Para biriktirmek için gelirinizin sadece %10 unu kenara atıp kalanı ne yapıyorsanız yapın. Ama o %10'luk birikime kesinlikle dokunmayın.

Örnek; bir web sitesi işi aldın 200 liraya bunun 20 lirasını atın kenara, copy/paste işi yaptın 50 lira geldi 5 lirasını at kenara, maaş geldi yine aynı şekilde. Ama o kenara attıklarınızla ister dolar alın ister gram altın ister TL farketmez. Kendinize hedef koyun mesela 5K TL veya 10K TL bu rakama eşdeğer diğer döviz/altın farketmez birikene kadar dokunmak yok. Bakış açısı çok önemli. Bir şeye "çok zor"diye bakarsan eve o çok zordur. Aynı işe "yapabilirim" diye bakarsan kesin yaparsın. Yani birikim de öyle nasıl bakarsan öyle olur.