Hesap biraz yanlış olmuş gibi sanki hocam. Akbank ile çalıştığım için oradan biliyorum win win denilen bir hesabı var %16dan başlıyor faturanızı kiranızı yada herhangi bir para gönderimini de akbank hesaplarınızdan yaparsanız belirledikleri limitler dahlinde faiziniz %19a kadar çıkıyor. Ayrıca siz her ay ana para sabit kalacak şekilde hesaplamışsınız. Normalde faiz getirisi de her ay ana paraya eklenir o şekilde faiz hesaplanır. Benim hesabıma göre 228 bin küsür çıkıyor. Faizde risk yoktur getirisi de bellidir. Bu zamanda ticaretin de riski vardır diğer yatırım araçlarının da. Benim kendi düşüncem zor şartlar altında çalışarak birktirdiğim birikimim elimde enflasyona karşı erimemesi için garanti yatırım aracı olan faizi tercih ederim. Haramı günahı benim boynuma.
Hocam tabii ki de siz detaya giriyorsunuz ben konuda da belirttiğim gibi kabataslak bir hesap yaptım. %22 faiz oranı veren banka da var. Onla da farklı bir sonuç bulabilirsiniz. Ben son 5 senenin ortalamasını alarak hesap yaptım.
Geçmişten yaşanmış şeyi şuan önümüzdeki süreçte de olacakmiş gibi uzun uzun anlatıp boşa yorulmuşsunuz. Bu aynı şey gibi dün oynanan maça şunu oynasaydim bu kadar para kazanirdim diyen elemanlar gibi

dolar , altin , ev , araba geçmişten kazandırmış olabilir ama bu önümüzdeki günlerde kazandiracak anlamina gelmiyor faize yatırdığıniz para risk orani düşük yatırım fakat diğerleri riski de kazandıracağı para kadar fazla
Olayın teknik boyutu idrak edebilenler için boşa anlattığımı düşünmüyorum. Gidip 2005 deki olaydan neden bahsedelim şuan ki durumdan konuşuyoruz, o zaman zaten ekonomi iyiydi maalesef zaman makinası daha icat edilmedi

Faizden para kazandığını zanneden kişiler parasını faize yatırabilirler. Özgür irade sonuçta