Uzun süren karın şişliği problemim olmustu(6-7 yıl) ishal veya kabız yok.Sabah kahvaltısı ile tüm günüm geçiyor şişlik yüzünden yemek yiyemiyorum.İnternette bulduğum bir yazı ile sorunum çözüldü diyebilirim, tamamı aklımda değil kısaca yazayim,
Cigkofte tarzı aşırı baharatlı yiyecekler yeme
Şişkinliğin sebebi midedeki asit oranının fazla olmasından kaynaklı olduğu için baz oranını artırmak gerekir
Gece 12 de yatiyorsaniz 8-9 dan sonra birşey yemeyin ,yatmadan önce su bardagina ılık su koyun ve içerisine yarım limonu komple sıkın , bir tatlı kaşığı bal koyun(aşırı limonlu olduğu için bal koyup yumusatiyoruz amaç bu) iyice karıştırıp için , başka birşey yemeyin ve içmeyin.
Sabah kalkınca aynısını tekrarlayın en az yarım saat kahvaltı yapmayın
7 gün aralıksız bunu deneyin.
Limon asitli olmasına rağmen su ile karışınca bazik özelliği kazanirmis , midenin asit miktarını düşürüp şişliğin inmesine faydası oluyor.
Ben denedim faydasını gördüm zaten size zarar verecek maddeler yok
doğrudur hocam sağlıklı beslenmeye geçtiğimde benim de sorunlarımda azalma oluyordu, ama ben bir defa bağırsak tıkanıklığı yaşadığım için crohn veya helicobacter pylori ihtimaline karşı kolonoskopi ve endokopi yaptırıyorum