• 26-02-2021, 12:38:23
    #10
    ''Ya da'' şeklinde yazılır. Ayrıca ''şey'' ayrı yazılır.
  • 26-02-2021, 12:39:58
    #11
    SEBTURKA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Değerli hocam, eleştirirken eleştirilecek yerleriniz var bildireyim dedim.
    Evet, haklısınız Türkçenin katledilmesi ve yazım kurallarına uyulmaması insanı gıcık ediyor.

    Örnek: Cümleler büyük harfle başlar, kısaltmalara nokta konulması, vb.
    Değerli hocam , yorumunuz için teşekkür ederim . ayrıca kabul ediyorum 😂
    Cümlelerin büyük harfle başlaması ve noktalama işareti gibi detaylardan ziyade (bunlar çoğumuzun zaten özellikle dikkat etmek için çaba sarf etmediği noktalar)

    vercem,vallah,vatsapp gibi ben buradayım diye bağıran sözcükler 😊
  • 26-02-2021, 12:42:02
    #12
    fsbatur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ''Ya da'' şeklinde yazılır. Ayrıca ''şey'' ayrı yazılır.
    Konuda bahsettiğim noktayı algıladığınızı düşünüyorum . Ayrıca yorumunuz için de teşekkür ederim .
  • 26-02-2021, 12:44:10
    #13
    Şimdi yeni moda... Abi demek bile zor gelmiyor ab deyip geçiyorlar! Türkçe bizim düşmanımız, ne kadar çok bozarsak o kadar hawlı (havalı demekmiş) oluyoruz. Türkçeyi konuşmayı bilmeyeni almayacaksın içeri. Türk forumu ama çok üzücü örnekler var.

    slm nslsn ile selam nasılsın arasında yarım saniye dahi fark yok.
  • 26-02-2021, 12:46:28
    #14
    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    etry diyerek Türkçe'yi şaha kaldırdınız tebrik ederim. imla hatalarına uymamak değil sadece olay.

    eleştiri yaparken biraz kendimize bakmamız gerek.

    amacım hatanızı ortaya çıkartmak değil empati kurmanıza yardımcı olmak.
    Güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum , konuda değindiğim nokta biraz daha farklıydı aslında . Örnek cümlede belirttiğim gibi bariz bir şekilde kendini belli eden içeriklerdi. Yoksa zaten bilimsel bir makale yazmıyoruz 😊
  • 26-02-2021, 12:47:28
    #15
    Dil sorunu ciddi bir sorun!
    Türkçe'yi doğru kullanabilmeyi destekleyici faktörleri sürekli beslemek/desteklemek gerekir.
    Okumuyoruz, okumadığımız için de zihin dünyamızı şekillendiren kelimeler yarım, cümleler düşük bir mahiyete sahip olmaktadır.
    İnsanın düşünce dünyasını dizayn eden belirleyici faktör kelimelerdir. Kelimeler üzerinden bir ufuk çizer insan kendine.
    Konuşmak ve yazmak bir sonuçtur. Sonucu güzelleştirecek sebepleri zenginleştirmek gerek.
  • 26-02-2021, 12:50:48
    #16
    Ben de en çok soru cümlesi olmayan cümlelerin sonuna soru işareti konulmasına ayar oluyorum ama yapacak bir şey yok.

    Telefonum kasıyor?
    XXX özellikli sunucu?
    İkinci el laptop arıyorum?