• 26-05-2021, 03:15:29
    #1
    Bildiğiniz gibi bebekler dili şu şekilde öğrenir: dinleme-konuşma-yazma

    Biz ise ilk önce gramer sonra konuşma en son dinleme kısmına geçiyoruz.

    Bu nedenle anlamadığınız halde öğrenilmek istenilen dile maruz kalmanın olumlu etkilerinin olduğunu söylüyor birçok dil bilimci. Bana da mantıklı geldi

    Zaten günde en az 4-5 saat podcast dinleyen biriyim. Bunun bir saatini ingilizce podcast'e çevirdim. En zor kısmı bu oldu görüntü de olmadığı için. Fakat Türkçe kaynağın aksine ilgi alanlarıma uyan sayısız İngilizce podcast yayını olduğunu gördüm. Biraz da bunun için öğrenmek istiyorum.

    YouTube üzerinden ise ingilizce videolar izlemeye başladım altyazısız şekilde. İlgili olduğum kriminoloji gibi konularda video izlerken sadece görüntüye odaklanıp arka planda videoyu ingilizce olarak dinlerken keyif alıyorum podcastin aksine. En azından birkaç kelime, cümle anlayıp görüntülerden kafamda bir şeyleri birleştirebiliyorum.

    Filmleri ise Türkçe altyazılı olarak izliyorum. Daha önce izlediğim filmleri bu sefer sadece İngilizce olarak izlemeyi deneyeceğim.

    Tüm bu sürecin sonunda maruz kalmak bakalım işe yarayacak mı ben de merak ediyorum.
  • 26-05-2021, 03:18:34
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Hocam yabancı bir ülkede yaşamadan tam anlamıyla maruz kalamaz ve öğrenemezsin. İmkanın varsa git, ticaretini orada da sürdürürsün.
  • 26-05-2021, 03:18:44
    #3
    Gramer ile yıllarca öğrenilmeyen dil, anadili İngilizce olan ülkeler'e gidilip maruz kalınınca 3-5 ayda çözülüyor
  • 26-05-2021, 03:21:28
    #4
    kimtasarlar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yabancı bir ülkede yaşamadan tam anlamıyla maruz kalamaz ve öğrenemezsin. İmkanın varsa git, ticaretini orada da sürdürürsün.
    Hocam r10'da satışını aktif olarak sattığım hiçbir hizmet ve ürün yok. Hobi için buradayım paramı normal bir işte kazanarak çalışıyorum. Yoksa çoktan gitmek isterdim

    clogens adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gramer ile yıllarca öğrenilmeyen dil, anadili İngilizce olan ülkeler'e gidilip maruz kalınınca 3-5 ayda çözülüyor
    Dil bilerek gitmek daha iyi olur ama. Hem dilsiz hem parasız homeless olur çıkarız oralarda
  • 26-05-2021, 03:37:17
    #5
    Ben de tam bu olayı araştırıyordum, grameri biraz geri plana atmak daha mantıklı.
  • 26-05-2021, 03:52:26
    #6
    İngilizce okuma kitaplarını da öneririm. Hem gramer hem kelime haznenizi geliştiriyor, buna ek olarak sesli okursanız telaffuzunuz da gelişiyor.
  • 26-05-2021, 11:41:58
    #7
    Türkiye'de nedense hep gramer mi kelime mi tartışması var. Arkadaşlar ikiside bir birini tamamlayan önemli parçalar. Gramer bilmeden konuşamazsınız isterseniz 10bin kelime ezberleyin. Anlatacaklarınız tarzancadan öteye geçmez.
    Bunun en iyi örneği Japonlardır. Binlerce kelime bilirler ama konuşamazlar. (Ayrıca çekingendirler) Asya dillerinin gramer yapısı ile İngilizcenin yapısı çok değişik olduğundan zorlanırlar keza bizimde öyle.


    İngilizceye en iyi maruz kalma yukarıda arkadaşın dediği gibi yurtdışına gitmektir. Kafede, barda, okulda, kuaförde her yerde ingilizceye maruz kalırsınız ve 1 yılda bu işi halledersiniz.
  • 04-09-2024, 09:40:52
    #8
    mzc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bildiğiniz gibi bebekler dili şu şekilde öğrenir: dinleme-konuşma-yazma

    Biz ise ilk önce gramer sonra konuşma en son dinleme kısmına geçiyoruz.

    Bu nedenle anlamadığınız halde öğrenilmek istenilen dile maruz kalmanın olumlu etkilerinin olduğunu söylüyor birçok dil bilimci. Bana da mantıklı geldi

    Zaten günde en az 4-5 saat podcast dinleyen biriyim. Bunun bir saatini ingilizce podcast'e çevirdim. En zor kısmı bu oldu görüntü de olmadığı için. Fakat Türkçe kaynağın aksine ilgi alanlarıma uyan sayısız İngilizce podcast yayını olduğunu gördüm. Biraz da bunun için öğrenmek istiyorum.

    YouTube üzerinden ise ingilizce videolar izlemeye başladım altyazısız şekilde. İlgili olduğum kriminoloji gibi konularda video izlerken sadece görüntüye odaklanıp arka planda videoyu ingilizce olarak dinlerken keyif alıyorum podcastin aksine. En azından birkaç kelime, cümle anlayıp görüntülerden kafamda bir şeyleri birleştirebiliyorum.

    Filmleri ise Türkçe altyazılı olarak izliyorum. Daha önce izlediğim filmleri bu sefer sadece İngilizce olarak izlemeyi deneyeceğim.

    Tüm bu sürecin sonunda maruz kalmak bakalım işe yarayacak mı ben de merak ediyorum.
    Öğrendiniz mi?
  • 04-09-2024, 09:59:19
    #9
    Özellikle bilgisayar başında iken ve kod yazarken mutlaka bir yerde yabancı bir film / dizi açık olur.
    Kulaklıkla sürekli İngilizce dinlerim. Maruz kalma kısmına kesinlikle katılıyorum.
    Eskiden Türkçe altyazı ile izlerdim hepsini. Şimdi mümkün olduğunca İngilizce altyazı ile izlemeye çalışıyorum.
    Bu arada küçük bir öneride bulunmak isterim.
    her ne kadar anlıyor olsanız da konuşmak başka bir şeydir.
    Bu sebeple duyduğunuz cümleleri seslice tekrar etmeye çalışın.
    Sebebi : o sesleri nasıl çıkartacağımızı bilmezsek kelimeleri de söyleyemez oluyoruz.



    mzc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bildiğiniz gibi bebekler dili şu şekilde öğrenir: dinleme-konuşma-yazma

    Biz ise ilk önce gramer sonra konuşma en son dinleme kısmına geçiyoruz.

    Bu nedenle anlamadığınız halde öğrenilmek istenilen dile maruz kalmanın olumlu etkilerinin olduğunu söylüyor birçok dil bilimci. Bana da mantıklı geldi

    Zaten günde en az 4-5 saat podcast dinleyen biriyim. Bunun bir saatini ingilizce podcast'e çevirdim. En zor kısmı bu oldu görüntü de olmadığı için. Fakat Türkçe kaynağın aksine ilgi alanlarıma uyan sayısız İngilizce podcast yayını olduğunu gördüm. Biraz da bunun için öğrenmek istiyorum.

    YouTube üzerinden ise ingilizce videolar izlemeye başladım altyazısız şekilde. İlgili olduğum kriminoloji gibi konularda video izlerken sadece görüntüye odaklanıp arka planda videoyu ingilizce olarak dinlerken keyif alıyorum podcastin aksine. En azından birkaç kelime, cümle anlayıp görüntülerden kafamda bir şeyleri birleştirebiliyorum.

    Filmleri ise Türkçe altyazılı olarak izliyorum. Daha önce izlediğim filmleri bu sefer sadece İngilizce olarak izlemeyi deneyeceğim.

    Tüm bu sürecin sonunda maruz kalmak bakalım işe yarayacak mı ben de merak ediyorum.