Ülkede webcam kıtlığı başlamış (Fırsatçılar)
17
●565
- 03-04-2020, 16:42:36Bak dediğin doğru olabilir tamam. Fakat alıcıyı satıcı seçemez, alıcı kendini her formda gösterebilir. Satın alarak daha pahalıya satacak olan başka satıcı olabilir alan kişi. Ayrıca duygusal bakmaz kimse bu olaya, herkes kendi açısından en az bir öğrenci kadar değer verir kendine. Bu sevgi ve dostluk ortamını yaratacak olan yapı bence devlettir. Olayı demokrasiye, serbest ekonomiye zarar vermeden çözecek yetenekteki insanlara yasa yaptırarak çözsünler işte. Böyle bana çok saçma geliyor, niye o fiyata koydun diye kızamayız ki kimseye. Bu mesele, önlem almayla ilgili bir mesele. Cansız bir yapı olan ama akıllı olan bir sektörün ortaya çıkardığı ve zaten tahmin edilebilir bir duruma karşı önceden planın olmalı, böyle milletin peşine tek tek düşmeyle olmaz bence basitlik, tembellikfthmydn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-04-2020, 16:47:22Farklı düşünüyoruz hocam. Yapılan birşeyin yasak olması için illa ki yasa koyulmasına gerek yok (bence)Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
O zaman 10 krş olan maskenin 9.90 'a satılmasına da fırsatçılık değil.
Bakın %5 yada %10 değil %100 artmış ve bu ihtiyaç olduktan sonra artmış.
Bundan 5 ay önce bu fiyat olsa tamam derim. Fakat ne zaman ki öğrencilerin laptop'a webcam'e ihtiyacı oldu o zaman %100 fiyat artıyorsa bu bana göre fırsatçılıktır.
İnsanların zor durumundan faydalanmaktan başka bir şey değil - 03-04-2020, 16:52:36Olayın adını fırsatçılık koymak bir çözüm değil, bunu diyorum ben. ''Virüs olduktan sonra niye fiyatlarını arttırdın? Seni şimdi hapse atıyorum'' diyemeyiz kimseye. Ben de biliyorum virüsten sonra kasıtlı yaptıklarını fakat bunu bildiği halde bu durumu neden önceden engellemiyor devlet? Yasasını niye ayarlamıyor? 80 milyon insanın etik değerlere bağlı olduğuna mı inanıyor? Yoksa bunu suç olarak görüp yapana ceza veririz mi diyor?fthmydn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Benim demek istediğim, bu fiyatları arttıranları suçlayacak ne var elimizde? Şerefsiz, ahlaksız, karaktersiz diye hakaret edelim. İşte bu da yetmiyor onları hapse atmak ya da suçlamak için. İnsanların fiyatlarını belirleme özgürlüğüne karışıyorsak bunun sebebi duygusal olamaz, bunun önceden düzgün şekilde düşünülmüş ve yazılmış olmalı. Bu şekilde olmaz, adam virüsten haberim yok diyerek bile dalga geçer gibi bu işten sıyrılabilir yoksa. - 03-04-2020, 17:53:02Bizim memleketimizde arz talep ve serbest piyasa meselesi hiç anlaşılmamış.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Devletin elinde milyonlarca dönüm arazi var.
Kimse demiyor ki, bu tarla neden 100 bin diğeri neden 10 bin.
100 binlik tarlaya kimse talip olmasa fiyatı 10 bine düşer, 10 binlik tarlanın yanından şehirlerarası yol geçse fiyatı milyon liraya çıkar.
Şu anda webcam satanların önünden otoyol geçiyor çok müşteri az mal var.
Yani webcam e talep yokken 200 liraya satılan ürün herkes webcam almak istediğinde 200 liraya satılmaz.
Fiyatı almaya razı olacak birilerini bulabileceğiniz maksimum değere çekersiniz.
Çünkü malın arkası yok, çünkü ithalat durmak üzere.
Bunun adı fırsatçılık değil ticarettir.
Bugüne kadar çocuğuna webcam almayan, bilgisayar almayan velilerden kimin parası daha fazla ise piyasadaki bilgisayar ve webcameraları onlar alır.
Tıpkı kimin parası daha çoksa onun çocuğunu daha iyi okula gönderebildiği gibi...
Serbest piyasada fiyatlar ahlaka, etiğe, vicdana, keyfe göre değil arz talep dengesine göre belirlenir.
Bu konuda sadece temel ihtiyaç maddeleri istisnadır, ekmek, ilaç, yiyecek gibi temek ihtiyaç maddelerinde sosyal devlet arzı da fiyatları da garanti altına almalıdır.
Ama kusura bakmayın webcam temel ihtiyaç değildir, pahalı webcam satmak fırsatçılık değildir.
Devlet 40 kuruşluk benzini 7 liraya satarken fırsatçı olmuyor da talep artınca fiyat yükselten adam fırsatçı oluyor. - 03-04-2020, 18:06:22Ya bir şeye azcık talep artsa fiyatı uçuruyorlar nasıl bir yere nasıl bir zamana denk geldik anlamadım ya, Allah'tan hayati bir şey değil, bunlar bizi sulu dereye götürür suyu parayla satar
- 03-04-2020, 18:12:5150TL ye aldım hocam 3 sene önce galibaismoz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
