• 28-12-2020, 18:10:06
    #28
    Herkes aşılanacak. İstese de istemese de.
    İsteyen hastaneye gidip kolay yoldan aşılanacak, istemeyenler bir yerden bu virüsü kapıp zor yoldan aşılanacak.
    Zor yoldan aşılananların bazıları ölecek, bazılarının beyinleri zarar görecek, bazılarının akciğerleri...
    Aşı olmamızın nedeni kolay yoldan bağışıklık kazanmak, elbette aşı birilerine zarar verebilir.
    Ama herkesin virüsü kaptığında ortaya çıkacak ölüm ve zararla kıyaslanmayacak kadar düşük bir zarardır bu.
    Her sene antibiyotik alerjisinden ölen insanlar da var, ama enfeksiyon olan herkese antibiyotik yazılır çünkü tedavi edilmeyen enfeksiyon antibiyotik alerjisinden daha tehlikelidir.

    Beyler hepiniz hayattaysanız aşılar sayesinde hayattasınız.
    Aşılanamayan bölgelerde ne kadar çok çocuk ölüyor farkında bile değilsiniz.
    Aşılar yaygın değilken Türkiye'de ne kadar çok çocuk ölüyordu farkında bile değilsiniz.
    Nineleriniz Z kuşağı için değil ama bizim gibi 30-40 üzerindekilerin ninelerinin doğum sayısı çocuk sayısından fazladır genelde çünkü doğan çocukların içinde ölenler olur.
    Bugünse bebekliklerinde çocukluklarında aşılandıkları için hayatlarında ciddi bir salgın görmemiş nesil ipe sapa gelmez komplo teorileri ile aşı karşıtlığı yapıyor.
    Son 40-50 senedir ilk defa aşısı olmayan global bir salgınla karşılaştık tüm dünya havlu attı.
    Hala birileri çıkıp aşılar ile ilgili komplo teorileri üretiyor.
    Seni kısıtlaştırmak isteseler bunu corona aşısı ile mi yaparlar?
    Zaten çocukların tümüne vurulan 10 dan fazla aşı var.
    Eğer birilerini temizleyecek olsalar aşıya gücü yetmeyen fakir halkları temizlerler, 2 doz aşıya 50 dolar verecek adamları değil.
    Ben aşı olmam diyen adam ben bu virüsü kaparım gider birilerine bulaştırırım diyen adamdır ve bu hainliktir.
    Ben bu aşıyı vurdurmam diyen adamlardan yoğun bakıma girenlerin hastane paraları çatır çatır alınmalıdır.
    Ben bu aşıyı vurudurmam diyen adamların sağlık sigorta primleri yükseltilmelidir.
    Ben bu aşıyı vurdurmam diyen adamların kamu hizmetlerine erişimleri, seyahatleri sınırlandırılmalıdır.

    Bugüne kadar çocuklarına aşı vurdurtmayan, aşı karşıtlığı yapan komplo teorisi sevicilerin tek şansı diğer çocukların aşılanmasıydı.
    Çocukların çoğu aşılandığı için salgınlar olmuyor aşı vurdurmayan tipler de bunun rahatlığını yaşıyordu.
    Aşılanan çocuklardan bazıları otizme yakalanıyor diyenler çocuklar hiç aşılanmadığında bu rakamın bin kat fazlasının öleceğini görmezden geliyor.
    Bu gelinen durumda aşı karşıtlığı yapan adamlar devlet desteklerinden yararlandırılmamalıdır.
    Ekonomi pandemi yüzünden durmuş durumda. Hem aşı olmayıp hem kredi kullanan, kısa çalışma ödeneeğinden faydalananların yardımları kesilmeli.
    Bu salgını durdurmanın tek yolu aşılanma.
    Eğer salgını durduracak tek yolu istemiyorsanız bedelini ödemelisiniz.
    Aşı karşıtlığı yapanların ya sağlık primleri yükseltilmeli ya da corona yüzünden gerçekleşen tedavileri çatır çatır alınmalı.
    Ayrıca aşılanmayanların tüm sosyal alanlara hatta iş yerlerine girişleri kısıtlanmalı ve izole edilmeliler.
    Birden fazla kişinin çalıştığı iş yerlerinde aşılanmayan personeli işten çıkarmak bile haklı bir işten çıkarma gerekçesi olacaktır.
  • 28-12-2020, 18:18:27
    #29
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkes aşılanacak. İstese de istemese de.
    İsteyen hastaneye gidip kolay yoldan aşılanacak, istemeyenler bir yerden bu virüsü kapıp zor yoldan aşılanacak.
    Zor yoldan aşılananların bazıları ölecek, bazılarının beyinleri zarar görecek, bazılarının akciğerleri...
    Aşı olmamızın nedeni kolay yoldan bağışıklık kazanmak, elbette aşı birilerine zarar verebilir.
    Ama herkesin virüsü kaptığında ortaya çıkacak ölüm ve zararla kıyaslanmayacak kadar düşük bir zarardır bu.
    Her sene antibiyotik alerjisinden ölen insanlar da var, ama enfeksiyon olan herkese antibiyotik yazılır çünkü tedavi edilmeyen enfeksiyon antibiyotik alerjisinden daha tehlikelidir.

    Beyler hepiniz hayattaysanız aşılar sayesinde hayattasınız.
    Aşılanamayan bölgelerde ne kadar çok çocuk ölüyor farkında bile değilsiniz.
    Aşılar yaygın değilken Türkiye'de ne kadar çok çocuk ölüyordu farkında bile değilsiniz.
    Nineleriniz Z kuşağı için değil ama bizim gibi 30-40 üzerindekilerin ninelerinin doğum sayısı çocuk sayısından fazladır genelde çünkü doğan çocukların içinde ölenler olur.
    Bugünse bebekliklerinde çocukluklarında aşılandıkları için hayatlarında ciddi bir salgın görmemiş nesil ipe sapa gelmez komplo teorileri ile aşı karşıtlığı yapıyor.
    Son 40-50 senedir ilk defa aşısı olmayan global bir salgınla karşılaştık tüm dünya havlu attı.
    Hala birileri çıkıp aşılar ile ilgili komplo teorileri üretiyor.
    Seni kısıtlaştırmak isteseler bunu corona aşısı ile mi yaparlar?
    Zaten çocukların tümüne vurulan 10 dan fazla aşı var.
    Eğer birilerini temizleyecek olsalar aşıya gücü yetmeyen fakir halkları temizlerler, 2 doz aşıya 50 dolar verecek adamları değil.
    Ben aşı olmam diyen adam ben bu virüsü kaparım gider birilerine bulaştırırım diyen adamdır ve bu hainliktir.
    Ben bu aşıyı vurdurmam diyen adamlardan yoğun bakıma girenlerin hastane paraları çatır çatır alınmalıdır.
    Ben bu aşıyı vurudurmam diyen adamların sağlık sigorta primleri yükseltilmelidir.
    Ben bu aşıyı vurdurmam diyen adamların kamu hizmetlerine erişimleri, seyahatleri sınırlandırılmalıdır.

    Bugüne kadar çocuklarına aşı vurdurtmayan, aşı karşıtlığı yapan komplo teorisi sevicilerin tek şansı diğer çocukların aşılanmasıydı.
    Çocukların çoğu aşılandığı için salgınlar olmuyor aşı vurdurmayan tipler de bunun rahatlığını yaşıyordu.
    Aşılanan çocuklardan bazıları otizme yakalanıyor diyenler çocuklar hiç aşılanmadığında bu rakamın bin kat fazlasının öleceğini görmezden geliyor.
    Bu gelinen durumda aşı karşıtlığı yapan adamlar devlet desteklerinden yararlandırılmamalıdır.
    Ekonomi pandemi yüzünden durmuş durumda. Hem aşı olmayıp hem kredi kullanan, kısa çalışma ödeneeğinden faydalananların yardımları kesilmeli.
    Bu salgını durdurmanın tek yolu aşılanma.
    Eğer salgını durduracak tek yolu istemiyorsanız bedelini ödemelisiniz.
    Aşı karşıtlığı yapanların ya sağlık primleri yükseltilmeli ya da corona yüzünden gerçekleşen tedavileri çatır çatır alınmalı.
    Ayrıca aşılanmayanların tüm sosyal alanlara hatta iş yerlerine girişleri kısıtlanmalı ve izole edilmeliler.
    Birden fazla kişinin çalıştığı iş yerlerinde aşılanmayan personeli işten çıkarmak bile haklı bir işten çıkarma gerekçesi olacaktır.
    Aşılama konusundaki düşüncelerinize katılmakla birlikte, sizin aşı seçimindeki tercihiniz hangisi olacak?
  • 28-12-2020, 18:21:37
    #30
    Bu vatan hainliği ne kadar basit bi söz haline geldi böyle ya.
  • 28-12-2020, 18:24:51
    #31
    Creep adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aşılama konusundaki düşüncelerinize katılmakla birlikte, sizin aşı seçimindeki tercihiniz hangisi olacak?
    Aşı bulursak hemen aşılanacağım.
    İlk gelen aşı miktarı 1,4 milyon doz. Ancak 700 bin kişiye yeter.
    O da ancak sağlık personeline yeter.
    Sonra 65 yaş üzerini ve kronik rahatsızlıkları olanları aşılarlar.
    Bize sıra gelmesi martı bulur.

    Sağlık personeli yana yana aşı bekliyor.
    Eski eşim hemşireydi, kendi periyodik olduğu tüm aşılardan bana da yaptırırdı.
    Çünkü aşı sizi korur, öldürmez...
    Sigara içen adamlar, alkol alan adamlar, sağlıksız beslenen adamlar aşının zararlarından bahsediyorlar.
    Bu kadar çok sigara içip sonra aşı ile bizi kısırlaştıracaklar diyen adamlar var.

    Sanki herkes dört dörtlük sağlıklı hayat yaşıyor da, bir sağlık riski oluşturan bu aşı var.
    Ayrıca bakan da bir çok kez açıkladı, Çin den ithal edilen aşı eski tip yöntemle hazırlanmış bir aşı.
    Yani çocukken hepimize yapılan aşılarla benzer yöntemle hazırlanmış bir aşı.
    Biontech aşısı gibi yeni tip mrna aşısı değil.
  • 28-12-2020, 19:04:59
    #32
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aşı bulursak hemen aşılanacağım.
    İlk gelen aşı miktarı 1,4 milyon doz. Ancak 700 bin kişiye yeter.
    O da ancak sağlık personeline yeter.
    Sonra 65 yaş üzerini ve kronik rahatsızlıkları olanları aşılarlar.
    Bize sıra gelmesi martı bulur.

    Sağlık personeli yana yana aşı bekliyor.
    Eski eşim hemşireydi, kendi periyodik olduğu tüm aşılardan bana da yaptırırdı.
    Çünkü aşı sizi korur, öldürmez...
    Sigara içen adamlar, alkol alan adamlar, sağlıksız beslenen adamlar aşının zararlarından bahsediyorlar.
    Bu kadar çok sigara içip sonra aşı ile bizi kısırlaştıracaklar diyen adamlar var.

    Sanki herkes dört dörtlük sağlıklı hayat yaşıyor da, bir sağlık riski oluşturan bu aşı var.
    Ayrıca bakan da bir çok kez açıkladı, Çin den ithal edilen aşı eski tip yöntemle hazırlanmış bir aşı.
    Yani çocukken hepimize yapılan aşılarla benzer yöntemle hazırlanmış bir aşı.
    Biontech aşısı gibi yeni tip mrna aşısı değil.
    Yabancı basını takip ettiğinizi bildiğim için, AstraZeneca'nın son yaptığı %100 etkinlik açıklamasına denk geldiğinizi düşünerek , tercihinizi hem güvenilir bir yöntem olan - tuberkuloz aşısında da kullanılmış bir yöntem- hem de etkinlik bakımından bir tık ileride olduğu söylemlerine istinaden viral vektör aşısından yana kullanıp kullanmayacağınızı merak ettiğim için bu soruyu yöneltmiştim. Tabi bu seçimin yapılabilmesi için aşının ülkemize gelmiş ve ulaşılabilirliğinin kolay olması gerekiyor. Açıkçası bulabildiğin aşıyı bir an önce yaptır kafasındayım bende. Çünkü aşıların yan etkilerinin, hastalığın yaratacağı problemlerin yanında hiçbirşey olduğunu düşünüyorum. Teşekkür ederim zaman ayırıp cevap verdiğiniz için.
  • 28-12-2020, 19:58:41
    #33
    Aşı karşıtlarının düşüncelerine kesinlikle katılmıyorum %1 zarar için %99 görmezden gelinemez , lakin aşı yaptırmak istemeyen kişiye vatan haini gibi çok ağır bir itham yapılmasınıda yanlış buluyorum VATAN HAİNİ çok ama çok ağır bir suçlamadır öyle her karşıt fikre vatan haini denilmemeli
  • 28-12-2020, 23:06:31
    #34
    Böyle konuşarak toplumda aşı karşıtlığı oluşturuyorlar.
  • 28-12-2020, 23:51:01
    #35
    Üyeliği durduruldu
    pirofosora kuduz aşısı şart. bu gözler ne pirofosorlar gördü...

  • 29-12-2020, 00:00:15
    #36
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkes aşılanacak. İstese de istemese de.
    İsteyen hastaneye gidip kolay yoldan aşılanacak, istemeyenler bir yerden bu virüsü kapıp zor yoldan aşılanacak.
    Zor yoldan aşılananların bazıları ölecek, bazılarının beyinleri zarar görecek, bazılarının akciğerleri...
    Aşı olmamızın nedeni kolay yoldan bağışıklık kazanmak, elbette aşı birilerine zarar verebilir.
    Ama herkesin virüsü kaptığında ortaya çıkacak ölüm ve zararla kıyaslanmayacak kadar düşük bir zarardır bu.
    Her sene antibiyotik alerjisinden ölen insanlar da var, ama enfeksiyon olan herkese antibiyotik yazılır çünkü tedavi edilmeyen enfeksiyon antibiyotik alerjisinden daha tehlikelidir.

    Beyler hepiniz hayattaysanız aşılar sayesinde hayattasınız.
    Aşılanamayan bölgelerde ne kadar çok çocuk ölüyor farkında bile değilsiniz.
    Aşılar yaygın değilken Türkiye'de ne kadar çok çocuk ölüyordu farkında bile değilsiniz.
    Nineleriniz Z kuşağı için değil ama bizim gibi 30-40 üzerindekilerin ninelerinin doğum sayısı çocuk sayısından fazladır genelde çünkü doğan çocukların içinde ölenler olur.
    Bugünse bebekliklerinde çocukluklarında aşılandıkları için hayatlarında ciddi bir salgın görmemiş nesil ipe sapa gelmez komplo teorileri ile aşı karşıtlığı yapıyor.
    Son 40-50 senedir ilk defa aşısı olmayan global bir salgınla karşılaştık tüm dünya havlu attı.
    Hala birileri çıkıp aşılar ile ilgili komplo teorileri üretiyor.
    Seni kısıtlaştırmak isteseler bunu corona aşısı ile mi yaparlar?
    Zaten çocukların tümüne vurulan 10 dan fazla aşı var.
    Eğer birilerini temizleyecek olsalar aşıya gücü yetmeyen fakir halkları temizlerler, 2 doz aşıya 50 dolar verecek adamları değil.
    Ben aşı olmam diyen adam ben bu virüsü kaparım gider birilerine bulaştırırım diyen adamdır ve bu hainliktir.
    Ben bu aşıyı vurdurmam diyen adamlardan yoğun bakıma girenlerin hastane paraları çatır çatır alınmalıdır.
    Ben bu aşıyı vurudurmam diyen adamların sağlık sigorta primleri yükseltilmelidir.
    Ben bu aşıyı vurdurmam diyen adamların kamu hizmetlerine erişimleri, seyahatleri sınırlandırılmalıdır.

    Bugüne kadar çocuklarına aşı vurdurtmayan, aşı karşıtlığı yapan komplo teorisi sevicilerin tek şansı diğer çocukların aşılanmasıydı.
    Çocukların çoğu aşılandığı için salgınlar olmuyor aşı vurdurmayan tipler de bunun rahatlığını yaşıyordu.
    Aşılanan çocuklardan bazıları otizme yakalanıyor diyenler çocuklar hiç aşılanmadığında bu rakamın bin kat fazlasının öleceğini görmezden geliyor.
    Bu gelinen durumda aşı karşıtlığı yapan adamlar devlet desteklerinden yararlandırılmamalıdır.
    Ekonomi pandemi yüzünden durmuş durumda. Hem aşı olmayıp hem kredi kullanan, kısa çalışma ödeneeğinden faydalananların yardımları kesilmeli.
    Bu salgını durdurmanın tek yolu aşılanma.
    Eğer salgını durduracak tek yolu istemiyorsanız bedelini ödemelisiniz.
    Aşı karşıtlığı yapanların ya sağlık primleri yükseltilmeli ya da corona yüzünden gerçekleşen tedavileri çatır çatır alınmalı.
    Ayrıca aşılanmayanların tüm sosyal alanlara hatta iş yerlerine girişleri kısıtlanmalı ve izole edilmeliler.
    Birden fazla kişinin çalıştığı iş yerlerinde aşılanmayan personeli işten çıkarmak bile haklı bir işten çıkarma gerekçesi olacaktır.
    Sizi bu tür konularda hep görüyorum, hep güzelce açıklamalar yapıyorsunuz. Artık görmezsem şaşırıyorum bu arada aşı öldürmese yediklerimiz öldürecek. Boğazımızdan ne geçiyor farkında bile değiliz. Öldürmek isteseler bizi çoktan öldürürlerdi. Öldürmezler çünkü biz birer süt veren inekleriz. Aşı tartışması bence boş ama tabikide olmak istemeyen olamayabilir. Herkesin hür iradesi.