• 07-08-2020, 03:17:23
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Bugün gün içinde bir çok, ekonomi hakkında olumsuz konular gördüm. Çoğu insan ekonominin kötü olduğunu ve daha da kötü olabileceğini savunuyor. Ayrıca dolar,euro,altın, sterlin vs. karşısında paramız değer kaybediyor. Bu olumsuz konular üzerine birikimi olan insanların neye yönelmesi ve nereye yatırım yapması, hakkında bir konununda açılması gerektiğini fark ettim.

    Bu konuyu bu sebepten dolayı açtım.

    Lütfen konuyu saptırmadan aşağıdaki sorunların cevabı olacak düşünce ve fikirlerinizi yazar mısınız.

    TL birikimiz var ise nereye yatırım yapılmalıdır ?
    veya
    Dolar,Euro,Altın,Sterlin, Sanal Paralar veya da farklı para birimlerinden hangisine yatırım yapılmalıdır veya yatırım yapmak mantıklı mıdır?
    veya
    Dolar,Euro,Altın,Sterlin, Sanal Paralar daha ne kadar yükselmeye devam eder yada bu yükselişler ne zaman durur?
    veya
    Ülke ekonomisi ne zaman düzelir ve düzelmesi mümkün müdür?
  • 07-08-2020, 03:21:10
    #2
    ClaxMan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bugün gün içinde bir çok, ekonomi hakkında olumsuz konular gördüm. Çoğu insan ekonominin kötü olduğunu ve daha da kötü olabileceğini savunuyor. Ayrıca dolar,euro,altın, sterlin vs. karşısında paramız değer kaybediyor. Bu olumsuz konular üzerine birikimi olan insanların neye yönelmesi ve nereye yatırım yapması, hakkında bir konununda açılması gerektiğini fark ettim.

    Bu konuyu bu sebepten dolayı açtım.

    Lütfen konuyu saptırmadan aşağıdaki sorunların cevabı olacak düşünce ve fikirlerinizi yazar mısınız.
    TL birikimiz var ise nereye yatırım yapılmalıdır ?
    veya
    Dolar,Euro,Altın,Sterlin, Sanal Paralar veya da farklı para birimlerinden hangisine yatırım yapılmalıdır veya yatırım yapmak mantıklı mıdır?
    veya
    Dolar,Euro,Altın,Sterlin, Sanal Paralar daha ne kadar yükselmeye devam eder yada bu yükselişler ne zaman durur?
    veya
    Ülke ekonomisi ne zaman düzelir ve düzelmesi mümkün müdür?
    Bence ülke ekonomisini bırakın herkes tarıma başlasın. Herkes yiyeceğini üretsin.not: elinde imkan olanlar, eğitim sisteminde de şöyle değişiklik yapsınlar. Atıyorum esnafın yanına ortalama 1-3 aylık yaz tatilerinde çırak olarak öğrenci versinler. Herkes kendisini geliştirsin. Bence süper gözüküyor ama herkes öyle düşünmez. Altın devam bir kaç aya araba aldırır herhalde.
  • 07-08-2020, 03:21:18
    #3
    borsa ve coin 2si harici benim bilgim yok
  • 07-08-2020, 03:25:44
    #4
    google amcaya ithal ürünler yazdığımda haberlerde genelde tarım ürünleri konuları çıkıyor. Başlamamız gereken nokta tarıma büyük yatırımlar yapmak ama bu devlet desteğiyle planlı bir şekilde olur bireysel olarak yapmaya kalkarsak üzücü olabilir. Bu yatırımlar diğer yatırımların önünü açacaktır. Direkt olarak paranızı şurada değerlendirin demek şu süreçte gerçekten çok zor.
  • 07-08-2020, 03:28:20
    #5
    Üyeliği durduruldu
    TheOrder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    google amcaya ithal ürünler yazdığımda haberlerde genelde tarım ürünleri konuları çıkıyor. Başlamamız gereken nokta tarıma büyük yatırımlar yapmak ama bu devlet desteğiyle planlı bir şekilde olur bireysel olarak yapmaya kalkarsak üzücü olabilir. Bu yatırımlar diğer yatırımların önünü açacaktır. Direkt olarak paranızı şurada değerlendirin demek şu süreçte gerçekten çok zor.
  • 07-08-2020, 03:32:04
    #6
    TL birikimiz var ise nereye yatırım yapılmalıdır ? - dövize veya dövize endeksli bitcoin veya altına.

    Dolar,Euro,Altın,Sterlin, Sanal Paralar veya da farklı para birimlerinden hangisine yatırım yapılmalıdır veya yatırım yapmak mantıklı mıdır?
    - tek birine yatırmak bence mantıksız. Gördüğünüz risk oranına göre paylaştırıp sepet yapmak mantıklı. Bence %30 dolar %30 euro %30 altın %10 btc mantıklı mesela.


    Dolar,Euro,Altın,Sterlin, Sanal Paralar daha ne kadar yükselmeye devam eder yada bu yükselişler ne zaman durur?
    - buna net bir cevap verecek adam olsa zaten voleyi vurur gelip R10 a yazmaz ama altında 2300 dolara kadar bi yükseliş sonrasında düzeltme yani bir miktar düşüş bekliyorum ben şahaen


    Ülke ekonomisi ne zaman düzelir ve düzelmesi mümkün müdür?
    - çok daha kötü zamanlardan geçmiş bu ülke, yine düzelir elbette. Ama ne zaman diyince iş değişiyo, ülkedeki ekonomik durum bence ülke geneline yayılmış olan ahlaksızlığın, hak bilmezliğin bir sonucu. Bunu sadece ekonomi yönetimi, siyaset vs ye bağlamak yanlış. Siyasi parti, ideoloji vs ayırmadan söylüyorum, çok çok büyük bir çoğunluğunun 'imkanı ölçüsünde' çaldığı, hak yediği bir ülkede bugün ekonomi düzelse nolur, üç gün sonra yine batar.
  • 07-08-2020, 03:34:55
    #7
    ClaxMan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşte göz göre göre gözardı etmek gerçekten çok yanlış. İnsansız hava uçağı, akdenizdeki petrol tamam önemli bunlardan vazgeçelim demiyorum ama devletin 2 kolu yoktur aynı anda birden fazla konulara çözüm bulmalıdır. Tarım gibi kanayan yarayı durdurup şahlandırmaları lazım. Aç ayı oynamaz önce her ne olursa olsun batsakta çıksakta ülke olarak kendimize yetecek tarımı yapmalıyız. paylaştığınız yazı çok herşeyi anlatıyor aslında.
  • 07-08-2020, 03:35:29
    #8
    Üyeliği durduruldu
    gzhn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    TL birikimiz var ise nereye yatırım yapılmalıdır ? - dövize veya dövize endeksli bitcoin veya altına.

    Dolar,Euro,Altın,Sterlin, Sanal Paralar veya da farklı para birimlerinden hangisine yatırım yapılmalıdır veya yatırım yapmak mantıklı mıdır?
    - tek birine yatırmak bence mantıksız. Gördüğünüz risk oranına göre paylaştırıp sepet yapmak mantıklı. Bence %30 dolar %30 euro %30 altın %10 btc mantıklı mesela.


    Dolar,Euro,Altın,Sterlin, Sanal Paralar daha ne kadar yükselmeye devam eder yada bu yükselişler ne zaman durur?
    - buna net bir cevap verecek adam olsa zaten voleyi vurur gelip R10 a yazmaz ama altında 2300 dolara kadar bi yükseliş sonrasında düzeltme yani bir miktar düşüş bekliyorum ben şahaen


    Ülke ekonomisi ne zaman düzelir ve düzelmesi mümkün müdür?
    - çok daha kötü zamanlardan geçmiş bu ülke, yine düzelir elbette. Ama ne zaman diyince iş değişiyo, ülkedeki ekonomik durum bence ülke geneline yayılmış olan ahlaksızlığın, hak bilmezliğin bir sonucu. Bunu sadece ekonomi yönetimi, siyaset vs ye bağlamak yanlış. Siyasi parti, ideoloji vs ayırmadan söylüyorum, çok çok büyük bir çoğunluğunun 'imkanı ölçüsünde' çaldığı, hak yediği bir ülkede bugün ekonomi düzelse nolur, üç gün sonra yine batar.

    "Ülke ekonomisi ne zaman düzelir ve düzelmesi mümkün müdür?"
    Düşünceniz çok doğru katılıyorum.
  • 07-08-2020, 03:38:39
    #9
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    En ama en başında öncelikle hükümetin hatayı kabul etmesi gerekiyor.
    Bir sorunu çözmek için, önce ortada bir sorun olduğunu kabul etmek gerekir.

    Bizde ne yazık ki böyle değil.