• 11-03-2021, 01:13:48
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    elyesaayse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben Şuna üzülüyorum mesleki yeterlilik belgesi olduğu halde neden düz sınıf maaşı ile çalıştırma mı uygun görüyorlar.
    Demişsiniz hocam yukarıda. Mesleki yeterlilik belgesi almak şuan bir zorunluluk. Özellikle düz lise mezunu olan yada ortaokul mezunu kişiler için. İstemekte olan. Bir teknik lise mezunu mesela diplomasından ötürü yeterliliğe sahip.
    Yani kanun gereği bu kişi, bu konuda yeterli bilgiye sahiptir onayı veriyor belge. Çünkü işi bilmeyen kişiler o işi yaparak hayatını riske atmasın diye.
    O yüzden mesleki yeterlilik belgesi işletmeler için sadece kanunu yerine getirmek için önemli bir belge olarak görülüyor.
    Onun dışında belgesi olmayan ustaları da zaten aynı fiyata çalıştırıyorlar.
    Yılların ustası ile çırak yada kalfalar aynı maaşı almamalı tabi. Ama esnafta kendince bir politika belirliyor
    Şimdi iş hayatında söyle bir kavram var vasıflı vasıfsız Ben Buna istinaden bunları Dile getirmek istedim sonuçta oradaki İş pozisyonu vasıflı eleman arayışı vardı yani bu O durum gerçekten düşündürücü

    Aynen dediğiniz gibi işverenler kendince bir politika hazırlamışlar zaten iş yerine giderken size bir dünya e- evrak imzalatıyorlar o evrakta İşten çıkış tarihi açık çek olarak gösteriyorlar yani istedikleri zaman çıkartabilirler onların politikasına göre Aynen durum böyle
  • 11-03-2021, 01:15:16
    #11
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O konuda haklısın bir şey diyemem. Her şehir de mi durum aynı yoksa sadece bulunduğunuz yerde mi?
    O kadar bilgim yok ama Yaşadığım şehirde bulunduğum alanda böyle bir şeyle karşılaştım
  • 11-03-2021, 01:16:26
    #12
    Makine mühendisiyim. Piyasa şartlarına hakimim.

    Adamlar tecrübeli mühendise asgari ücret teklif ediyorlar.

    Başka bir yerde diplomasını kiralamak için 2 katı ücret teklif ediyorlar. Yani piyasa adamı imzasını satmaya zorluyor.

    Neden böyle sorusuna sayfalarca cevap verilir ama benim vereceğim cevaplar bir şeyi değiştirmez.

    Allah herkesin yardımcısı olsun.
  • 11-03-2021, 01:17:56
    #13
    Astra adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Makine mühendisiyim. Piyasa şartlarına hakimim.

    Adamlar tecrübeli mühendise asgari ücret teklif ediyorlar.

    Başka bir yerde diplomasını kiralamak için 2 katı ücret teklif ediyorlar. Yani piyasa adamı imzasını satmaya zorluyor.

    Neden böyle sorusuna sayfalarca cevap verilir ama benim vereceğim cevaplar bir şeyi değiştirmez.

    Allah herkesin yardımcısı olsun.
    Amin hocam
  • 11-03-2021, 01:39:27
    #14
    Benim fikrim en iyisini yapmissiniz cooookk acil ise ihtiyaciniz yok ise yenisini bulursunuz umarim en yakin zamanda
  • 11-03-2021, 01:40:24
    #15
    muraatydn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim fikrim en iyisini yapmissiniz cooookk acil ise ihtiyaciniz yok ise yenisini bulursunuz umarim en yakin zamanda
    sagolun hocam

    ÇOK ACİL İŞE İHTİYACIM TABİ VAR AMA BU ŞARTLAR DA YOK MALESEF
  • 11-03-2021, 09:06:09
    #16
    Asgari ücret kapıdan geçen hiç bir şey bilmeyen insanlara verilen ücret normalde burada görüyoruz ki bir meslek dalında iyi olan yada hani şimdi testi etmesi bize düşmez ama bir kurum bakın denemiş görmüş demiş ki bu tamam bu meslekte iyi kişi işi biliyor bu da belgesi
    O kişi asgari ücretle eğer o belgedeki işi yapacak ise o ücret ile yapmamalı
  • 11-03-2021, 10:26:30
    #17
    O zaman şöyle mi oluyor Amir memur Ustabaşı herkes bütün işçi kısmı asgari ücretle mi çalışsın arada bir fark olmasın mı Bu belgeyi alırken eğitimden geçiyor insan Bugün özel güvenlik kimlik kartı çıkarmak için en basit örneği o belge olmadan çalışmıyorsun bu da onun gibi bir şey Sonuçta yaptığın işin branşı her ne kadar şartlar kötü olursa olsun çıraklığını yaptığın bir mesleğin ustalığını ifşa etmem asgari ücretle çalışan anlamına gelmiyor aksini iddia eden varsa buyursun gelsin