• 30-07-2021, 15:54:33
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Technique adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    5 sene önce kesin sonuç almak isteyenler şuan kara kara düşünüyor Hiçbir yatırımlık evin 500 bin tl ye satılıp ertesi 5 sene içinde 250bin tl ye düştüğünü görmedim.
    Haklısınız. Genel anlamda ben de pahalanıp, sonradan ucuzlayan bir şey görmedim. Dönem dönem düşüşler olsada uzun vadeye baktığımızda hep bir yükseliş içinde. Ne olacak bu halimiz? 😞
  • 30-07-2021, 15:56:39
    #11
    Faiz’in her türlüsüne karşıyım
  • 30-07-2021, 15:59:48
    #12
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    100 Trilyon kazandırsa bile haram olduğundan asla bu işlere bulaşmam
    Bu 5 sene içinde faiz para kazandırmasını bırakın, paranızı korumamış bile. Faiz aslında enflasyonun bir sonucu olduğu için teknik olarak paranın değerini korumak için kullanılıyor. Benim bildiğim kadarıyla kutsal kitaplarda geçen faiz olayı hiç uğraşmadan oturduğunuz yerden para kazanma ile bağlantılı.
  • 30-07-2021, 16:03:37
    #13
    Geçmişten yaşanmış şeyi şuan önümüzdeki süreçte de olacakmiş gibi uzun uzun anlatıp boşa yorulmuşsunuz. Bu aynı şey gibi dün oynanan maça şunu oynasaydim bu kadar para kazanirdim diyen elemanlar gibi dolar , altin , ev , araba geçmişten kazandırmış olabilir ama bu önümüzdeki günlerde kazandiracak anlamina gelmiyor faize yatırdığıniz para risk orani düşük yatırım fakat diğerleri riski de kazandıracağı para kadar fazla
  • 30-07-2021, 16:04:36
    #14
    Hesap biraz yanlış olmuş gibi sanki hocam. Akbank ile çalıştığım için oradan biliyorum win win denilen bir hesabı var %16dan başlıyor faturanızı kiranızı yada herhangi bir para gönderimini de akbank hesaplarınızdan yaparsanız belirledikleri limitler dahlinde faiziniz %19a kadar çıkıyor. Ayrıca siz her ay ana para sabit kalacak şekilde hesaplamışsınız. Normalde faiz getirisi de her ay ana paraya eklenir o şekilde faiz hesaplanır. Benim hesabıma göre 228 bin küsür çıkıyor. Faizde risk yoktur getirisi de bellidir. Bu zamanda ticaretin de riski vardır diğer yatırım araçlarının da. Benim kendi düşüncem zor şartlar altında çalışarak birktirdiğim birikimim elimde enflasyona karşı erimemesi için garanti yatırım aracı olan faizi tercih ederim. Haramı günahı benim boynuma.
  • 30-07-2021, 16:15:10
    #15
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Uzun vadeli faiz yatırımı düşünen bence de düşünmesin. 2019 başlarında dolara girmeyip vadelide bekleterek tokat gibi cevap aldım. Ayda 700-800TL geliyordu sonra birden hopp faizler düştü faize yatıranlar altına, dövize döndü. Kâr elde eden ilk başta dövize, altına yatıranlar oldu.

    O zamanlar bırak dövizi, hepsini altına yatırsaydım faizin 5 yılda bile veremeyeceği 2x kazanca 1.5 senede ulaşmış olurdum.

    Ekonomi leş, üretimde dışa bağımlıyız, işsizlik berbat seviyelerde. Bu devirde birikimini TL'de tutmaktan yana yatırım yapanların akıl sağlığından korkarım ben. Konu helal, haram konusu değil.

    Özetle yapmayın, vadeli hesap kullanmayın. Birikiminizi TL olarak tutmayın. Alabiliyorsanız ev alın, arsa alın, araba alın en kötü site alın yine de satınca para edecek bir şey alın. Böylece paranız vadelide erimemiş olur. 2 ay sonra enflasyona rağmen faizlerin düşmeyeceğinin garantisi yok.
  • 30-07-2021, 16:17:59
    #16
    lastevil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hesap biraz yanlış olmuş gibi sanki hocam. Akbank ile çalıştığım için oradan biliyorum win win denilen bir hesabı var %16dan başlıyor faturanızı kiranızı yada herhangi bir para gönderimini de akbank hesaplarınızdan yaparsanız belirledikleri limitler dahlinde faiziniz %19a kadar çıkıyor. Ayrıca siz her ay ana para sabit kalacak şekilde hesaplamışsınız. Normalde faiz getirisi de her ay ana paraya eklenir o şekilde faiz hesaplanır. Benim hesabıma göre 228 bin küsür çıkıyor. Faizde risk yoktur getirisi de bellidir. Bu zamanda ticaretin de riski vardır diğer yatırım araçlarının da. Benim kendi düşüncem zor şartlar altında çalışarak birktirdiğim birikimim elimde enflasyona karşı erimemesi için garanti yatırım aracı olan faizi tercih ederim. Haramı günahı benim boynuma.
    Hocam tabii ki de siz detaya giriyorsunuz ben konuda da belirttiğim gibi kabataslak bir hesap yaptım. %22 faiz oranı veren banka da var. Onla da farklı bir sonuç bulabilirsiniz. Ben son 5 senenin ortalamasını alarak hesap yaptım.

    Nuri_boz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmişten yaşanmış şeyi şuan önümüzdeki süreçte de olacakmiş gibi uzun uzun anlatıp boşa yorulmuşsunuz. Bu aynı şey gibi dün oynanan maça şunu oynasaydim bu kadar para kazanirdim diyen elemanlar gibi dolar , altin , ev , araba geçmişten kazandırmış olabilir ama bu önümüzdeki günlerde kazandiracak anlamina gelmiyor faize yatırdığıniz para risk orani düşük yatırım fakat diğerleri riski de kazandıracağı para kadar fazla
    Olayın teknik boyutu idrak edebilenler için boşa anlattığımı düşünmüyorum. Gidip 2005 deki olaydan neden bahsedelim şuan ki durumdan konuşuyoruz, o zaman zaten ekonomi iyiydi maalesef zaman makinası daha icat edilmedi Faizden para kazandığını zanneden kişiler parasını faize yatırabilirler. Özgür irade sonuçta
  • 30-07-2021, 16:41:29
    #17
    Bizim millet hiçbir şey yapmadan para kazanmanın hayalini kurmuştur hep
  • 30-07-2021, 16:53:44
    #18
    Technique adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, forumda çok fazla gördüğüm bir durum var. Bazı kişiler şu kadar param olsa atarım faize keyfime bakarım şeklinde düşünüyor. Bu tarz faiz geliriyle hayatını yaşayacağını düşünen kişileri çok gördüğüm için burada kısa ve basit matematiksel işlemlerle kanıtlama gereği duydum. Gelin hep birlikte faizin neden mantıklı olmadığını (uzun vadede) kanıtlayalım.

    Ana Para : 100.000TL olduğu varsayalım. Mevcut sitelerden son 5 senelik faiz ortalamasına baktığınız zaman %15 olduğunu görüyoruz, bazı sitelerde daha da düşük olduğunu görebilirsiniz ama en yüksek alalım ki her türlü fazladan hesaplamış olalım.

    100.000TL'nin %15 faiz getirisi yaklaşık 1200TL, 1200*12(ay)*5(sene)= 72.000TL yapar, yani biz 5 sene sonunda 72.000TL kazanacağız(!!) ve paramız 172.000TL olacak. Ancak bu parayı dolara veya mantıklı bir ev yatırımına yatırdığımızı varsayalım.

    DOLAR
    Eğer 5 sene önce dolar alsaydınız tahminen yaklaşık 3TL civarından alabilecektiniz. Yani 100.000TL ile 33 bin dolar alabilecektiniz. O doları bu sene bozdursaydınız (8.5) yaklaşık 280.000TL paranız olacaktı. Yani size faizi uzun vade bir yatırım aracı olarak görerek aslında 100 bin TL'ye yakın alım gücü kaybetmiş oluyorsunuz.

    MANTIKLI BİR EV YATIRIMI
    Verilere bakmadan direkt olarak kendi gördüğüm senaryodan örnek vereyim. 5 sene önce beylikdüzünde 1+1 evler yaklaşık 120.000TL'ye satılıyordu. O evlerin şuanki değeri 250.000TL ila 300.000TL arası değişiyor. Kendiniz de emlak endeksinden araştırarak çok rahat bir şekilde görebilirsiniz.

    Herkesin anlayacağı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Faiz kısa vade için değerlendirilebilir ancak uzun vadede kesinlikle size alım gücü kaybettirir. Umarım artık forumda faizin uzun vade gelir için iyi bir yatırım aracı olduğunu düşünen arkadaşlar çıkmaz, eğer çıkarsa bu basit hesabı gönderebilirsiniz. Dipnot olarak geçeyim, değerler ortalama olarak alınmıştır ve sizin baktığınız sitede bulunan verilere göre farklılık gösterebilir. Ancak hiç farketmez, kaba taslak yine böyle bir hesap çıkacaktır.

    EKLEME: Beyler bu iki yatırımı sadece örnek olarak verdim, evet benim gibi kripto para alsaydınız milyoner olurdunuz...

    Faiz 15 değil eğer bir kaç işlem yaptığınız bir bankadan en az 18 en fazla 19 oran alırsınız ve faiz hesabınız yanlış.Bileşik faiz olarak hesaplamanız gerekir.100.000 5 sene içinde 220 ile 240 bin arası çıkabilir.