Hocam, amcanızla anlaşmanız en basit ve temizidir. Amcanıza her yıl verilecek 1 ton fındığı vermediği hatırlatın. ve hakkım neyse onu istiyorum deyin, mahkemeden falan bahsetmeyin, önce isteyin, (tehdit işi karıştırır) bir ortak nokta bulup anlaşın. Benim de ihtiyacım var amca falan dediğiniz de anlayış gösterebilir. Çünkü babanız o kadar iyilik yapmış. Durumum yok falan derse az az ödemesini teklif edin, mahkemeden daha kolay olur. Veya bir kaç yılda ben tüm fındığı toplayayım deyin, böyle bir imkanınız varsa.
-Ayrıca hisselerinizi amcanıza satma seçeneğiniz var.
veya kadastro getirip 3 e bölüp, kibrit çekerek kime neresi düşerse anlaşırsınız, yada şu tarlayı 1. mirascı şu tarlayı 2.mirascı şu tarlayı 3. mirascı alabilir. (Miras bırakılan yerler aşağı yukarı aynı değerdeyse) bazı yerlerin değeri düşükse, düşük değerli yere alana para ödenir, yüksek değerli yeri alan diğer mirasçılar para öder. Hisseli yerleri tek tapu haline getirmek için bu yöntem uygulanır. Çünkü hisseli yerler sıkıntılı yerlerdir. Ayrıca dönüm çok fazlaysa bir araştırın herkese ayrı tapu çıkabilir, yer bölünebilir.
Anlaşamazsanız, amcanızın fındığı her yıl topladığını çks kayıtlarından, destek aldıysa oralardan kanıtlayabilirsiniz veya o bölgede yaşayan kişileri şahit gösterirsiniz geçmişe dönük hak talep edebilirsiniz.