Türkiye'de nedense hep gramer mi kelime mi tartışması var. Arkadaşlar ikiside bir birini tamamlayan önemli parçalar. Gramer bilmeden konuşamazsınız isterseniz 10bin kelime ezberleyin. Anlatacaklarınız tarzancadan öteye geçmez.
Bunun en iyi örneği Japonlardır. Binlerce kelime bilirler ama konuşamazlar. (Ayrıca çekingendirler) Asya dillerinin gramer yapısı ile İngilizcenin yapısı çok değişik olduğundan zorlanırlar keza bizimde öyle.


İngilizceye en iyi maruz kalma yukarıda arkadaşın dediği gibi yurtdışına gitmektir. Kafede, barda, okulda, kuaförde her yerde ingilizceye maruz kalırsınız ve 1 yılda bu işi halledersiniz.