• 27-07-2021, 13:11:21
    #1
    Babadan kalma fındık arazi var. Bunlar hisseli olarak e devlet üstümüzde görünüyor. Ama fındıkları amcam topluyor yıllarca o topluyor. Tabudan biri getirin kadastro yerinizi bulun toplayın diyor. Böyle durumda neler yapabiliriz. Nasıl bir yol izleme yapabiliriz. Geriye dönük bir hak para talep edebilir miyim. Yardımlarınız beklıyorum.
  • 27-07-2021, 13:18:04
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Hocam amcanızın tavrı anlaşmak mı anlaşmamak mı?. Geçmiş dediğiniz kaç yıldır? ve amcanızın, babanızla bir anlaşması var mı? Belki vardır ondan topluyordur. Dava falan uzun yıllar sürer, 30 yıl süren dava var. Amcanızla anlaşsaydınız kendiniz aranızda daha rahat çözerdiniz, düşmanınız değildir sonuçta babanızın kardeşi.
  • 27-07-2021, 13:22:40
    #3
    babil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam amcanızın tavrı anlaşmak mı anlaşmamak mı?. Geçmiş dediğiniz kaç yıldır? ve amcanızın, babanızla bir anlaşması var mı? Belki vardır ondan topluyordur. Dava falan uzun yıllar sürer, 30 yıl süren dava var. Amcanızla anlaşsaydınız kendiniz aranızda daha rahat çözerdiniz, düşmanınız değildir sonuçta babanızın kardeşi.

    Amcanın dediği söyle bu sene bitsin gelin ayarlayalım. Babamın dediği söyle dediği amcanın borcu var babam amcama sen topla al borcunu öde bana her sene 1ton verirsin ama onuda vermedi hiç bir sene
  • 27-07-2021, 13:25:30
    #4
    Geriye dönük bir para talep edebileceğinizi sanmam. "O ağaçlara bı tane çapa vurmadilar gübresiyle sulamasiyla otuyla copuyle toplamasıyla ben uğraştım arazilerin vergisini ben verdim şimdi mi akıllarına gelmiş" derse hakim kimden yana olur bı dusunmek lazım. Ama tapuda hak varsa bundan sonrası için tabiki hakkınızı yedirmeyin.
  • 27-07-2021, 13:25:34
    #5
    Üyeliği durduruldu
    ayhanaktas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Amcanın dediği söyle bu sene bitsin gelin ayarlayalım. Babamın dediği söyle dediği amcanın borcu var babam amcama sen topla al borcunu öde bana her sene 1ton verirsin ama onuda vermedi hiç bir sene
    Hocam babanızın amcanızdan başka kardeşi var mı? ve babanızın başka mirasçısı var mı?, ona göre önerilerde bulunayım
  • 27-07-2021, 13:27:26
    #6
    babil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam babanızın amcanızdan başka kardeşi var mı? ve babanızın başka mirasçısı var mı?, ona göre önerilerde bulunayım
    6 kardeş ama 3 kardeş aradan cıktı. 2 kardeş ve babam 3 oluyor toplam.
  • 27-07-2021, 13:28:43
    #7
    Üyeliği durduruldu
    ayhanaktas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    6 kardeş ama 3 kardeş aradan cıktı. 2 kardeş ve babam 3 oluyor toplam.
    Diğer kardeşinde mi hakkını amcanız topladı hep yıllarca
  • 27-07-2021, 13:42:53
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Hocam, amcanızla anlaşmanız en basit ve temizidir. Amcanıza her yıl verilecek 1 ton fındığı vermediği hatırlatın. ve hakkım neyse onu istiyorum deyin, mahkemeden falan bahsetmeyin, önce isteyin, (tehdit işi karıştırır) bir ortak nokta bulup anlaşın. Benim de ihtiyacım var amca falan dediğiniz de anlayış gösterebilir. Çünkü babanız o kadar iyilik yapmış. Durumum yok falan derse az az ödemesini teklif edin, mahkemeden daha kolay olur. Veya bir kaç yılda ben tüm fındığı toplayayım deyin, böyle bir imkanınız varsa.
    -Ayrıca hisselerinizi amcanıza satma seçeneğiniz var.
    veya kadastro getirip 3 e bölüp, kibrit çekerek kime neresi düşerse anlaşırsınız, yada şu tarlayı 1. mirascı şu tarlayı 2.mirascı şu tarlayı 3. mirascı alabilir. (Miras bırakılan yerler aşağı yukarı aynı değerdeyse) bazı yerlerin değeri düşükse, düşük değerli yere alana para ödenir, yüksek değerli yeri alan diğer mirasçılar para öder. Hisseli yerleri tek tapu haline getirmek için bu yöntem uygulanır. Çünkü hisseli yerler sıkıntılı yerlerdir. Ayrıca dönüm çok fazlaysa bir araştırın herkese ayrı tapu çıkabilir, yer bölünebilir.
    Anlaşamazsanız, amcanızın fındığı her yıl topladığını çks kayıtlarından, destek aldıysa oralardan kanıtlayabilirsiniz veya o bölgede yaşayan kişileri şahit gösterirsiniz geçmişe dönük hak talep edebilirsiniz.
  • 27-07-2021, 13:48:12
    #9
    Danışman
    ayhanaktas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Babadan kalma fındık arazi var. Bunlar hisseli olarak e devlet üstümüzde görünüyor. Ama fındıkları amcam topluyor yıllarca o topluyor. Tabudan biri getirin kadastro yerinizi bulun toplayın diyor. Böyle durumda neler yapabiliriz. Nasıl bir yol izleme yapabiliriz. Geriye dönük bir hak para talep edebilir miyim. Yardımlarınız beklıyorum.
    Yıllarca ağaçlara emek verilmiş olunması bir kriterdir ama mirasın tamamına hak kazanmayı sağlamaz. Verdiği emek karşılığı olarak elde ettiği gelirin bir kısmını alır ama gelirin tamamına hak kazanamaz. Geçmişe yönelik olarak bilirkişi hesaplama yapar. Elde edilen gelirden işçilik ve diğer masraflar araziye bakan kişide kalır. Kalan miktar mirasçılar arasında paylaştırılır. Bu taksimi kendi aranızda da yapabilirsiniz. Araziden toplam ne kadar ürün çıkacağı az çok bellidir. Sonuca ulaşamazsanız mahkemeler aracılığı ile çözüme ulaşabilirsiniz.
    Miras paylaşılmadan tapudan birini getirerek yer taksimi yapılamaz. Mirasçılar aralarında anlaşır ve ona göre paylaşım yapılır. Aranızda anlaşamadıysanız dava açıp paylaşımı yaptırabilirsiniz. Paylaşım yapıldıktan sonra tapudan devir yapılır sonrasında her pay sahibi kendi arazisinden ürününü alır.
    6 kardeşten aradan çekilen 3 ünün resmi makamlar önünde mirastan vazgeçmesi gerekir. Aksi takdirde paylaşımda onlara da pay düşer. Anneniz hayatta ise mirasta onunda hakkı vardır.
    Ayrıca şuanda fındıkları toplayan kişi vefat eden kişinin kardeşi ise mirastan kendisine pay düşmez. Vefat eden babanın çocuklarının varlığı durumunda, babanın kardeşine yada anne babasına miras düşmez.
    Konu hakkında bir uzmandan destek almak istiyorsanız bir arkadaşıma yönlendirebilirim. Ücreti mukabilinde yardımcı olur. İyi forumlar.