Technique adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Faiz yatırımı uzun vadede mantıklı değil!
18
●372
- 30-07-2021, 15:59:48Bu 5 sene içinde faiz para kazandırmasını bırakın, paranızı korumamış bile. Faiz aslında enflasyonun bir sonucu olduğu için teknik olarak paranın değerini korumak için kullanılıyor. Benim bildiğim kadarıyla kutsal kitaplarda geçen faiz olayı hiç uğraşmadan oturduğunuz yerden para kazanma ile bağlantılı.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 30-07-2021, 16:03:37Geçmişten yaşanmış şeyi şuan önümüzdeki süreçte de olacakmiş gibi uzun uzun anlatıp boşa yorulmuşsunuz. Bu aynı şey gibi dün oynanan maça şunu oynasaydim bu kadar para kazanirdim diyen elemanlar gibi
dolar , altin , ev , araba geçmişten kazandırmış olabilir ama bu önümüzdeki günlerde kazandiracak anlamina gelmiyor faize yatırdığıniz para risk orani düşük yatırım fakat diğerleri riski de kazandıracağı para kadar fazla
- 30-07-2021, 16:04:36Hesap biraz yanlış olmuş gibi sanki hocam. Akbank ile çalıştığım için oradan biliyorum win win denilen bir hesabı var %16dan başlıyor faturanızı kiranızı yada herhangi bir para gönderimini de akbank hesaplarınızdan yaparsanız belirledikleri limitler dahlinde faiziniz %19a kadar çıkıyor. Ayrıca siz her ay ana para sabit kalacak şekilde hesaplamışsınız. Normalde faiz getirisi de her ay ana paraya eklenir o şekilde faiz hesaplanır. Benim hesabıma göre 228 bin küsür çıkıyor. Faizde risk yoktur getirisi de bellidir. Bu zamanda ticaretin de riski vardır diğer yatırım araçlarının da. Benim kendi düşüncem zor şartlar altında çalışarak birktirdiğim birikimim elimde enflasyona karşı erimemesi için garanti yatırım aracı olan faizi tercih ederim. Haramı günahı benim boynuma.
- 30-07-2021, 16:15:10Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Uzun vadeli faiz yatırımı düşünen bence de düşünmesin. 2019 başlarında dolara girmeyip vadelide bekleterek tokat gibi cevap aldım. Ayda 700-800TL geliyordu sonra birden hopp faizler düştü faize yatıranlar altına, dövize döndü. Kâr elde eden ilk başta dövize, altına yatıranlar oldu.
O zamanlar bırak dövizi, hepsini altına yatırsaydım faizin 5 yılda bile veremeyeceği 2x kazanca 1.5 senede ulaşmış olurdum.
Ekonomi leş, üretimde dışa bağımlıyız, işsizlik berbat seviyelerde. Bu devirde birikimini TL'de tutmaktan yana yatırım yapanların akıl sağlığından korkarım ben. Konu helal, haram konusu değil.
Özetle yapmayın, vadeli hesap kullanmayın. Birikiminizi TL olarak tutmayın. Alabiliyorsanız ev alın, arsa alın, araba alın en kötü site alın yine de satınca para edecek bir şey alın. Böylece paranız vadelide erimemiş olur. 2 ay sonra enflasyona rağmen faizlerin düşmeyeceğinin garantisi yok. - 30-07-2021, 16:17:59Hocam tabii ki de siz detaya giriyorsunuz ben konuda da belirttiğim gibi kabataslak bir hesap yaptım. %22 faiz oranı veren banka da var. Onla da farklı bir sonuç bulabilirsiniz. Ben son 5 senenin ortalamasını alarak hesap yaptım.lastevil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Olayın teknik boyutu idrak edebilenler için boşa anlattığımı düşünmüyorum. Gidip 2005 deki olaydan neden bahsedelim şuan ki durumdan konuşuyoruz, o zaman zaten ekonomi iyiydi maalesef zaman makinası daha icat edilmediNuri_boz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Faizden para kazandığını zanneden kişiler parasını faize yatırabilirler. Özgür irade sonuçta
- 30-07-2021, 16:53:44Technique adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Faiz 15 değil eğer bir kaç işlem yaptığınız bir bankadan en az 18 en fazla 19 oran alırsınız ve faiz hesabınız yanlış.Bileşik faiz olarak hesaplamanız gerekir.100.000 5 sene içinde 220 ile 240 bin arası çıkabilir.
Hiçbir yatırımlık evin 500 bin tl ye satılıp ertesi 5 sene içinde 250bin tl ye düştüğünü görmedim.
dolar , altin , ev , araba geçmişten kazandırmış olabilir ama bu önümüzdeki günlerde kazandiracak anlamina gelmiyor faize yatırdığıniz para risk orani düşük yatırım fakat diğerleri riski de kazandıracağı para kadar fazla