Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Yusuf Tekin, liseye yerleştirmelerde uygulanacak yeni sistem ve eğitim gündemine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. İstanbul'daki veya Türkiye'nin herhangi bir ilindeki liselerde donanım ve fiziksel kapasite olarak bir fark olmadığını ifade eden Tekin, bu okullarda çalışan öğretmenlerin de atanma koşullarının, mezun oldukları okullar ve formasyonlarının neredeyse birbirine çok yakın olduğunu söyledi. Okullar arasındaki farklılığı oluşturan hususun o okula gönderilen öğrencilerden kaynaklandığını vurgulayan Tekin, "Eğer siz aynı başarı grubundaki öğrencileri, herhangi bir liseye, sınıfa toparlarsanız, otomatik olarak başarılı öğrenciler orada olduğu için o liseler başarılı olur. Hiç başarılı öğrencinin gitmesine izin vermediğiniz başka bir lisede ise başarısızlık imajı oluşur ve bu böyle devam eder." diye konuştu. Tekin, öğrencilerin dağılımını, çeşitliliği yansıtacak şekilde yaptıklarında okullar arasındaki başarı dengesinin kendiliğinden sağlanacağını bildirerek, "Bir milyona yakın öğretmenimiz var. Biz bu öğretmenlerin hepsine aynı derecede güveniyoruz. Bu öğretmenlerimizin hepsi iyi öğretmenler. Bu öğretmenlerimizin hepsine gönderdiğimiz materyal, kitap aynı. Tek fark, etki edemediğimiz, yönlendiremediğimiz tek süreç buraya giden öğrencilerin belli bir homojenlik arz etmesi." değerlendirmesinde bulundu.
----------------------------------- 2 yıl önce 465 puan ile kardeşimin arkadaşı sağlık meslek lisesine yerleşmişti 466 puan alan kız kardeşim boşta kaldı ek tercih ile yeni açılan anadolu lisesine yerleşebildi 1 yıl sonra ise oraya adrese dayalı sistem geldi ve önüne gelen girdi --------------------------------- bu yıl ise kuzenim 318 puan ile 2 yıl önce 465 puan ile girilen sağlık meslek lisesine yerleşti 453 puan alan erkek kardeşim ise anadolu lisesine yerleştirildi yukarıdaki okulları eşitlemek için zeki öğrencilerin okullara dağıtılmasını olayını kimse kabul etmiyor çocuğunun 318 puanı kardeşimin 453 puanından daha iyiymiş ki sağlık mesleğe yerleşmiş
Resmen zeki öğrenciler okuldan soğutuluyor yazıktır Hiç dersine çalışmayan çocukta anadolu lisesine gidiyor 453 puan alan çocukta anadolu lisesine gidiyor Ve Milli eğitim tüm okulların eşit olduğunu iddia ediyor EE bu çocuk neden gözlük takacak duruma gelene kadar çalıştı, neden fen lisesi adı var hepsini anadolu yapın Fen lisesine gitse de yanında düşük seviye öğrenci olacaksa o derslerden sınavlardan ne hayır gelir hoca düşük seviyeye göre ders işler soru sorar
Resmen zenginlerin çocuklarına yaradı bu sistem Çocuğu baba parasına güvenip eğlensin çalışmasın Ama bu sistem ile torpil ile en iyi okullara gitsin Sonra hocaya ahkam kessin hoca sesini çıkarırsa babası okulu bassın Hoca sussa derste zeki çocukların ders dinlemesine engel olacak ahlaksızlık yapsın
465 puanlık okuldan 318 puan alan öğrenci nasıl mezun olacak, mecburen hoca kolay soracak ve eğitim seviyesi düşecek yarın o hemşire, doktor olsa canını nasıl güveneceksin
------------ 2011 'de barajı geçen arkadaşım kıprıstan avukat oldu adliyeye de torpille işe başladı ben daha okuyorum mezun olacam da mühendis olacam
Özel Üni TIP için yıllık 50bin TL den başlıyor.Kısaca 300K TL öde DR ol.Sistem süper işliyor ama millet için değil tabiki.....
Şimdiki okullarda okutulan kitaplara bakıyorum ve ciddi ciddi çocukların okula gitmesine gerek olmadığına inanmaya başaldım.....