• 23-09-2021, 15:10:43
    #10
    mfcnsz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Günümüzde başarısız olsaydı, şu anda bu işini devam ettiremezdi. Başarı süreklilik isteyen bir şeydir. Yıllarca büyük firmalar, günümüze bile gelemeden o kadar büyük olmalarına rağmen battılar. Kısaca, şartlar her zaman eşit.
    Şu anda sokaktan bir şey toplayarak, ek işler yaparak nasıl şirket açacaksınız anlatır mısınız?
    Zaten 300 TL civarında muhasebe çıkıyor, 3 ayda bir mührü, KDV'si derken sen zaten ay döndüğü anda en az 400 TL'lik oluyorsun. E bir de sağlık sigortan var onu da yatracaksın oluyor musun 1400 TL'lik.
    Yani eskiden bu tür şeyler daha azdı ve paramız daha değerliydi.
    Bir insan 1 ay çalışarak arzu ettiği teknolojik aleti alabiliyordu peki ya şimdi?
    Şartlar önceden "EŞİT olmaya" yakındı şimdi ise eşitliğin ufkunda bile görülmüyor.
  • 23-09-2021, 15:20:26
    #11
    AI Prof. ✍️
    Video'da ilk işe girdiği dönemde enflasyonun aylık %10, yıllık %120 olduğunu bahsediyor. Bu koşullar mı daha iyi?



    Daha sonrasında 2001 krizine girdiklerini anlatıyor. 2001 krizinin ne olduğunu biliyor musunuz? "Türkiye 2001 yılında yüzde 5,7 küçülürken, enflasyon oranı yüzde 88'i aştı. Ülke, krizin ilerleyen dönemlerinde "sabit döviz kur" sistemini terk ederek, "dalgalı kur rejimi"ne geçti. Kriz öncesi, dönemin parasıyla 623 bin lira olan dolar, 1 milyon 225 bin liraya tırmandı."


    Bir şirket sahibi olarak, dediğiniz her şeyi zaten biliyorum. Çok ciddi bir masraf oluşturuyor, özellikle. Fakat o koşullar ile şimdikini karşılaştırırsanız kim daha şanslı?


    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu anda sokaktan bir şey toplayarak, ek işler yaparak nasıl şirket açacaksınız anlatır mısınız?
    Zaten 300 TL civarında muhasebe çıkıyor, 3 ayda bir mührü, KDV'si derken sen zaten ay döndüğü anda en az 400 TL'lik oluyorsun. E bir de sağlık sigortan var onu da yatracaksın oluyor musun 1400 TL'lik.
    Yani eskiden bu tür şeyler daha azdı ve paramız daha değerliydi.
    Bir insan 1 ay çalışarak arzu ettiği teknolojik aleti alabiliyordu peki ya şimdi?
    Şartlar önceden "EŞİT olmaya" yakındı şimdi ise eşitliğin ufkunda bile görülmüyor.
  • 23-09-2021, 15:25:39
    #12
    mfcnsz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Video'da ilk işe girdiği dönemde enflasyonun aylık %10, yıllık %120 olduğunu bahsediyor. Bu koşullar mı daha iyi?



    Daha sonrasında 2001 krizine girdiklerini anlatıyor. 2001 krizinin ne olduğunu biliyor musunuz? "Türkiye 2001 yılında yüzde 5,7 küçülürken, enflasyon oranı yüzde 88'i aştı. Ülke, krizin ilerleyen dönemlerinde "sabit döviz kur" sistemini terk ederek, "dalgalı kur rejimi"ne geçti. Kriz öncesi, dönemin parasıyla 623 bin lira olan dolar, 1 milyon 225 bin liraya tırmandı."


    Bir şirket sahibi olarak, dediğiniz her şeyi zaten biliyorum. Çok ciddi bir masraf oluşturuyor, özellikle. Fakat o koşullar ile şimdikini karşılaştırırsanız kim daha şanslı?
    Toplumsal olarak da bozulma olmadı mı?
    O zamanlar liyakat ve alın teri önemliydi peki ya şimdi? Basit bir güvenlik görevlisi olabilmek için yüzlerce kişi başvuru yapıyor ve her birerinin elinde referans kağıtları oluyor.
    O zamanlar teknoloji daha yeni yeni gelişiyordu şimdi ise zirvesini yapıyor ama durmuyor.
    Şu an pek çok genç düzgün bir sisteme sahip değil ve birçoğumuzun bilgisayarları 2012 civarı yıllardan kalma.
    Şu an o tarz bir şirketi kurmaya çalışsaydın maliyetlerin katlanırdı çünkü teknoloji gelişti, rekabet arttı.
    Fakat o zamanlar durum bu kadar ilerlememişti yani yine de bir umudun vardı.
    Şimdi basit bir T-Shirt üretim yeri açmayı düşündüğünde bile maliyetler xx.xxx tutarında oluyor ve rekabet fazla.
    Benim anlatmaya çalıştığım;
    Teknolojinin daha az gelişmiş olması, insanın buna ayak uydurabilmesinin mümkün olması ve rekabetin daha az olmasından kaynaklanıyor.
  • 23-09-2021, 15:36:19
    #13
    AI Prof. ✍️
    Videoyu izlediniz mi siz? İzlemediniz. Çünkü, orada ciddi rakiplerinin olduğunu söylüyor. Sevil Mağazaları, falanca mağazaları vs. İstiklal Caddesinde bir fotoğraf da var, her yer mağaza dolu.

    Ülkenin liyakatiyla alakalı sorunun bu konuyla ilgisi nedir? Bu adam devlet memuru mu olmuş, vali mi, kaymakam mı? Şu an ki siyasi yöneticiyi sevmeyişiniz ve yaşadığınız hazımsızlık ile burada anlatılan konunun ne ilgisi var?

    Ülkemiz mükemmel mi? Değil. Bilgisayarlarımız eski olabilir, internet pahalı olabilir.

    Üstelik girişimcilikteki bakış açınız da dar. T-shirt baskı merkezi açıp, ne kadar gelir kazanmayı hedefliyorsunuz. O işi hangi noktaya getireceksiniz?

    Günümüzün girişimi, yazılım. Bilgisayarınızda yazacağınız faydalı ve işe yarar birkaç kod satırı size yu zbinlerce lira kazandırabilir. Bir işi yaparken, en önemli şey fikir de değildir. Onu nasıl yaptığınız.

    Çok basit opensea.io da hazırlamış olduğunuz bir nft görsel milyonlarca liraya satılabilir.

    Sorun neyi farklı yaptığınız da, eleştirmek de değil.
    eleştirmek sizi mükemmel bir noktaya taşımayacak.


    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Toplumsal olarak da bozulma olmadı mı?
    O zamanlar liyakat ve alın teri önemliydi peki ya şimdi? Basit bir güvenlik görevlisi olabilmek için yüzlerce kişi başvuru yapıyor ve her birerinin elinde referans kağıtları oluyor.
    O zamanlar teknoloji daha yeni yeni gelişiyordu şimdi ise zirvesini yapıyor ama durmuyor.
    Şu an pek çok genç düzgün bir sisteme sahip değil ve birçoğumuzun bilgisayarları 2012 civarı yıllardan kalma.
    Şu an o tarz bir şirketi kurmaya çalışsaydın maliyetlerin katlanırdı çünkü teknoloji gelişti, rekabet arttı.
    Fakat o zamanlar durum bu kadar ilerlememişti yani yine de bir umudun vardı.
    Şimdi basit bir T-Shirt üretim yeri açmayı düşündüğünde bile maliyetler xx.xxx tutarında oluyor ve rekabet fazla.
    Benim anlatmaya çalıştığım;
    Teknolojinin daha az gelişmiş olması, insanın buna ayak uydurabilmesinin mümkün olması ve rekabetin daha az olmasından kaynaklanıyor.
  • 23-09-2021, 15:40:21
    #14
    mfcnsz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Videoyu izlediniz mi siz? İzlemediniz. Çünkü, orada ciddi rakiplerinin olduğunu söylüyor. Sevil Mağazaları, falanca mağazaları vs. İstiklal Caddesinde bir fotoğraf da var, her yer mağaza dolu.

    Ülkenin liyakatiyla alakalı sorunun bu konuyla ilgisi nedir? Bu adam devlet memuru mu olmuş, vali mi, kaymakam mı? Şu an ki siyasi yöneticiyi sevmeyişiniz ve yaşadığınız hazımsızlık ile burada anlatılan konunun ne ilgisi var?

    Ülkemiz mükemmel mi? Değil. Bilgisayarlarımız eski olabilir, internet pahalı olabilir.

    Üstelik girişimcilikteki bakış açınız da dar. T-shirt baskı merkezi açıp, ne kadar gelir kazanmayı hedefliyorsunuz. O işi hangi noktaya getireceksiniz?

    Günümüzün girişimi, yazılım. Bilgisayarınızda yazacağınız faydalı ve işe yarar birkaç kod satırı size yu zbinlerce lira kazandırabilir. Bir işi yaparken, en önemli şey fikir de değildir. Onu nasıl yaptığınız.

    Çok basit opensea.io da hazırlamış olduğunuz bir nft görsel milyonlarca liraya satılabilir.

    Sorun neyi farklı yaptığınız da, eleştirmek de değil.
    eleştirmek sizi mükemmel bir noktaya taşımayacak.
    Liyakat dediğiniz olay sadece memur olurken değil, vazifenizi yaparken de önemlidir.
    Geçmişte 1 fabrika günlük 1000 adet üretebiliyorsa şu anda 100000 adet üretiyor olabilir.
    Demeye çalıştığım rekabet tam olarak bu.
    Yani sen o zamanlar el emeği ile yine üretebilir, geliştirebilirsin ve piyasada o kadar ürün olmadığı için akılda kalman daha muhtemel olurdu ama şu an mümkün değil.
    Ben demiyorum ki hehehe çok basit bende yapardım zaman tutmadı.
    Elbette bir başarı var fakat başarıyı tetikleyen tek unsur kişi değil, çevrenin de gelişmişliğidir.
    Ben buna inanıyorum.
  • 23-09-2021, 15:54:39
    #15
    AI Prof. ✍️
    Zaten çevrenizin olmuş olması, sizin o işteki başarıyı tamamlayan bir şey. Hatta en önemli şey de olabilir.

    Ülkemizin genel problemi zaten. Adaletli şekildi kimse işe giremiyor. Ha, benim de olmadı böyle bir tanıdığım. Üniversitelerimizin içi boşaltıldı, kimse okumak bile istemiyor. Çünkü okuduğunda biliyor ki, iş bulamayacak.

    Üretim olarak rekabet çok sert şu anda belki. Binlerce kişi aynı ürünü satmaya çalışıyor. Aman işte dediğim gibi burada da en önemli şey, aynı şeyi satmamak. Farklılaştırmakta.

    Ben bu arada, bu adamı da savunmuyorum. Başarısını da tartışmıyorum. Bilinen büyük bir marka. Saygı duyuyorum. Başarılı olduğu su götürmez bir gerçek.

    Ülkemizin mevcut liyakatı bu videodaki gibi zaten, dediğniiz gibi:
    https://www.youtube.com/watch?v=RiJGyv9XScE


    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Liyakat dediğiniz olay sadece memur olurken değil, vazifenizi yaparken de önemlidir.
    Geçmişte 1 fabrika günlük 1000 adet üretebiliyorsa şu anda 100000 adet üretiyor olabilir.
    Demeye çalıştığım rekabet tam olarak bu.
    Yani sen o zamanlar el emeği ile yine üretebilir, geliştirebilirsin ve piyasada o kadar ürün olmadığı için akılda kalman daha muhtemel olurdu ama şu an mümkün değil.
    Ben demiyorum ki hehehe çok basit bende yapardım zaman tutmadı.
    Elbette bir başarı var fakat başarıyı tetikleyen tek unsur kişi değil, çevrenin de gelişmişliğidir.
    Ben buna inanıyorum.