• 17-10-2021, 08:10:18
    #10
    cagataysahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok geçmiş olsun, şikayetler nelerdi? Ne kadar sürede iyileşti?
    Karım ve kalp arasında göğü ve sırt kürek kemiği altında agri. Kalpten böbrekten mideden omurganın şüphelendiler. Röntgen ve skalyoz filmi çekildi. Her yerden dunya kDar kan testi yaptılar. Endoskopi istediler . Gaz var mi diye ultrason ile baktılar. Özelde bir doktor hikayesini dinledi sen çok duygusalsin kafaya takıp uyumamışım falan dedi ilaçları yazdı 4 5 güne ağrılar azalti 1 haftada geçti.
  • 17-10-2021, 10:48:12
    #11
    @Softgeni;
  • 17-10-2021, 10:51:17
    #12
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    2009 dan beri çare bulamadım. Beynim çalışmıyor artık.
  • 17-10-2021, 15:14:11
    #13
    cagataysahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Beş gün sonra endoskopi ve kolonoskopi yaptırmaya gidiyorum. Şikayetlerim genelde karnımın üst kısmında ağrı, devamlı şişkinlik, reflü- asit kaçması ve yakması zaman zaman kabızlık gibi problemler.
    Bu şikayetler yaklaşık 7-8 senedir var olan şikayetler, bir defa bağırsak tıkanıklığı problemi de yaşadım. Bunun dışında iki üç senede bir, ciddi bir karın şişmesi ve ağrı yaşadığım da oluyor, acil servise gidecek kadar tabii.

    Aranızda bu sorunu yaşayan kişiler tecrübelerini, hastalığını nasıl anladığını, nasıl tedavi olduğunu anlatabilir mi?
    Hocam bende de ibs var maalesef. Ben de gurultu ishal hali oluyor. Bana endoskopi kolonoskopi yapıldı tertemiz çıktı her şey. Reflü de var geç yememeye ve çok baharatlı yememeye dikkat ediyorum. Bu aralar birçok kişide bu sorun gözlemliyorum. Yediğimiz şeylerin çok payı var. Türkiye genele oranla fakir bir ülke olduğu için besinlerdeki katkı maddesi bile fazla hatta bir istatistik var. Avrupa'da çikolataların çikolata oranı %60 üzeri iken burada çok düşük ve mantıken adamlar 1 euro ile sattığı şeyi burada 1 euroya satamadığı için çikolata kesip katkı maddesi dayıyor. Kısaca yediğin şeylere dikkat etmek çok önemli. Ben enbiosis'i denemek istedim benim bu şikayetlerim 1.5 yıldır var. Eğer olumlu anlamda bir durum olursa buraya da yazarım gidişatı
  • 17-10-2021, 15:46:44
    #14
    Softgeni adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bende de ibs var maalesef. Ben de gurultu ishal hali oluyor. Bana endoskopi kolonoskopi yapıldı tertemiz çıktı her şey. Reflü de var geç yememeye ve çok baharatlı yememeye dikkat ediyorum. Bu aralar birçok kişide bu sorun gözlemliyorum. Yediğimiz şeylerin çok payı var. Türkiye genele oranla fakir bir ülke olduğu için besinlerdeki katkı maddesi bile fazla hatta bir istatistik var. Avrupa'da çikolataların çikolata oranı %60 üzeri iken burada çok düşük ve mantıken adamlar 1 euro ile sattığı şeyi burada 1 euroya satamadığı için çikolata kesip katkı maddesi dayıyor. Kısaca yediğin şeylere dikkat etmek çok önemli. Ben enbiosis'i denemek istedim benim bu şikayetlerim 1.5 yıldır var. Eğer olumlu anlamda bir durum olursa buraya da yazarım gidişatı
    Ben kabızlık grubundayım hocam, ya ishal ya kabızlık oluyor bu hastalıkta. Sindirim sistemi ile ilgili problemler gelişmekte olan veya gelişmemiş ülkelerde daha çok gözlemleniyor dediğiniz gibi.
    Bu arada ilginç bir şekilde kabızlık grubuna ishal yapıcı çaylar vs verildiğinde, ishal grubuna da kabızlık yapıcı ilaçlar çaylar yiyecekler verildiğinde semptomlarda azalma olabiliyor.
  • 17-10-2021, 16:05:16
    #15
    Bu hastalıktan muzdarip olanlar daha önceden forumda konular açmıştı. O konulara gelen yorumlara istinaden sanırım bu hastalık düzensiz ve sağlıksız beslenme sonucu oluşan bir hastalık. Yanlış da biliyor olabilirim, düzeltirseniz sevinirim. Düzensiz ve sağlıksız beslenme bu tarz bir hastalığa sebebiyet veriyorsa veya sizde çoktan verdiyse spor yapmayı deneyebilirsiniz. Spor yapan bir insan otomatik olarak sağlıklı ve düzenli bir beslenme planına geçer. Spor ek olarak uyku saatlerinizi düzenlemede ve rahat bir uyku çekmenizde de işe yarar. Kısacası spor birçok hastalığa şifa olabilmektedir. Daha önceden hiç spor yapmadıysanız vücut geliştirme tarzı sporları önerebilirim. Denemekten zarar değil çok büyük bir ihtimalle fayda gelecektir.
  • 17-10-2021, 18:14:55
    #16
    cagataysahin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben kabızlık grubundayım hocam, ya ishal ya kabızlık oluyor bu hastalıkta. Sindirim sistemi ile ilgili problemler gelişmekte olan veya gelişmemiş ülkelerde daha çok gözlemleniyor dediğiniz gibi.
    Bu arada ilginç bir şekilde kabızlık grubuna ishal yapıcı çaylar vs verildiğinde, ishal grubuna da kabızlık yapıcı ilaçlar çaylar yiyecekler verildiğinde semptomlarda azalma olabiliyor.
    Evet hocam ben de bu şekilde gözlemledim. Dediğim gibi yeme içmenin etkisi çok büyük. Şimdi reklam gibi olmasın ama enbiosis'i denemek istedim. Son şansım bu sanırım yoksa üni dondurmaya kadar gidecek bu iş.
  • 17-10-2021, 18:49:21
    #17
    Allah şifa versin hocam. Şu şu diyemem sonuçta doktor değilim. Lifli gıdalar tüketilmesi gerekiyormuş öyle biliyorum sadece. Geçmiş olsun umarım bir an önce kurtulursunuz. Gerçekten sağlık çok önemli.
  • 17-10-2021, 23:11:11
    #18
    SySTeMTeaM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Uzun süren karın şişliği problemim olmustu(6-7 yıl) ishal veya kabız yok.Sabah kahvaltısı ile tüm günüm geçiyor şişlik yüzünden yemek yiyemiyorum.İnternette bulduğum bir yazı ile sorunum çözüldü diyebilirim, tamamı aklımda değil kısaca yazayim,
    Cigkofte tarzı aşırı baharatlı yiyecekler yeme
    Şişkinliğin sebebi midedeki asit oranının fazla olmasından kaynaklı olduğu için baz oranını artırmak gerekir
    Gece 12 de yatiyorsaniz 8-9 dan sonra birşey yemeyin ,yatmadan önce su bardagina ılık su koyun ve içerisine yarım limonu komple sıkın , bir tatlı kaşığı bal koyun(aşırı limonlu olduğu için bal koyup yumusatiyoruz amaç bu) iyice karıştırıp için , başka birşey yemeyin ve içmeyin.
    Sabah kalkınca aynısını tekrarlayın en az yarım saat kahvaltı yapmayın
    7 gün aralıksız bunu deneyin.
    Limon asitli olmasına rağmen su ile karışınca bazik özelliği kazanirmis , midenin asit miktarını düşürüp şişliğin inmesine faydası oluyor.
    Ben denedim faydasını gördüm zaten size zarar verecek maddeler yok
    doğrudur hocam sağlıklı beslenmeye geçtiğimde benim de sorunlarımda azalma oluyordu, ama ben bir defa bağırsak tıkanıklığı yaşadığım için crohn veya helicobacter pylori ihtimaline karşı kolonoskopi ve endokopi yaptırıyorum