• 07-07-2021, 11:33:51
    #1
    Merhaba arkadaşlar,
    Öncelikle söylemeliyim ki paylaşacağınız fikirler benim için oldukça kıymetli.

    Kardeşim ilkokuldan mezun oldu ve ikiyüzkırk puan yaptı. Bizde, benim düşüncem ve araçlara fazlasıyla hevesli olmasından dolayı iş öğrensin diyerek volkswagen servisine verdik.
    Kendisi kafası çalışan, konuşması düzgün ve derdini anlatabilen bir çocuk fakat servis de günlük 12 saat çalışmakta ve toplamda 14 saati yol ve işte geçmekte.
    Ben bu yaştan itibaren böyle bir çalışma tarzının çok ağır olacağını düşünüyorum.
    Sizden konu ile ilgili kardeşimin ders çalışmaya meyilli olmaması ve puanını göz önünde bulundurarak çalışma ve okul önerilerinizi bekliyorum.

    İsteğim kardeşimin geleceğini garanti altına alalım fakat iki gün sonra çocuk gençliğim gitti, bunun için mi ah demesin ve en bunun sorumlusu biz olmayalım.
    Malum günümüz Türkiye şartlarında usta, mühendis 3,4 bin kazanırken vasıfsız personellerde aynı parayı kazanabilmektedir.

    Ben olaya duygusal baktığım için işi kendi kararıma bırakmak istemiyorum.
    Paylaşacağınız öneriler için şimdiden teşekkür ederim.
  • 07-07-2021, 11:43:54
    #2
    Bence part time markette çalışabilir okul hayatınıda kendisin istediği bir meslek lisesine gitmesi çok iyi olur
  • 07-07-2021, 11:49:51
    #3
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Kendi kararına bırakın bence bir de mühendis usta 3 4 bin kazanmıyor 🤣
  • 07-07-2021, 11:51:41
    #4
    sinavdan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendi kararına bırakın bence bir de mühendis usta 3 4 bin kazanmıyor 🤣
    doğru, daha altını kazanıyorlar 😊
  • 07-07-2021, 11:56:40
    #5
    Benim bir abim vardı, arabaları aşırı fazla ilgili duyardı. Sanayide çalışırdı araba tamir etmek için. Yeri gelir para almazdı. Kendi arabaları vardı reno marka onu parçalar toplardı. Gitti otomotiv ile ilgili ktü de bölüm okudu daha sonra staj yapmak için almanya volkavagene gitti ardından buraya geri döndü sınavlara girdi devlet demir yollarında tren motorlarının olduğu tamir bakım onarım bölümünde şef oldu işini severek yapıyor çokta güzel yapıyor oldukça liyakatli ve kalifiyeli. Maaşı da dolgun..
  • 07-07-2021, 11:57:45
    #6
    Kesinlikle lise okusun herşey para değil. Sevdiği bir işin meslek bölümünü okusun kesinlikle. Yoksa hayatı boyunca hem siz hem o pişman olur.
  • 07-07-2021, 12:03:54
    #7
    obisa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence part time markette çalışabilir okul hayatınıda kendisin istediği bir meslek lisesine gitmesi çok iyi olur
    evet meslek seçimi konusunda geleceğe yatırım amaçlı tavsiyelerde bulunabilirsiniz bu daha bir çocuk ne tarafa eğersen o tarafa gider.

    sinavdan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendi kararına bırakın bence bir de mühendis usta 3 4 bin kazanmıyor 🤣


    Cherkes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim bir abim vardı, arabaları aşırı fazla ilgili duyardı. Sanayide çalışırdı araba tamir etmek için. Yeri gelir para almazdı. Kendi arabaları vardı reno marka onu parçalar toplardı. Gitti otomotiv ile ilgili ktü de bölüm okudu daha sonra staj yapmak için almanya volkavagene gitti ardından buraya geri döndü sınavlara girdi devlet demir yollarında tren motorlarının olduğu tamir bakım onarım bölümünde şef oldu işini severek yapıyor çokta güzel yapıyor oldukça liyakatli ve kalifiyeli. Maaşı da dolgun..
    Abinizi tebrik ederim, umarım çok daha iyi yerlere gelir.
    Az meşakkatli yollar tercih edersek biz daha doğru olacaktır zaten gençlerimiz önüne sürekli bir engel çıkmakta.

    Aslan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kesinlikle lise okusun herşey para değil. Sevdiği bir işin meslek bölümünü okusun kesinlikle. Yoksa hayatı boyunca hem siz hem o pişman olur.
    Lise konusunda kendi isteği pek yok geleceğe yönelik bir meslek seçimi olarak hangi lise bölümü tercih edilmeli.
    Ben 4 yıl lisede motor bölümü okuyup çırak olarak sanayide başlama fikrini mantıklı bulmuyorum.

    Lisede bilişim ve elektrik bölümü mantıklı geliyor bana sizlerinde fikirlerini alabilirim.
  • 07-07-2021, 12:14:44
    #8
    Anonim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet meslek seçimi konusunda geleceğe yatırım amaçlı tavsiyelerde bulunabilirsiniz bu daha bir çocuk ne tarafa eğersen o tarafa gider.







    Abinizi tebrik ederim, umarım çok daha iyi yerlere gelir.
    Az meşakkatli yollar tercih edersek biz daha doğru olacaktır zaten gençlerimiz önüne sürekli bir engel çıkmakta.



    Lise konusunda kendi isteği pek yok geleceğe yönelik bir meslek seçimi olarak hangi lise bölümü tercih edilmeli.
    Ben 4 yıl lisede motor bölümü okuyup çırak olarak sanayide başlama fikrini mantıklı bulmuyorum.

    Lisede bilişim ve elektrik bölümü mantıklı geliyor bana sizlerinde fikirlerini alabilirim.
    Benimde liseye başlamadan önce hiç okuma istediğim yoktu o yaşlarda hiç bir şeyin farkında değildir. Liseye başlasın biraz zaman geçsin kendi koşa koşa gidecek. Hayatımda en mutlu olduğum zamanlar lise zamanlarıdır.Lisede kuracağı arkadaşlıklar sosyal açıdanda kendini geliştirir. Eğer lise okumazsa her zaman hayatta 5-0 geriden başlar. Şu yeni nesilde lise bitirmeyen kişi sayısı parmakla gösterlecek kadar azdır. Her hangi bir ortama girdiğinde çok zorlanır kendini ezik hisseder. Kardeşiniz işinde mühendisler kadar iyi olsun fakat diploması yoksa zaten kimse adam yerine koymaz diploma çok önemli.

    Meslek liselerinde motor ile ilgili bölümlerde var onları okuyabilir.