Hiç bir şey elde edemezsiniz.
Satış gerçekleşmeden ve alıcının hesabına geçen parayı görmeden şikayet edemezsiniz.
390 bin yazan da ev sahibi bana 370 bin son fiyatım dedi ben de 20 bin lira pazarlık payı koydum derse ne diyeceksin?
Bir ilan sitesinde yazan ev fiyatı mağazada ürünün üzerine konulan etiket gibi değildir.
İlana konulan fiyat tek fiyat değildir. Taraflar oturur pazarlık eder belki de 350 bine satılır o ev.
Ama bu memlekette sahibinden fiyat koyarkan minimum %10 fazla fiyat koymanız çok normaldir.
Çünkü piyasası 2 bin olan ürüne 1500 fiyat yazdığınızda 1000 lira olmaz mı diye mesaj geliyor.
Bu memleketin insanı pazarlık edip fiyatı düşürmeden satın almaya ikna olmuyor.
O yüzden 390 yazıp 370 ya da 350'ye düşmek de bir satış stratejisidir.
Emlakçının aradan para aldığını açık deliller ile kanıtlayamadığınız sürece hiç bir şey ispat edemezsiniz.
Emlakçı satan kişi ile anlaştıysa da aradan para aldığını ispat edemezsiniz çünkü satan ev sahibi kendi payından verir onun payını.