• 01-08-2021, 18:31:49
    #1
    Merhaba esnaf krediden kredi kullanmayı düşünüyordum 50 bin tl. Fkat bir esnaf abim dedi ki "kardeşim bu banka değilki 100.000'e 60 bin faiz koysun esnaf odası bu 200 k hakkın var çek hepsini yavaş yavaş ödersin" dedi aslında bana da mantıklı geldi. Altına bile yatırsan kar edersin faizi yüksek değil ki dedi düşündüm gayet mantıklı geldi. Siz ne düşünüyorsunuz?
  • 01-08-2021, 18:39:17
    #2
    Esnaf kredilerinde 2 ayda bir odeme , kredilerde faiz yok gibi bisey yatirim amacliysa fikir guzel
  • 01-08-2021, 19:02:38
    #3
    Ozsoy05 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Altına bile yatırsan kar edersin faizi yüksek değil ki dedi düşündüm gayet mantıklı geldi.
    Devletimiz milletimize bir çok şekilde güzellik yapar iken ya görmemezlikten gelinir veya nankörlükten beyaza siyah veya tu kaka denir.

    İş için çekip işletmenizi büyütmenizi vb. işlemleri anlarımda; Doğmamış yetimin bile hakkı olan bu tür paralardan faiz ile para kazanma teşebbüsünü umarım bir daha düşünürsünüz. Eminim pek hayrını göremezsiniz.
  • 01-08-2021, 19:09:05
    #4
    Şartları ağırdı sanırım, kefil işte güvence vs istiyorlar. Bende istiyordum çekmeyi
  • 01-08-2021, 19:14:25
    #5
    Ozsoy05 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba esnaf krediden kredi kullanmayı düşünüyordum 50 bin tl. Fkat bir esnaf abim dedi ki "kardeşim bu banka değilki 100.000'e 60 bin faiz koysun esnaf odası bu 200 k hakkın var çek hepsini yavaş yavaş ödersin" dedi aslında bana da mantıklı geldi. Altına bile yatırsan kar edersin faizi yüksek değil ki dedi düşündüm gayet mantıklı geldi. Siz ne düşünüyorsunuz?
    yıllık %8 faiz ile çekiyorsunuz. içeride bir miktar para kalıyor bu parayı son taksite sayarlar. şartları ise 3 kefil + ipotek istiyor. kefillerden minumum 2 tanesi küçük deftere sahip esnaf olmalı diğeri ise memur. vereceğiniz ipoteğin expertiz değerinin %80 i 200 bin etmeli.
  • 01-08-2021, 19:18:08
    #6
    BiELOF adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Devletimiz milletimize bir çok şekilde güzellik yapar iken ya görmemezlikten gelinir veya nankörlükten beyaza siyah veya tu kaka denir.

    İş için çekip işletmenizi büyütmenizi vb. işlemleri anlarımda; Doğmamış yetimin bile hakkı olan bu tür paralardan faiz ile para kazanma teşebbüsünü umarım bir daha düşünürsünüz. Eminim pek hayrını göremezsiniz.
    konunun devletle bir alakası bulunmuyor, esnafın verdiği oda ücretleri ile oluşan bir fon. bu fondaki parayı da babasının hayrına vermiyor belirli şartlar karşılığında geri almak koşulu ile veriyor.
  • 01-08-2021, 19:24:15
    #7
    BiELOF adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Devletimiz milletimize bir çok şekilde güzellik yapar iken ya görmemezlikten gelinir veya nankörlükten beyaza siyah veya tu kaka denir.

    İş için çekip işletmenizi büyütmenizi vb. işlemleri anlarımda; Doğmamış yetimin bile hakkı olan bu tür paralardan faiz ile para kazanma teşebbüsünü umarım bir daha düşünürsünüz. Eminim pek hayrını göremezsiniz.
    Mesajımı bir daha okumanızı öneririm.
    Devletimizin verdiği desteklerin hiçbirini ben alamadım. Nace kodum uymuyormuş lütfen bilmeden yorum yapmayın.
  • 01-08-2021, 19:29:02
    #8
    Ozsoy05 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mesajımı bir daha okumanızı öneririm.
    Devletimizin verdiği desteklerin hiçbirini ben alamadım. Nace kodum uymuyormuş lütfen bilmeden yorum yapmayın.

    hakkınsa onu da alırsın. verilen 75 binliralık kredi zaten dünya bankasının tüm esnaflara dağıtılması için karşılıksız bir paradır. ama ülkemizde hem alabilmek için şart koşuluyor hem de bu para geri talep ediliyor.
  • 01-08-2021, 19:30:23
    #9
    Ozsoy05 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mesajımı bir daha okumanızı öneririm.
    Devletimizin verdiği desteklerin hiçbirini ben alamadım. Nace kodum uymuyormuş lütfen bilmeden yorum yapmayın.
    ENVER adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    konunun devletle bir alakası bulunmuyor, esnafın verdiği oda ücretleri ile oluşan bir fon. bu fondaki parayı da babasının hayrına vermiyor belirli şartlar karşılığında geri almak koşulu ile veriyor.
    Esnaf kredisi denildiğinde Esnaf odası kredilerinin Halkbank gibi devlet bankaların desteği diye bu yorumu yapmıştım. Bu şekilde biliyorum.
    ENVER adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    halk bankası kanalı ile verilir para. kredi aşamalarını yürütür banka. para halkbankın değildir.
    Müsait bir günde bu konuda bir esnaf odasını arayıp konuyu öğreneceğim. Yanlış biliyorsam doğrusunu öğrenmiş olurum. (Benim bildiğim para devletin.)
    Alıntı
    Esnaf Kefalet Kredisi Nedir?
    Esnaf kefalet kredisi, ülkemizdeki esnaf ve sanatkârların ticari faaliyetlerine destek olmak amacıyla, Halk Bankası işbirliğinde esnaf ve sanatkârlara düşük faizli kredi kullanma imkanı tanıyan bir devlet politikasıdır.
    https://ticaret.gov.tr/kooperatifcil...kooperatifleri

    2) Esnaf ve Sanatkarlar Kredi ve Kefalet Kooperatifi kefaletiyle kullanılan kredilerden yapılan kesintiler nelerdir?
    ESKKK Örnek Ana sözleşmesinin 11’inci, 21’inci, 62’nci ve 72’nci maddelerinde; kooperatif kefaletiyle kullandırılan kredilerden yapılabilecek kesintilerin usul ve esasları açıklanmıştır.
    Esnaf ve sanatkarlara; ESKKK kefaletiyle Türkiye Halk Bankası A.Ş. kaynaklarından kullandırılan faiz indirimli “kooperatif kredileri”nden kooperatif adına yapılan kesinti oranları,

    6) Esnaf ve Sanatkarlar Kredi Kefalet Kooperatifi kefaletiyle kullanılan kredilerin türleri ve özellikleri nelerdir?
    Kredi Kefalet Kooperatifleri kefaletiyle Halk Bankasından kullandırılan krediler Hazine’nin bütçesinden aktarılan ödeneklerle faiz indirimli kredilerdir.