alıyorsunuz.
Bu aşamada zorlu bir seçim beni bekliyordu, ve devlete borçlu olmak istemediğim için ilk başlangıta esnaf kurye olmayı düşünmedim.
2. veya 3.'sünü düşünüyordum fakat depo sahipleriyle görüştüğümde aşağı yukarı 2'side aynı maaşı alıyor dediler.
Madem aşağı yukarı aynı maaş alıyorlar neden 9 saat çalışayım dedim ve 5 saat çalışıp aynı parayı alırım dedim.
Ertesi gün evrakları toparlayıp işe başladım (Çarşamba günü), hafta içi genel anlamda insanlar çalıştığı için tek tük sipariş geliyordu yani yoğunluk yoktu.
Fakat akşam 20.00'dan sonra işin gerçek yüzünü görmüş bulundum, maksimum 4 paket ile depodan ayrılabiliyorsunuz ve depodan 4 paket alıp her seferinde (ve bu böyle gece 12'ye kadar sürdü.) depodan ayrıldım.
Çalışma saatlerimi ise 11.00 - 23.00 yazdılar buraya dikkat edelim.
Baktım part time diye girdim çalışma saatleri uzun geldi ardından dedim neyse yoğun değilse yine de çalışır neticede saatlik ücret işleyecek.
Bir yandan da yolda giderken mizahşör abilerimiz sevdiğimi bana getir mizahları tabii ki hoşuma da gidiyordu bu süreçte

Neyse akşam 20.00'dan sonraki süreçte artık zorlu bir süreç başlıyordu çünkü hem yoğundu, hem soğuktu.
1- Yoğunluk vardı dolayısıyla hızlı olmak zorundasın (hızlı motor kullanmaktan bahsetmiyorum, elini çabuk tutman gerek.)
2- Ben motor sürdükçe rüzgar içime içime üflüyordu.
3- En önemlisi ise vizör kapayınca (bilmeyenlere anlatmak amacıyla kaskın camı) içeride aldığım nefesten kask buhar yapıyor, açıyorum rüzgar yiyorum yani bir yandan da önünü görmek de güç tabii ki önümü göremediğimden dolayı kaskın camı açık bir şekilde kuryelik yapıyordum mecburen.
Bu 12 saatlik çalışma saati süresince molanız 20 dakikadır...
Neyse 22.40 oldu saat ben hala mola yapamadım dedim ben erken çıkayım böyle bir şeyin yasak olduğunu ve üstüme de paket düştüğünü söylediler onu atmadan ayrılmadığımı söylediler neyse 4 paket daha alıp çıktım bu süreçte adresi yanlış giren müşteriler oldu adrese gittik müşteri telefon açmıyor iptalini istedim Getir bayi müşteri hizmetlerinden derken saat 23.50 oldu depoya dönmem ve 12 saat 50 dakika aralıksız çalışma süresini 20 dakika kullanamadan bitirdim.
İçeride benden eski çalışan kuryeler 25-30 arası paket atıyorken, ben o 41 paket attım o gün.
İçerde çalışan arkadaşlarda bir hayli uyuşuk geldi.
Ve o günün akşamı sinirlenip istifa ettim.
Yani diyeceğim şu ki;
1- Kışın kuryelik yapılmaz (Yapanlara Allah Kolaylık Versin...)
2- Kuryelik Yapacaklar önceliği Getir olmamalı.