başlık sahibinin de, benim de ısrarla belirttiğim anlaşma yapıldıktan sonra kısmını ısrarla görmezden gelme çabanıza anlam veremedim.
anlaşma yapıldıktan sonra yahu...
anlaşma yapıldı, şu tarihte başlayın dendi.
örn. o çok kızdığım olayda olduğu gibi - site çeviri anlaşmasında.
şahıs `koordinatörü olduğum şirket büroyla çalışmak istedi, ama ben sizi tercih ettim` dediğinde, `beni önerdiğiniz için teşekkür ederim` dedim ve şahıs, `önermedim, doğrudan karar verdim, koordinatörüm çünkü` bile dedi.
devamında maalesef herhangi bir çalışma gerçekleşmedi tabi.
en azından geri dönüş yapıp `sizinle de anlaşmıştık, şu tarihte başlayacaktınız ama kusura bakmayın xxx oldu, çalışamayacağız` diyebilirdi.
kesinlikle bu tür anlaşmadan cayma halleri için de bir değerlendirme sistemi oluşturulmalı.
Değerli kardeşim Neden anlamak istemiyorsunuz.
Sen satıcısın. Senin hakkın az. Alıcının hakkı çok.
Sen anlaşma yapıldı adam bizimle çalışmadı diyorsun.
Aranızda söz dışında hiç bir şey gerçekleşmemiş.
Ben bir cihaz satıyorum. Adam alıyor cihazı parasını kredi kartı ile ödüyor.
10 gün sonra diyor ki eşim de benzer cihaz almış bunu iade ediyoruz paramı geri gönderin.
Kutusunu açıp bir iki kez kullandığı cihazı yolluyor paşa paşa parası iade ediyoruz.
Alıcıların 14 gün her türlü sözleşmeden cayma hakları varken, sen diyorsun ki bir söz verdi diye adamı esir alırım.
Eksi itrader sadece işe başlanıp iş üzerinde belli bir emek harcandıktan sonraki caymalar için geçerli olmalı.
Yani sana işe başlatıp işin yarısını yaptırıp caymaya kalkarsa bunda eksi itrader olabilir.
Ama sen işe hiç başlamadıysan sadece sözlü anlaşma var diye eksi itrader olmaz.
Böyle problemler yaşamamak adına işin başlangıcında ücretin yarısını ya da işe değecek bir kapora alabilirsiniz.
Kapora geldikten sonra ya kaporayı yakar, ya da işi yaptırır sen daha az yıpranırsın.
Ticaret böyle bir şey.
Ben bir ev sahibi ile anlaşıyorum ben bu evi tutacağım diyorum.
Oradan çıkıp köşeyi dönmeden daha iyi bir ev buluyorum.
Şimdi ben söz verdim diye daha kötü evde oturmak zorunda mıyım?
Kontrat yapılana kadar, sözleşme yapılana kadar sadece söze dayalı bir ceza sistemi olmaz.
Ben sana tamam işi yap dedim, o gün bir yakınımın paraya ihtiyacı oldu parayı ona gönderdim.
Sana açıklama yapmak zorunda mıyım ben parayı arkadaşıma gönderdim şimdi param yok daha sonra param olunca yaptırırım diye.
Bu forumun ilk yıllarında böyle şeyler çok olmazdı.
Biri bir şey dedi mi yapardı. Çünkü bizler bu foruma para kazanmak için kayıt olmadık.
Buradan para kazanıldığını görenler buraya doluştu ve burası bir pazar yeri haline geldi.
Ancak olayın özü şu.
Bu forumda -itrader büyük ticaret suçları için kullanılır.
Henüz başlanmamış bir iş için -itrader kullanılmaz. Ancak başlayıp emek harcayıp parasını alamadığınız iş için olabilir.
Ki o durumda bile kişi paranızı ödeyip itraderı sildirebilir.
Size iş yaptırıp paranızı vermeyen olursa da kanıtları ile şikayet konusu açarsınız mağduriyet giderilene kadar banlanır.