• 20-03-2021, 15:48:53
    #64
    dll adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam faiz sadece dini açıdan değil ahlaki açıdan da iyi bir şey değil.
    İnsanlar tefecilerden aldıkları faizler yüzünden çok zor durumlara düşüyorlar.
    Banka faizine diyeceğim yok ama tefecilerden uzak durmak lazım.
    Dediğiniz gibi bu faiz arttırımı ülkeye fayda değil zarar veriyor, ekonomiden hiç anlamayan adam dahi bunu anlaması lazım.
    bana kalırsa yanlış düşünüyorsun. faiz artırımı ülkeye zarar vermez aksine fayda sağlar. keşke dinin 1500 yıl önce dönemin koşullarında, tefecilerden korunmak, tefeciliğe başvurmamak için ortaya attığı faiz haramdır savı da hiç olmasaydı da insanlar parasını rahat rahat faize koyabilseydi.

    neden?

    çünkü din bu kuralı koyduğunda enflasyon diye bi şey yoktu. 1 adet elma 3 kuruşsa, 5 ay sonra da 3 kuruştu. çünkü global ilişkiler ve bu ilişkilerde kullanılan ortak bir para birimi yoktu. herkes elindekiyle ticaretini yapıyordu, ürünler de keyfi fiyat değişikliği göstermiyordu. enflasyon, para piyasaları ve politikaları ortaya çıkınca dengeler değişti.

    ben bugün 300 bin tl sermaye oluşturdum ve 300 bin tl lik alım gücüne eşit olan bir emek ortaya koydum diyelim. bu parayı 1 yıl cebimde tutmaya kalkarsam benim 300 bin tl ye denk verdiğim emek, 200 lere erimiş olacak. benim 100 binlik emeğim başkalarının aldığı kararlar, açıklamalar, söylemler, yürüttüğü politikalar vs vs ile yok olup gidecek. kim karşılayacak zararımı? benim buradaki suçum ne? ne harama bulaşmışım, ne faiz yemişim, ne bozuk mal satmışım, emeğimle it gibi çalışıp 300 bin liralık iş ortaya koymuşum fakat 1 yıl sonra bu emeğimin 100 bini yok olup gitmiş kendiliğinden. kabahatim ne? nereye kayboldu benim emeğim, kim verecek hesabını? tabi ki kimse. yalnızsın.

    peki bu erime yaşanmasın, enflasyondan zarar görmeyeyim diye naparsın? paranı faize koyar, enflasyon bazında faizle paranın değerini korumasını sağlarsın.

    dolar neden artıyor zannediyorsunuz? sadece üretim yetersizliği mi, devlet politikaları mı sizce? yoksa insanların parasını " TL ' de " tutmak yerine dövize, altına geçmesinin etkisi var mı? kendi vatandaşın kendi parasını bankasına koyamıyor bilmem farkında mısınız. bankanızda Türk lirası tutuyor musunuz? tutuyorsanız faizde mi, normal hiç katkı sağlanmadan duruyor mu? eğer duruyorsa seneye o paranızın %20-30 u erimiş olacak alım gücü olarak haberiniz olsun.
    insanlar bunu bildiği için ve faize de yaklaşmadığı için napıyor, kendi ülkesinin parasını satıyor. kendi ülkesinin parasına kıymet veremiyor. gidiyor dolar alıyor gidiyor euro alıyor. sonra dolara herkes yüklendikçe dolar alıp başını gidiyor. senin ülkenin parasını herkes günden güne elinden çıkarmayı sürdürüyor, değer vereni kalmıyor. bu mu güzel, bu mu hoş?

    yoksa kimse kenara nakit koymayıp ev, araba arsa falan mı almalı. bu mu doğru.?

    ben bugün bankaya 500 bin koysam, %30 enflasyonda 500 bin liralık araç 1 yıl sonra 650 bin tl olurken, benim 500 binim 595 bin anca oluyor. 45 binim yok olmuş gitmiş. 2018 de baktığım araç 500 binken şu an 1 milyondan başlıyor o yıl üretilen araç. bankaya faize koymuş olsam 3 yılda 700 bin olmazdı muhtemelen. arada 300 bin liralık bi kayıp var. ben şimdi bedava para mı kazanmış oldum faiz sayesinde?

    sizi kandırıyorlar. hepinizi kandırıyorlar. faiz bedava kazançtır algısı üretip hepinizle oyun oynuyorlar. kendi ülkenizin parasını satıyorsunuz. kendi ülkenizin parasını gönlünüzce tutamıyorsunuz elinizde. günden güne batmayı sürdürüyoruz bu yüzden. tl den kaçıyor herkes. çünkü faizi haram kılmışlar. napacaksın, hoopp dolar alalım. hoop euro alalım onlar serbest neticede.

    faiz para kazandırıyor zannediyorsunuz. öyle bi dünya yok, ruhunuz duymuyor.
  • 20-03-2021, 18:25:28
    #65
    pinbtc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bana kalırsa yanlış düşünüyorsun. faiz artırımı ülkeye zarar vermez aksine fayda sağlar. keşke dinin 1500 yıl önce dönemin koşullarında, tefecilerden korunmak, tefeciliğe başvurmamak için ortaya attığı faiz haramdır savı da hiç olmasaydı da insanlar parasını rahat rahat faize koyabilseydi.

    neden?

    çünkü din bu kuralı koyduğunda enflasyon diye bi şey yoktu. 1 adet elma 3 kuruşsa, 5 ay sonra da 3 kuruştu. çünkü global ilişkiler ve bu ilişkilerde kullanılan ortak bir para birimi yoktu. herkes elindekiyle ticaretini yapıyordu, ürünler de keyfi fiyat değişikliği göstermiyordu. enflasyon, para piyasaları ve politikaları ortaya çıkınca dengeler değişti.

    ben bugün 300 bin tl sermaye oluşturdum ve 300 bin tl lik alım gücüne eşit olan bir emek ortaya koydum diyelim. bu parayı 1 yıl cebimde tutmaya kalkarsam benim 300 bin tl ye denk verdiğim emek, 200 lere erimiş olacak. benim 100 binlik emeğim başkalarının aldığı kararlar, açıklamalar, söylemler, yürüttüğü politikalar vs vs ile yok olup gidecek. kim karşılayacak zararımı? benim buradaki suçum ne? ne harama bulaşmışım, ne faiz yemişim, ne bozuk mal satmışım, emeğimle it gibi çalışıp 300 bin liralık iş ortaya koymuşum fakat 1 yıl sonra bu emeğimin 100 bini yok olup gitmiş kendiliğinden. kabahatim ne? nereye kayboldu benim emeğim, kim verecek hesabını? tabi ki kimse. yalnızsın.

    peki bu erime yaşanmasın, enflasyondan zarar görmeyeyim diye naparsın? paranı faize koyar, enflasyon bazında faizle paranın değerini korumasını sağlarsın.

    dolar neden artıyor zannediyorsunuz? sadece üretim yetersizliği mi, devlet politikaları mı sizce? yoksa insanların parasını " TL ' de " tutmak yerine dövize, altına geçmesinin etkisi var mı? kendi vatandaşın kendi parasını bankasına koyamıyor bilmem farkında mısınız. bankanızda Türk lirası tutuyor musunuz? tutuyorsanız faizde mi, normal hiç katkı sağlanmadan duruyor mu? eğer duruyorsa seneye o paranızın %20-30 u erimiş olacak alım gücü olarak haberiniz olsun.
    insanlar bunu bildiği için ve faize de yaklaşmadığı için napıyor, kendi ülkesinin parasını satıyor. kendi ülkesinin parasına kıymet veremiyor. gidiyor dolar alıyor gidiyor euro alıyor. sonra dolara herkes yüklendikçe dolar alıp başını gidiyor. senin ülkenin parasını herkes günden güne elinden çıkarmayı sürdürüyor, değer vereni kalmıyor. bu mu güzel, bu mu hoş?

    yoksa kimse kenara nakit koymayıp ev, araba arsa falan mı almalı. bu mu doğru.?

    ben bugün bankaya 500 bin koysam, %30 enflasyonda 500 bin liralık araç 1 yıl sonra 650 bin tl olurken, benim 500 binim 595 bin anca oluyor. 45 binim yok olmuş gitmiş. 2018 de baktığım araç 500 binken şu an 1 milyondan başlıyor o yıl üretilen araç. bankaya faize koymuş olsam 3 yılda 700 bin olmazdı muhtemelen. arada 300 bin liralık bi kayıp var. ben şimdi bedava para mı kazanmış oldum faiz sayesinde?

    sizi kandırıyorlar. hepinizi kandırıyorlar. faiz bedava kazançtır algısı üretip hepinizle oyun oynuyorlar. kendi ülkenizin parasını satıyorsunuz. kendi ülkenizin parasını gönlünüzce tutamıyorsunuz elinizde. günden güne batmayı sürdürüyoruz bu yüzden. tl den kaçıyor herkes. çünkü faizi haram kılmışlar. napacaksın, hoopp dolar alalım. hoop euro alalım onlar serbest neticede.

    faiz para kazandırıyor zannediyorsunuz. öyle bi dünya yok, ruhunuz duymuyor.
    Hocam dikkat ettiysen ben banka faizinden bahsetmiyorum. Eğer araştıırsan zamanında insanlar tefecilerden borç alıp çocuklarını vermek zorunda kalıyorlarmış. Yani tefeci faizine karşıyım ben. Bankanın verdiği faizin haram olduğunu savunmuyorum. Ama genel itibariyle insanlar haram diye yanaşmıyorlar, bu konuda haklısın. Dini doğru anlasak aslında pek sorun yaşamazdık ama maalesef yanlış uyguluyoruz. Kaldı ki gelişmiş ülkelerde faiz ve enflasyon oranı hemen hemen hiç yok.
  • 20-03-2021, 18:31:21
    #66
    dll adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam dikkat ettiysen ben banka faizinden bahsetmiyorum. Eğer araştıırsan zamanında insanlar tefecilerden borç alıp çocuklarını vermek zorunda kalıyorlarmış. Yani tefeci faizine karşıyım ben. Bankanın verdiği faizin haram olduğunu savunmuyorum. Ama genel itibariyle insanlar haram diye yanaşmıyorlar, bu konuda haklısın. Dini doğru anlasak aslında pek sorun yaşamazdık ama maalesef yanlış uyguluyoruz. Kaldı ki gelişmiş ülkelerde faiz ve enflasyon oranı hemen hemen hiç yok.
    faiz artırımı ülkeye fayda değil zarar veriyor kısmından ötürü yazdım aslında. ülkenin genelinde böyle bi zihniyet hakim oysa öyle bi şey yok. faiz enflasyonun sonucudur. asıl enflasyonun olduğu ülkede faizi artırmazsan ülke daha çok zarara uğrar çünkü kimse dolardan euro dan tl ye dönüş yapmaz. daha çok yükselir dolar. bu da tüm ürünlerin daha da pahalılaşması, tl nin her geçen gün daha çok değer kaybı demek.

    1. faiz haramdır zihniyetinin kırılması gerekiyor ki insanlar kendi parasında kalabilsin

    2. faize öcü gözüyle bakma zihniyetinin kırılması gerekiyor ki insanlar yararlanabilsin. zaten ne kadar çok insan parasını faize koyarsa o kadar faiz oranı azalacak. enflasyon düşecek çünkü kendi para birimini kullanan sayısı artacağından.

    geriye sadece üretime daha fazla odaklanmak kalacak. bu halimizde üretim bile yapsan kimse parasını kendi ülke biriminde tutmadıktan sonra enflasyonu silmek çok güç olur.

    tefecilik şu bu mevzuları gelmiyor akla artık faiz denince malum. banka faizlerini düşünüyor herkes yargılama yaparken. ona istinaden belirttim yoksa gördüm sizin de banka faiziyle sorununuz olmadığını. sizden ziyade genel faize öcü gözüyle bakan zihniyet adına yazmak istedim o kadar.
  • 20-03-2021, 18:36:38
    #67
    pinbtc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    faiz artırımı ülkeye fayda değil zarar veriyor kısmından ötürü yazdım aslında. ülkenin genelinde böyle bi zihniyet hakim oysa öyle bi şey yok. faiz enflasyonun sonucudur. asıl enflasyonun olduğu ülkede faizi artırmazsan ülke daha çok zarara uğrar çünkü kimse dolardan euro dan tl ye dönüş yapmaz. daha çok yükselir dolar. bu da tüm ürünlerin daha da pahalılaşması, tl nin her geçen gün daha çok değer kaybı demek.

    1. faiz haramdır zihniyetinin kırılması gerekiyor ki insanlar kendi parasında kalabilsin

    2. faize öcü gözüyle bakma zihniyetinin kırılması gerekiyor ki insanlar yararlanabilsin. zaten ne kadar çok insan parasını faize koyarsa o kadar faiz oranı azalacak. enflasyon düşecek çünkü kendi para birimini kullanan sayısı artacağından.

    geriye sadece üretime daha fazla odaklanmak kalacak. bu halimizde üretim bile yapsan kimse parasını kendi ülke biriminde tutmadıktan sonra enflasyonu silmek çok güç olur.

    tefecilik şu bu mevzuları gelmiyor akla artık faiz denince malum. banka faizlerini düşünüyor herkes yargılama yaparken. ona istinaden belirttim yoksa gördüm sizin de banka faiziyle sorununuz olmadığını. sizden ziyade genel faize öcü gözüyle bakan zihniyet adına yazmak istedim o kadar.
    %100 katılıyorum. Siz daha derine inmişsiniz. Faizin yüksek olması kötü dedim ben, aslında bu duruma gelmesi kötü. Sizin dediğin gibi olsa TL değer kazanacak ve faiz az olacak. Aslında aynı yola çıkıyoruz. Faiz ne kadar yüksekse bir ülkede bir şeyler yanlış yapılıyor demektir.
  • 21-03-2021, 08:48:59
    #68
    Gerçek enflasyon oranı nedir? (Devletin açıkladığı enflasyon oranını demiyorum) Gerçek enflasyon %40'ların üstünde hatta 2018'den beri %100'ün üzerinde tüm fiyatlar arttı. Sadece elektrik, doğalgaza yapılan zamları inceleyin bahsettigim oranların üstünde çıkar.

    Dolayısıyla yatarak para kazanma başlığı saçma oluyor. Faize paranızı koyarsanız paranız gerçek enflasyon değeri karşısında kazanmıyor aksine mevcut değerini bile koruyamıyor.