Aşı bulursak hemen aşılanacağım.
İlk gelen aşı miktarı 1,4 milyon doz. Ancak 700 bin kişiye yeter.
O da ancak sağlık personeline yeter.
Sonra 65 yaş üzerini ve kronik rahatsızlıkları olanları aşılarlar.
Bize sıra gelmesi martı bulur.
Sağlık personeli yana yana aşı bekliyor.
Eski eşim hemşireydi, kendi periyodik olduğu tüm aşılardan bana da yaptırırdı.
Çünkü aşı sizi korur, öldürmez...
Sigara içen adamlar, alkol alan adamlar, sağlıksız beslenen adamlar aşının zararlarından bahsediyorlar.
Bu kadar çok sigara içip sonra aşı ile bizi kısırlaştıracaklar diyen adamlar var.
Sanki herkes dört dörtlük sağlıklı hayat yaşıyor da, bir sağlık riski oluşturan bu aşı var.
Ayrıca bakan da bir çok kez açıkladı, Çin den ithal edilen aşı eski tip yöntemle hazırlanmış bir aşı.
Yani çocukken hepimize yapılan aşılarla benzer yöntemle hazırlanmış bir aşı.
Biontech aşısı gibi yeni tip mrna aşısı değil.
Yabancı basını takip ettiğinizi bildiğim için, AstraZeneca'nın son yaptığı %100 etkinlik açıklamasına denk geldiğinizi düşünerek , tercihinizi hem güvenilir bir yöntem olan - tuberkuloz aşısında da kullanılmış bir yöntem- hem de etkinlik bakımından bir tık ileride olduğu söylemlerine istinaden viral vektör aşısından yana kullanıp kullanmayacağınızı merak ettiğim için bu soruyu yöneltmiştim. Tabi bu seçimin yapılabilmesi için aşının ülkemize gelmiş ve ulaşılabilirliğinin kolay olması gerekiyor. Açıkçası bulabildiğin aşıyı bir an önce yaptır kafasındayım bende. Çünkü aşıların yan etkilerinin, hastalığın yaratacağı problemlerin yanında hiçbirşey olduğunu düşünüyorum. Teşekkür ederim zaman ayırıp cevap verdiğiniz için.