• 30-08-2020, 18:22:10
    #1
    2015 yılında sıfır E180 almıştı. Tüm opsiyonlar dahil 200 Bin TL'ye yakın bir fiyata gelmişti. Bankadan kredi çekip rahatça almıştı. Ben o zaman arabaya o kadar para verilir mi demiştim. Şimdi sıfır fiyatı muhtemelen 800 Bin TL'ye yaklaşacak. 5 yılda 4 katına bir araba nasıl çıkabilir?

    O yıllarda 10-15 Bin aylık maaşı olan kredi çekip E180 ya da 520 alabiliyordu. Şimdi ancak 60-70 Bin aylık geliri olan belki alabilir.

    Ne dolar ne altın en iyi yatırım araba oldu. + olarak sıfır araç almak zengin işi oldu. Hele SUV tarzı araç alacaksan.
  • 30-08-2020, 18:24:41
    #2
    107bin TL ye 2017 civic almıştım bende, mal ÖTV indirimi gelecek demişlerdi. Şuan 2. El satsam aldığımdan %80 fazla fiyata satacağım. Türkiye de 5 liran varsa elinde tutmayacaksın arkadaş gidecek çikolata alacaksın. Yarın 6 TL olacak Çünkü o çikolata.
  • 30-08-2020, 18:24:58
    #3
    en iyi yatırım araba olmadı eğer ki bundan sonra araba kullanmayacaksan doğru araban değer kazandı ama o kişi o arabayı sattıktan sonra 200 bine mercedes bulamaz hale geldi .neyse ülkede araba sahibi olmayı zenginlik sanan kişiler var adamlar istiyor ki asgeri ücretliysen öleceksin otobüsden başka bir şey neyine kafasındalar bu saaten sonra olan bize oldu arbaası olmayan şu ötv zammı ile araba alamaz
  • 30-08-2020, 18:25:52
    #4
    ah ah
  • 30-08-2020, 18:26:36
    #5
    2015 Ağustos da araba parasına altın alsaydı
    Şuan 864bin TL değerinde gram altını olurdu.
    Hesapladım
  • 30-08-2020, 18:26:48
    #6
    Paranın değeri düştükçe alım gücümüz azalıyor.
    Aynı belki de daha fazla çalışıyoruz ancak eskiye oranla ne ev ne de araba alabiliyoruz.
    Gelecek kaygılandırıyor beni.
  • 30-08-2020, 18:28:02
    #7
    BatuHan00 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2015 Ağustos da araba parasına altın alsaydı
    Şuan 864bin TL değerinde gram altını olurdu.
    Hesapladım
    846 bin TL işe götürüp getirmezdi ama
  • 30-08-2020, 18:28:03
    #8
    Model farkı, yaşlanma, eskime payını hesaba katmıyorsunuz hocam.

    Arkadaşınızın aracının şu an tahmini piyasa değeri 400k
    Yani 5 yılda 2 katına çıkmış. Hatasız ise tabi.
  • 30-08-2020, 18:29:47
    #9
    EnesErsen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    107bin TL ye 2017 civic almıştım bende, mal ÖTV indirimi gelecek demişlerdi. Şuan 2. El satsam aldığımdan %80 fazla fiyata satacağım. Türkiye de 5 liran varsa elinde tutmayacaksın arkadaş gidecek çikolata alacaksın. Yarın 6 TL olacak Çünkü o çikolata.
    Bugün elindeki para ile adana yiyebiliyorsun yarın döner diğer gün ekmek diğer gün hiçbir şey Türkiye'ye hoşgeldiniz