• 11-05-2020, 23:38:01
    #10
    Hocam bu durumda bir de sizi suçlayan insanlar çok var.Örn "o zaman bütçene göre bak" gibisinden.Çok yazık malesef.
  • 11-05-2020, 23:38:14
    #11
    Üyeliği durduruldu
    bende 11 yıldır emlak ısı yapıyorum bu durumun en buyuk ana sebebı su. " aman kardesım canım kardesım benım evımı bır an evvel sat ben xxx paramı bılırım sen kaca satarsan sat 1 kurus komısyon vermem" yanı sıkayetlık bir yanı yok. ulkemızde ne suclar ıslenıyor kanunda karsılıgı yok maalesef boyle.
  • 11-05-2020, 23:38:54
    #12
    CouRaege adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cevap yazan arkadaşlara teşekkür ederim.
    Emlak dernek başkanı ilk defa duydum nasıl bulurum acaba ama cimerede yazıcam
    http://www.temfed.org.tr/ buradan bulabilirsiniz yanlış bilmiyorsam hocam
  • 11-05-2020, 23:39:42
    #13
    Çoğu emlakçı yapıyor bunu maalesef. Ev sahibi cebime 200k girmesini isterim diyor, emlakçı kendi komisyonu + kar 250'ye koyuyor.
  • 11-05-2020, 23:41:29
    #14
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Değerli Hocam,

    Emlakçılık ve komisyonculuk yapmak ve satılan maldan komisyon alması caizdir.

    Komisyonculuk meşru bir meslektir. Alanla satanı buluşturup anlaştırmak için çaba ve gayret gösterme hizmetidir yaptığı. Bu hizmetin bir ücreti, bir karşılığı olmalıdır. Meşru bir iştir yaptığı. Ancak bu mesleğin de diğerleri gibi ilk şartı, tarafları fiyatlarda yalan söylemeden buluşturup anlaştırmaktır.

    Bu hizmetin ücretini ayrıca da konuşabilirler. O hizmeti görenlere çevrede verilen ne ise onu da esas alarak takdir edebilirler.

    Komisyoncu bir tarafın fiyatını yüksek göstererek yahut da aşağı anlatarak aradaki farkı kendine alamaz. Kendine ait olan hak, komisyonculuk ücretinden ibarettir. Ayrıca tarafların malından fiyat oyunuyla kendine gizlice başka bir karşılık elde edemez. Çünkü kendisi aracıdır. Alan ile verenin ortağı değildir.

    300 bin Tl lik bir evden alıcı ve satıcı dahil toplam da 15 bin tl komisyon ücreti tahsis etmesi yasal hakkıdır. Yukarıda da belirtildiği üzere satılan mal değeri üzerinde komisyoncu kişinin bu tür durumu müsterilerine yansıtması hukuki açıdan problem yaratıp evi satan kişi de dahil mağduriyet yaşamaması elde değildir. Bu tür durumlarda kanıtlarla beraber cimer gibi bir ağda paylaşılması halinde olumlu dönüşlerin olacağını düşünmekteyim.

    Hayırlı Akşamlar dilerim..
  • 11-05-2020, 23:42:04
    #15
    Üyeliği durduruldu
    CouRaege adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cevap yazan arkadaşlara teşekkür ederim.
    Emlak dernek başkanı ilk defa duydum nasıl bulurum acaba ama cimerede yazıcam
    emlak dernek başkanı resmi bir kurum gibi googleden bakın belki bulursunuz üye ise
  • 11-05-2020, 23:43:52
    #16
    Emlakçılardan nefret eden bir tek ben miyim ?
  • 11-05-2020, 23:53:31
    #17
    FunkyTr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    http://www.temfed.org.tr/ buradan bulabilirsiniz yanlış bilmiyorsam hocam
    Garfield adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bende 11 yıldır emlak ısı yapıyorum bu durumun en buyuk ana sebebı su. " aman kardesım canım kardesım benım evımı bır an evvel sat ben xxx paramı bılırım sen kaca satarsan sat 1 kurus komısyon vermem" yanı sıkayetlık bir yanı yok. ulkemızde ne suclar ıslenıyor kanunda karsılıgı yok maalesef boyle.
    cincincomtr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Değerli Hocam,

    Emlakçılık ve komisyonculuk yapmak ve satılan maldan komisyon alması caizdir.

    Komisyonculuk meşru bir meslektir. Alanla satanı buluşturup anlaştırmak için çaba ve gayret gösterme hizmetidir yaptığı. Bu hizmetin bir ücreti, bir karşılığı olmalıdır. Meşru bir iştir yaptığı. Ancak bu mesleğin de diğerleri gibi ilk şartı, tarafları fiyatlarda yalan söylemeden buluşturup anlaştırmaktır.

    Bu hizmetin ücretini ayrıca da konuşabilirler. O hizmeti görenlere çevrede verilen ne ise onu da esas alarak takdir edebilirler.

    Komisyoncu bir tarafın fiyatını yüksek göstererek yahut da aşağı anlatarak aradaki farkı kendine alamaz. Kendine ait olan hak, komisyonculuk ücretinden ibarettir. Ayrıca tarafların malından fiyat oyunuyla kendine gizlice başka bir karşılık elde edemez. Çünkü kendisi aracıdır. Alan ile verenin ortağı değildir.

    300 bin Tl lik bir evden alıcı ve satıcı dahil toplam da 15 bin tl komisyon ücreti tahsis etmesi yasal hakkıdır. Yukarıda da belirtildiği üzere satılan mal değeri üzerinde komisyoncu kişinin bu tür durumu müsterilerine yansıtması hukuki açıdan problem yaratıp evi satan kişi de dahil mağduriyet yaşamaması elde değildir. Bu tür durumlarda kanıtlarla beraber cimer gibi bir ağda paylaşılması halinde olumlu dönüşlerin olacağını düşünmekteyim.

    Hayırlı Akşamlar dilerim..
    MahsumAmurak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    emlak dernek başkanı resmi bir kurum gibi googleden bakın belki bulursunuz üye ise
    cadaveria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Emlakçılardan nefret eden bir tek ben miyim ?
    Şimdi site üzerinden 370.000 koyan emlakçıyla konuştum gerçi her ikisinde mesaj atmıştım adam ben bugün ev sahibi ile konuşup fiyatı alıp yazdım pazarlıkta var bu fiyatta pazarlık olayını buluşturup yapıyoruz ben karışmıyorum yasal komisyon hakkımı alıyorum sadece yazdı 395.000 e koyan cevap yazmadı daha
  • 12-05-2020, 00:13:12
    #18
    Hiç bir şey elde edemezsiniz.
    Satış gerçekleşmeden ve alıcının hesabına geçen parayı görmeden şikayet edemezsiniz.
    390 bin yazan da ev sahibi bana 370 bin son fiyatım dedi ben de 20 bin lira pazarlık payı koydum derse ne diyeceksin?
    Bir ilan sitesinde yazan ev fiyatı mağazada ürünün üzerine konulan etiket gibi değildir.
    İlana konulan fiyat tek fiyat değildir. Taraflar oturur pazarlık eder belki de 350 bine satılır o ev.
    Ama bu memlekette sahibinden fiyat koyarkan minimum %10 fazla fiyat koymanız çok normaldir.
    Çünkü piyasası 2 bin olan ürüne 1500 fiyat yazdığınızda 1000 lira olmaz mı diye mesaj geliyor.
    Bu memleketin insanı pazarlık edip fiyatı düşürmeden satın almaya ikna olmuyor.
    O yüzden 390 yazıp 370 ya da 350'ye düşmek de bir satış stratejisidir.
    Emlakçının aradan para aldığını açık deliller ile kanıtlayamadığınız sürece hiç bir şey ispat edemezsiniz.
    Emlakçı satan kişi ile anlaştıysa da aradan para aldığını ispat edemezsiniz çünkü satan ev sahibi kendi payından verir onun payını.