• 26-07-2021, 13:48:14
    #1
    Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Yusuf Tekin,
    liseye yerleştirmelerde uygulanacak yeni sistem ve eğitim gündemine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
    İstanbul'daki veya Türkiye'nin herhangi bir ilindeki liselerde donanım ve fiziksel kapasite olarak bir fark olmadığını ifade eden Tekin, bu okullarda çalışan öğretmenlerin de atanma koşullarının, mezun oldukları okullar ve formasyonlarının neredeyse birbirine çok yakın olduğunu söyledi.
    Okullar arasındaki farklılığı oluşturan hususun o okula gönderilen öğrencilerden kaynaklandığını vurgulayan Tekin, "Eğer siz aynı başarı grubundaki öğrencileri, herhangi bir liseye, sınıfa toparlarsanız, otomatik olarak başarılı öğrenciler orada olduğu için o liseler başarılı olur. Hiç başarılı öğrencinin gitmesine izin vermediğiniz başka bir lisede ise başarısızlık imajı oluşur ve bu böyle devam eder." diye konuştu.
    Tekin, öğrencilerin dağılımını, çeşitliliği yansıtacak şekilde yaptıklarında okullar arasındaki başarı dengesinin kendiliğinden sağlanacağını bildirerek, "Bir milyona yakın öğretmenimiz var. Biz bu öğretmenlerin hepsine aynı derecede güveniyoruz. Bu öğretmenlerimizin hepsi iyi öğretmenler. Bu öğretmenlerimizin hepsine gönderdiğimiz materyal, kitap aynı. Tek fark, etki edemediğimiz, yönlendiremediğimiz tek süreç buraya giden öğrencilerin belli bir homojenlik arz etmesi." değerlendirmesinde bulundu.


    -----------------------------------
    2 yıl önce 465 puan ile kardeşimin arkadaşı sağlık meslek lisesine yerleşmişti
    466 puan alan kız kardeşim boşta kaldı ek tercih ile yeni açılan anadolu lisesine yerleşebildi
    1 yıl sonra ise oraya adrese dayalı sistem geldi ve önüne gelen girdi
    ---------------------------------
    bu yıl ise kuzenim 318 puan ile 2 yıl önce 465 puan ile girilen sağlık meslek lisesine yerleşti
    453 puan alan erkek kardeşim ise anadolu lisesine yerleştirildi
    yukarıdaki okulları eşitlemek için zeki öğrencilerin okullara dağıtılmasını olayını kimse kabul etmiyor
    çocuğunun 318 puanı kardeşimin 453 puanından daha iyiymiş ki sağlık mesleğe yerleşmiş


    Resmen zeki öğrenciler okuldan soğutuluyor yazıktır
    Hiç dersine çalışmayan çocukta anadolu lisesine gidiyor
    453 puan alan çocukta anadolu lisesine gidiyor
    Ve Milli eğitim tüm okulların eşit olduğunu iddia ediyor
    EE bu çocuk neden gözlük takacak duruma gelene kadar çalıştı, neden fen lisesi adı var hepsini anadolu yapın
    Fen lisesine gitse de yanında düşük seviye öğrenci olacaksa o derslerden sınavlardan ne hayır gelir hoca düşük seviyeye göre ders işler soru sorar


    Resmen zenginlerin çocuklarına yaradı bu sistem
    Çocuğu baba parasına güvenip eğlensin çalışmasın
    Ama bu sistem ile torpil ile en iyi okullara gitsin
    Sonra hocaya ahkam kessin hoca sesini çıkarırsa babası okulu bassın
    Hoca sussa derste zeki çocukların ders dinlemesine engel olacak ahlaksızlık yapsın


    465 puanlık okuldan 318 puan alan öğrenci nasıl mezun olacak, mecburen hoca kolay soracak ve eğitim seviyesi düşecek
    yarın o hemşire, doktor olsa canını nasıl güveneceksin


    ------------
    2011 'de barajı geçen arkadaşım kıprıstan avukat oldu adliyeye de torpille işe başladı
    ben daha okuyorum mezun olacam da mühendis olacam
  • 26-07-2021, 13:51:09
    #2
    Yeni deney hayırlı olsun
  • 26-07-2021, 13:51:47
    #3
    Hocam yazı karanlık tema kullananlar için zor okunuyor. Yazı rengini default yapmanız daha sağlıklı olur.
  • 26-07-2021, 14:05:41
    #4
    muhendis_bahadi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Yusuf Tekin,
    liseye yerleştirmelerde uygulanacak yeni sistem ve eğitim gündemine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
    İstanbul'daki veya Türkiye'nin herhangi bir ilindeki liselerde donanım ve fiziksel kapasite olarak bir fark olmadığını ifade eden Tekin, bu okullarda çalışan öğretmenlerin de atanma koşullarının, mezun oldukları okullar ve formasyonlarının neredeyse birbirine çok yakın olduğunu söyledi.
    Okullar arasındaki farklılığı oluşturan hususun o okula gönderilen öğrencilerden kaynaklandığını vurgulayan Tekin, "Eğer siz aynı başarı grubundaki öğrencileri, herhangi bir liseye, sınıfa toparlarsanız, otomatik olarak başarılı öğrenciler orada olduğu için o liseler başarılı olur. Hiç başarılı öğrencinin gitmesine izin vermediğiniz başka bir lisede ise başarısızlık imajı oluşur ve bu böyle devam eder." diye konuştu.
    Tekin, öğrencilerin dağılımını, çeşitliliği yansıtacak şekilde yaptıklarında okullar arasındaki başarı dengesinin kendiliğinden sağlanacağını bildirerek, "Bir milyona yakın öğretmenimiz var. Biz bu öğretmenlerin hepsine aynı derecede güveniyoruz. Bu öğretmenlerimizin hepsi iyi öğretmenler. Bu öğretmenlerimizin hepsine gönderdiğimiz materyal, kitap aynı. Tek fark, etki edemediğimiz, yönlendiremediğimiz tek süreç buraya giden öğrencilerin belli bir homojenlik arz etmesi." değerlendirmesinde bulundu.


    -----------------------------------
    2 yıl önce 465 puan ile kardeşimin arkadaşı sağlık meslek lisesine yerleşmişti
    466 puan alan kız kardeşim boşta kaldı ek tercih ile yeni açılan anadolu lisesine yerleşebildi
    1 yıl sonra ise oraya adrese dayalı sistem geldi ve önüne gelen girdi
    ---------------------------------
    bu yıl ise kuzenim 318 puan ile 2 yıl önce 465 puan ile girilen sağlık meslek lisesine yerleşti
    453 puan alan erkek kardeşim ise anadolu lisesine yerleştirildi
    yukarıdaki okulları eşitlemek için zeki öğrencilerin okullara dağıtılmasını olayını kimse kabul etmiyor
    çocuğunun 318 puanı kardeşimin 453 puanından daha iyiymiş ki sağlık mesleğe yerleşmiş


    Resmen zeki öğrenciler okuldan soğutuluyor yazıktır
    Hiç dersine çalışmayan çocukta anadolu lisesine gidiyor
    453 puan alan çocukta anadolu lisesine gidiyor
    Ve Milli eğitim tüm okulların eşit olduğunu iddia ediyor
    EE bu çocuk neden gözlük takacak duruma gelene kadar çalıştı, neden fen lisesi adı var hepsini anadolu yapın
    Fen lisesine gitse de yanında düşük seviye öğrenci olacaksa o derslerden sınavlardan ne hayır gelir hoca düşük seviyeye göre ders işler soru sorar


    Resmen zenginlerin çocuklarına yaradı bu sistem
    Çocuğu baba parasına güvenip eğlensin çalışmasın
    Ama bu sistem ile torpil ile en iyi okullara gitsin
    Sonra hocaya ahkam kessin hoca sesini çıkarırsa babası okulu bassın
    Hoca sussa derste zeki çocukların ders dinlemesine engel olacak ahlaksızlık yapsın


    465 puanlık okuldan 318 puan alan öğrenci nasıl mezun olacak, mecburen hoca kolay soracak ve eğitim seviyesi düşecek
    yarın o hemşire, doktor olsa canını nasıl güveneceksin


    ------------
    2011 'de barajı geçen arkadaşım kıprıstan avukat oldu adliyeye de torpille işe başladı
    ben daha okuyorum mezun olacam da mühendis olacam
    Özel Üni TIP için yıllık 50bin TL den başlıyor.Kısaca 300K TL öde DR ol.Sistem süper işliyor ama millet için değil tabiki.....
    Şimdiki okullarda okutulan kitaplara bakıyorum ve ciddi ciddi çocukların okula gitmesine gerek olmadığına inanmaya başaldım.....
  • 26-07-2021, 14:10:59
    #5
    XTRA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Özel Üni TIP için yıllık 50bin TL den başlıyor.Kısaca 300K TL öde DR ol.Sistem süper işliyor ama millet için değil tabiki.....
    Şimdiki okullarda okutulan kitaplara bakıyorum ve ciddi ciddi çocukların okula gitmesine gerek olmadığına inanmaya başaldım.....
    Özel üniversite bile olsa tıp fakülteleri önüne geleni almıyor.
  • 26-07-2021, 14:22:28
    #6
    Eğitim sistemini savunmuyorum ama okula yerleşmede puan önemli değil. Yüzdelik dilim daha önemli, sınav kolay olursa 465 puanla da alabilir 310 puanla da alabilir çok takılmaya gerek yok puan konusunda.
  • 26-07-2021, 14:25:13
    #7
    GokhannBey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğitim sistemini savunmuyorum ama okula yerleşmede puan önemli değil. Yüzdelik dilim daha önemli, sınav kolay olursa 465 puanla da alabilir 310 puanla da alabilir çok takılmaya gerek yok puan konusunda.
    yüzdelik dilim 450 460 da gider gelirde hiç 318 e denk gelir mi
  • 26-07-2021, 14:32:58
    #8
    muhendis_bahadi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yüzdelik dilim 450 460 da gider gelirde hiç 318 e denk gelir mi
    Hocam sınavın zorluğuyla alakalı bir durum bu puana bakmıyor. Örnek olarak YKS sınavına bakabilirsiniz. Örneğin geçen sene 28 ayt matematik netiyle alan bölümler bu sene 10-15 netle alacak belki doğal olarak puanda düşecek ama sıralamasını aynı kalacak. Yüzdelik dilim de buna bakıyor işte.
  • 26-07-2021, 14:41:12
    #9
    GokhannBey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sınavın zorluğuyla alakalı bir durum bu puana bakmıyor. Örnek olarak YKS sınavına bakabilirsiniz. Örneğin geçen sene 28 ayt matematik netiyle alan bölümler bu sene 10-15 netle alacak belki doğal olarak puanda düşecek ama sıralamasını aynı kalacak. Yüzdelik dilim de buna bakıyor işte.
    Hocam etkilenir fakat bu kadarı imkansız tamamen oyun oynayan doğru düzgün matematik yapamamış kuzenim 305 aldı, benim kardeşim 453 ile kesin gözle gelmesi garanti olan yerlere dahi yerleşemedi, onu etkiliyorda bunu etkilemiyor mu sıralama o saçma sistemin zaten