• 21-08-2020, 13:01:11
    #19
    mum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam süper güç olduğumuzu yazmayı unutmuşsunuz lütfen mesajınızı acilen düzenler misiniz? ()
    Hocam çok özür dilerim şimdi ekledim bir an unutmuşum allah affetsin.
  • 21-08-2020, 13:02:25
    #20
    Merhaba, hayattan ziyade bizim ülkemiz pahalı arkadaşlar bunu kabul etmeyi bilmelisiniz.
    Marketten aldığınız maksimum 5 parça gıda malzemesine en az 100 TL ödüyoruz.
    Et yerine tavuk yerseniz belki biriktirebilirsiniz diyeceğim ama bu ülke şartlarında oldukça zor bir durum.
    Ayrıca herkes konuyu doğalgaza bağlıyor. Ancak şunu unutmayın; dünyaya fındığın %70'i Türkiye'den ihraç edilmesine rağmen yine en pahalı fındığı bizim vatandaşımız yiyor. (Yiyebiliyor mu muamma...)
    Bu konudan ele alırsak muhtemelen doğalgazı bulmuş olsak bile en pahalı yine biz kullanacağız.
    Konu doğalgaz değil arkadaşlar, doğalgaz tencerenin kaynamasını sağlar belki ama tencerenin içine ne koyacağız?
  • 21-08-2020, 13:05:44
    #21
    celebiselli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cumhurbaşkanı güzel bişey açıklarsa belki biraz düzelme olur da o bile zor
    Hocam enflasyon öyle açıklamayla düşmez Enflasyonu düşürmek için katma değer oluşturmak lazım, teknoloji ihraç etmek lazım, olmayanı geliştirip dünyaya pazarlamak lazım. Bugünkü açıklamanın enflasyona zerre etkisi olmayacaktır emin olabilirsiniz

    Konuya gelirsek: Hayat gerçekten pahalı. 4 kişilik ailenin yoksulluk sınırı olmuş aylık 7.000 küsür lira. Bakın bu yoksulluk sınırı, yani bu parayla 4 kişilik aile yoksul bir hayat yaşıyor. Bu paranın üstüne çıktıkça imkanınız olmaya başlıyor. Bu da zaten devletin açıkladığı br sayı, gerçek değer nerelerdedir kim bilir.
  • 21-08-2020, 13:06:50
    #22
    Para biriktirmek için gelirinizin sadece %10 unu kenara atıp kalanı ne yapıyorsanız yapın. Ama o %10'luk birikime kesinlikle dokunmayın.

    Örnek; bir web sitesi işi aldın 200 liraya bunun 20 lirasını atın kenara, copy/paste işi yaptın 50 lira geldi 5 lirasını at kenara, maaş geldi yine aynı şekilde. Ama o kenara attıklarınızla ister dolar alın ister gram altın ister TL farketmez. Kendinize hedef koyun mesela 5K TL veya 10K TL bu rakama eşdeğer diğer döviz/altın farketmez birikene kadar dokunmak yok. Bakış açısı çok önemli. Bir şeye "çok zor"diye bakarsan eve o çok zordur. Aynı işe "yapabilirim" diye bakarsan kesin yaparsın. Yani birikim de öyle nasıl bakarsan öyle olur.
  • 21-08-2020, 13:20:07
    #23
    Hersey pahalı, geçim zor
  • 21-08-2020, 13:35:57
    #24
    Merhaba. Benim standart olarak uyguladığım bir taktik var Sürekli kağıt para ile alışveriş yapıyorum eve geldiğimde de cebimde veya çantamda yığınla bozuk para birikmiş oluyor. Başlarda bir su için 50 tl bozdurmak zorunuza gitse de sonrasında alışıyorsunuz. Ayda 1000 tl ye kadar biriktirmişliğim var


    İyi çalışmalar ve esenlikler dilerim
  • 21-08-2020, 14:00:50
    #25
    EmreMemis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba. Benim standart olarak uyguladığım bir taktik var Sürekli kağıt para ile alışveriş yapıyorum eve geldiğimde de cebimde veya çantamda yığınla bozuk para birikmiş oluyor. Başlarda bir su için 50 tl bozdurmak zorunuza gitse de sonrasında alışıyorsunuz. Ayda 1000 tl ye kadar biriktirmişliğim var


    İyi çalışmalar ve esenlikler dilerim
    Uzun zamandır kullandığım para biriktirme taktiği
  • 21-08-2020, 14:17:55
    #26
    Tüketime çok alışmış bir toplumuz mecbur kalmadıkça biriktirmek zor oluyor.

    insanlar kazandıkça yaşam kalitesini artıracak adımlar atıyor ve ellerindeki para yine yetmiyor.

    Kendinize bir hedef koyun ve onun için uğraşın amaçsız şekilde biriktirmeye çalışırsanız pek başarılı olma şansınız olmuyor..
  • 21-08-2020, 14:42:10
    #27
    Üyeliği durduruldu
    EmreMemis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba. Benim standart olarak uyguladığım bir taktik var Sürekli kağıt para ile alışveriş yapıyorum eve geldiğimde de cebimde veya çantamda yığınla bozuk para birikmiş oluyor. Başlarda bir su için 50 tl bozdurmak zorunuza gitse de sonrasında alışıyorsunuz. Ayda 1000 tl ye kadar biriktirmişliğim var


    İyi çalışmalar ve esenlikler dilerim
    güzel taktik hocam