• 29-04-2021, 15:36:19
    #1
    Bir çok insanın başına gelen, nasıl oluyor da bu kadar rahat insanları dolandırabiliyorlar dediğim olay bizzat başımıza geldi Annem bir ayakkabıyı çok beğeniyor ve bana sormadan instagram üzerinden sipariş veriyor. Ayakkabı kapıya geliyor o saatte ben uykulu uykulu kapıyı açıyorum Aras kargo annemin adını ve 180 TL ücreti olduğunu söylüyor o an haberim oluyor. Anneme soruyorum ayakkabı almıştım diyor. Anne *********** olmasınlar bak emin misin neden bana sormadın derken "ben iyice araştırdım bir sürü takipçileri var güvenilirler al sen" şeklinde yanıt alıyorum ve arada kalsam da kargocuyu bekletmemek adına parayı verip kargoyu alıyorum. Kargonun üzerine güzelce dezenfekten sıktıktan sonra anneme veriyorum ve elimi sabunlamaya gidiyorum. Elimi yıkayıp içeriye döndüğümde annemin yüzünde o hiç unutamayacağım dolandırılmış insan bakışı yer alıyordu 180 TL'lik ayakkabı yerine resmen 15 TL'ye satın alabileceğiniz bez bir ayakkabı koymuşlar. O kadar berbat bir ayakkabı. Tabi annem görünce mesaj atıyor ama hem whatsapp hem instagram üzerinden engelliyorlar. Ben kendi hesabımdan mesaj atıyorum beni de engelliyorlar. İşte o sayfa şu aşağıda yer alan sayfa Az önce internetten araştırdım şikayetvar üzerinden tonla şikayet açılmış ama iş işten geçti artık

    Şimdi şöyle bir sorum var (eğer buraya kadar okuduysanız) Karşı ödemeli kargo gönderebilmek için firma olma zorunluluğu yok mu? Yani bu tip sayfalar binlerce kişiyi her yıl dolandırırken neden önüne geçilemiyor? Şimdi ben şikayette bulunsam bu firmaya bir sonuç elde edebilir miyim?

  • 29-04-2021, 15:43:10
    #2
    Numarası üzerinden şikayette bulunun.
  • 29-04-2021, 15:44:03
    #3
    Tabikide edebilirsin , tüketici haklarına başvurman yeterli.
  • 29-04-2021, 15:44:15
    #4
    Geçmiş olsun. Kargo firmaları d-landırıcıların en büyük iş ortağı diyebiliriz. Benzer durumu ben de annemle yaşadım. Kapıda ödemeyle kargoyu aldım ve farkedince, 5 dakika bile olmadan çok yakınımda olan şubeye gittim. Olayı anlatmama rağmen en ufak yardımcı olmaya tenezzül bile etmediler.

    Kargo gönderici adı ve Instagram sayfasıyla şikayetçi olmayı deneyebilirsiniz.
  • 29-04-2021, 15:45:38
    #5
    Hocam kargoya ayakkabı diye veriyorlar ve sizde ayakkabı aldığınız için herhangi bir adli işlem başlamaz. Adamlar ayakkabı gönderiyor sonuçta
  • 29-04-2021, 15:49:07
    #6
    Colaria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam kargoya ayakkabı diye veriyorlar ve sizde ayakkabı aldığınız için herhangi bir adli işlem başlamaz. Adamlar ayakkabı gönderiyor sonuçta
    Evet öyle ama hocam tüketici hakları herhangi bir malın 14 gün içerisinde iade edilebilir olduğunu söylemez mi? İstediğim ayakkabı bile gelmiş olsa 14 gün içerisinde iade hakkım var diye biliyorum
  • 29-04-2021, 15:50:49
    #7
    EvilBozkurt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet öyle ama hocam tüketici hakları herhangi bir malın 14 gün içerisinde iade edilebilir olduğunu söylemez mi? İstediğim ayakkabı bile gelmiş olsa 14 gün içerisinde iade hakkım var diye biliyorum
    Tek mağdur siz değilisiniz. Yüzlerce kişi mahkemeye başvurmuştur fakat görüldüğü üzere hala satışa devam ediyorlarsa, herhangi bir adli işlem yapılmamış.
  • 29-04-2021, 15:50:55
    #8
    öncelikle gelen kargonun paketini kontrol edin gönderici kim... Bu aracı firma değilse yani direkt bu firma göndermişse faturası olmadığı için şikayetinizi bulunun. Faturası varsa bir belgesi filan kaymakamlığa giderek tüketici mahkemesine başvurun.

    Eğer bunların hiçbiri yoksa savcılığa dilekçe verin hocam.
  • 29-04-2021, 15:51:07
    #9
    Cooper34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun. Kargo firmaları d-landırıcıların en büyük iş ortağı diyebiliriz. Benzer durumu ben de annemle yaşadım. Kapıda ödemeyle kargoyu aldım ve farkedince, 5 dakika bile olmadan çok yakınımda olan şubeye gittim. Olayı anlatmama rağmen en ufak yardımcı olmaya tenezzül bile etmediler.

    Kargo gönderici adı ve Instagram sayfasıyla şikayetçi olmayı deneyebilirsiniz.
    vallahi hocam araştırdım ve o kadar şikayete rastladım gönderen firma ismi de "mavili kozmetik tekstil hırdavat sanayi" şeklinde geçiyor. Bu şekilde bir ton şikayet açılmış ama Aras kargo halen bu adamların kargosunu taşımaya devam ediyor...