• 02-04-2020, 19:59:02
    #19
    Kurumsal Üye
    Ticaret dışında; aslında bir hizmet için gelen kişinin sitesini inceliyorum mesela ve yardımım dokunsun diye diyorum ki şunları bunları yaparsanız sağlıklı olur vs.

    Teşekkür bile edilmiyor Yahu diyorum acaba direkt fiyat mı versek bu tarz insanlara bakmadan etmeden. Ama bu sefer kendimize olan saygımızı yitiririz böyle düşüncesiz insanlar yüzünden.

    Bazıları da gelir fiyat ister, detaylı yazışmalar olur, diğer mesajları silmek zorunda kalırım falan; birden yok olur vatandaş ortadan.

    İnsanların zamanını boşa harcadıklarından dolayı bir yaptırım olmasını düşünüyorum açıkçası.

    Ha bir de whatsapp veriyorum, adam gece 02 de arıyor Yahu bu ne yüzsüzlüktür. Whatsapp diye belirtiyorum halbuki. Hatta üşenmeden sorduğu sorulara da cevap veriyorum, ne diye bu saatte aradın diye kızmıyorum da Ama o kadar rahat ki hala konuşuyor. Ben ise kibarca işi almamak için tavsiyelerde bulunuyorum, hala anlamıyor. Ve bu tek kişi değil aslında bir çok kişi oldu bu şekilde.
    Ama bu insanlarda empati özelliği olmadığı için maalesef anlamıyorlar.

    Umarım bir gün birine patlamam.
  • 02-04-2020, 20:20:02
    #20
    Üyeliği durduruldu
    ben de katılıyorum.
    belki 15 kez karşılaştım şu sitede, bu tür bir sorunla.
    çeviri hizmeti için dosya/lar gönderip fiyat ve süre teklifi talep ediyorlar, hesaplayıp teklifimi sunuyorum, bazen yanıt bile vermiyorlar. bazen ise `tamam, anlaştık, haftaya gönderiyorum dosyanın son halini, bazı eksiklikler var` dedikten sonra bir daha iletişime geçmiyorlar.
    şu olay ise asla unutmayacağım bir olay oldu benim için. şöyle ki, bu siteden bir arkadaşla site çevirisi için anlaştık, detaylı konuştuk, uzunca, `hakkımızda bölümü eksik, şu anda yazılıyor, 4 kasım`da göndereceğim, çeviriyi yaparsınız` demesine rağmen bir daha geri dönüş yapmadı. hiç böyle bir konuşma geçmemiş, böyle bir anlaşma sağlanmamış gibi davrandı. bu olayı unutmam mümkün değil, zira ciddi hayal kırıklığına uğradım o şahısla ilgili. halen kızgınım, hatırladıkça sinirlenirim.
    zaman ve emek çalmak son derece erdemsiz bir davranış. bence de eksi puan verilebilmeli bu durumlarda, böylece kimse öylesine iletişime geçmez, daha sorumlu davranır.
  • 03-04-2020, 16:23:00
    #21
    Kurumsal PLUS
    Pm istedikten sonra işi yaptırmayacaksa bana geri dönüş yapmasın bence birde onun mesajını okuyup zaman kaybetmeyelim. Şahsi fikrimdir.
  • 03-04-2020, 17:04:01
    #22
    Yeni neslin egosu çok yüksek.
    Bu tarz konulara çok bozulan adamlar maaşlı iş bulsunlar lütfen.
    Müşteri her zaman satın almak için soru sormaz.
    Piyasayı araştırır, fiyat araştırır. Hatta bazen 1 saat pazarlık yapar alacağı için değil senin düşebileceğin rakamı görmek için.
    Siz hiç ticaret yapmamışsınız gençler.
    Mağazalarda işler böyle yürür.
    Müşteri içeri girer, 10 tane kıyafeti raftan indirir, açar bakar, deneme kabininde giyer, sorar pazarlık eder.
    Ve bazen hiç almadan çeker gider.
    Bazı kadınlar ceplerinde alışveriş yapacak para olmadığı halde sadece fiyat sormak ve gezmek için sokağa çıkarlar.
    Dükkanlara girip fiyat sorar bilgi alır evlerine dönerler.
    Sen de tok esnaf değilsen atar yapmazsın paşa paşa malları indirir sonra tekrar kaldırırsın.
    Neden? Çünkü o alıcı olmayan kadına mallarını gösterirsin ki aklında kalır, yarın başka arkadaşına senin dükkanındaki malın reklamını yapar.
    Siz de insanlara hizmetinizi ve fiyatınızı söylersiniz.
    Almasa bile o hizmeti verdiğinizi ve fiyatınızı öğrenir, belki birine tavsiye eder belki de ileride geri döner.

    Bir adamın sizden fiyat istemesi kesin alacağım demek değildir.
    Bir adamın tamam alacağım demesi de kesin senden alışveriş yapacağı anlamına gelmez.
    Bu gibi durumlar için KAPORA diye bir sistem var.
    Kapora isteyin. Kapora vermiyorsa siz işinizi zamanınızı o adam sizden mal hizmet almayacakmış gibi planlayın.
    Bu kadar basit.

    Bazı arkadaşlar olumlu olumsuz yanıt verilsin diyor.
    Ya siz kişiye özel mesaj mı atıyorsunuz?
    Bir mal hizmet soruyoruz, herkese gönderdiğiniz kopyala yapıştır metni gönderiyorsunuz.
    Ayrıca ben günde 10-20 alışveriş yapıyorum, forumda mesaj adeti sınırlı.
    Sana olumsuz dönüş yapacağım giden mesajlarda mesajım artacak sonra hem sana olumsuz yanıt vermek için hem mesaj silmek için vakit harcayacağım.
    Bir adam dönüş yapmıyorsa alıcı değildir.
    Ne istiyorsunuz alıcı olmayanın size illa alıcı değilim demesini mi?
  • 03-04-2020, 18:38:54
    #23
    Para/İş/Ürün transferinin gerçekleşmediği durumlarda trade kullanılması mantıksız olur.
  • 03-04-2020, 19:25:49
    #24
    Üyeliği durduruldu
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yeni neslin egosu çok yüksek.
    Bu tarz konulara çok bozulan adamlar maaşlı iş bulsunlar lütfen.
    Müşteri her zaman satın almak için soru sormaz.
    Piyasayı araştırır, fiyat araştırır. Hatta bazen 1 saat pazarlık yapar alacağı için değil senin düşebileceğin rakamı görmek için.
    Siz hiç ticaret yapmamışsınız gençler.
    Mağazalarda işler böyle yürür.
    Müşteri içeri girer, 10 tane kıyafeti raftan indirir, açar bakar, deneme kabininde giyer, sorar pazarlık eder.
    Ve bazen hiç almadan çeker gider.
    Bazı kadınlar ceplerinde alışveriş yapacak para olmadığı halde sadece fiyat sormak ve gezmek için sokağa çıkarlar.
    Dükkanlara girip fiyat sorar bilgi alır evlerine dönerler.
    Sen de tok esnaf değilsen atar yapmazsın paşa paşa malları indirir sonra tekrar kaldırırsın.
    Neden? Çünkü o alıcı olmayan kadına mallarını gösterirsin ki aklında kalır, yarın başka arkadaşına senin dükkanındaki malın reklamını yapar.
    Siz de insanlara hizmetinizi ve fiyatınızı söylersiniz.
    Almasa bile o hizmeti verdiğinizi ve fiyatınızı öğrenir, belki birine tavsiye eder belki de ileride geri döner.

    Bir adamın sizden fiyat istemesi kesin alacağım demek değildir.
    Bir adamın tamam alacağım demesi de kesin senden alışveriş yapacağı anlamına gelmez.
    Bu gibi durumlar için KAPORA diye bir sistem var.
    Kapora isteyin. Kapora vermiyorsa siz işinizi zamanınızı o adam sizden mal hizmet almayacakmış gibi planlayın.
    Bu kadar basit.

    Bazı arkadaşlar olumlu olumsuz yanıt verilsin diyor.
    Ya siz kişiye özel mesaj mı atıyorsunuz?
    Bir mal hizmet soruyoruz, herkese gönderdiğiniz kopyala yapıştır metni gönderiyorsunuz.
    Ayrıca ben günde 10-20 alışveriş yapıyorum, forumda mesaj adeti sınırlı.
    Sana olumsuz dönüş yapacağım giden mesajlarda mesajım artacak sonra hem sana olumsuz yanıt vermek için hem mesaj silmek için vakit harcayacağım.
    Bir adam dönüş yapmıyorsa alıcı değildir.
    Ne istiyorsunuz alıcı olmayanın size illa alıcı değilim demesini mi?
    arkadaşa katılmıyorum.
    mal için fiyat söylemekten çok farklı ve zahmetli, hizmet için fiyatlandırma yapmak.
    mes. ben diyelim word dosyasıysa tek tek açıp karakterini hesaplayıp birim fiyata çarpıp toplam tutarı ve teslim edileceği tarihi belirtiyorum.
    epey zaman alıcı bir işlem bu.
    yine diyelim adobe dosyasıysa, tek tek uzunca bir süre uğraşarak worde dönüştürüp yukarıdaki işlemi tekrar ediyorum.
    defalarca yazışılıyor.
    bu noktada bile bırakılmıyor, detaylar görüşülüyor, şu tarihte başlayalım çeviri işlemine diye sözlü (yazılı nasıl olsun zaten) anlaşma yapılıyor.
    devamında tek bir kelime bile edilmiyor.
    bu adil ve makul bir tavır mı?
    sanki tüm bu işlemler yapılmamış, emek verilmemiş, anlaşma yapılmamış gibi davranılması normal mi? hiçbir sorumluluk alınmaması hakkaniyetli mi?
    eksi tic. puanı belki ağır olabilir ancak bu noktada emeği hiçe saymanın da bir yaptırımı olmalı. bir yorum bırakıla bilmeli, ki bir daha aynısını yapmasın bu güruh.
  • 03-04-2020, 19:42:16
    #25
    SevilAliyeva adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadaşa katılmıyorum.
    mal için fiyat söylemekten çok farklı ve zahmetli, hizmet için fiyatlandırma yapmak.
    mes. ben diyelim word dosyasıysa tek tek açıp karakterini hesaplayıp birim fiyata çarpıp toplam tutarı ve teslim edileceği tarihi belirtiyorum.
    epey zaman alıcı bir işlem bu.
    yine diyelim adobe dosyasıysa, tek tek uzunca bir süre uğraşarak worde dönüştürüp yukarıdaki işlemi tekrar ediyorum.
    defalarca yazışılıyor.
    bu noktada bile bırakılmıyor, detaylar görüşülüyor, şu tarihte başlayalım çeviri işlemine diye sözlü (yazılı nasıl olsun zaten) anlaşma yapılıyor.
    devamında tek bir kelime bile edilmiyor.
    bu adil ve makul bir tavır mı?
    sanki tüm bu işlemler yapılmamış, emek verilmemiş, anlaşma yapılmamış gibi davranılması normal mi? hiçbir sorumluluk alınmaması hakkaniyetli mi?
    eksi tic. puanı belki ağır olabilir ancak bu noktada emeği hiçe saymanın da bir yaptırımı olmalı. bir yorum bırakıla bilmeli, ki bir daha aynısını yapmasın bu güruh.
    Notepad++ gibi ya da bir sürü plugin var.
    Seçtiğiniz alanda kaç karakter olduğunu veya kaç kelime olduğunu söylüyor.
    Ya da siz tek tek hesaplamayın.
    100 karakter ya da 100 kelime için fiyatınızı söyleyin.
    Alıcı kendi malının hesabını yapsın.
    Fiyat teklifi hazırlama diye bir şey var.
    Devlet ya da kurumlar alım ihalesine çıkar.
    Her kurum için ayrı ayrı fiyat teklifi mal özellikleri vesaire dosya hazırlar gönderirsin.
    Sonra?
    Hiç bir ihalenin sende kalmama ihtimali vardır.
    Yani verdiğin her teklife iş almak zorunda değilsin.
    Bir dükkana girip onlarca soru sorup çıkan bir sürü müşteri olur.
    Dediğim gibi ticaret böyle yapılır.
    Teklif verdiğiniz fiyat söylediğiniz herkes alışveriş yapmaz.
    Bu durum ticaretin doğası gereğidir.
    Çoğu yanıt bile vermeyebilir.
    Bence hiç yanıt vermeyenler şurada yarı fiyatına yapılıyor sen neden pahalı yapıyorsun diyenlerden de iyidir.
    Maaşlı bir iş yapabilirsiniz değerli arkadaşım ticaretin doğası size zor geliyorsa.
  • 03-04-2020, 19:52:52
    #26
    Üyeliği durduruldu
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Notepad++ gibi ya da bir sürü plugin var.
    Seçtiğiniz alanda kaç karakter olduğunu veya kaç kelime olduğunu söylüyor.
    Ya da siz tek tek hesaplamayın.
    100 karakter ya da 100 kelime için fiyatınızı söyleyin.
    Alıcı kendi malının hesabını yapsın.
    Fiyat teklifi hazırlama diye bir şey var.
    Devlet ya da kurumlar alım ihalesine çıkar.
    Her kurum için ayrı ayrı fiyat teklifi mal özellikleri vesaire dosya hazırlar gönderirsin.
    Sonra?
    Hiç bir ihalenin sende kalmama ihtimali vardır.
    Yani verdiğin her teklife iş almak zorunda değilsin.
    Bir dükkana girip onlarca soru sorup çıkan bir sürü müşteri olur.
    Dediğim gibi ticaret böyle yapılır.
    Teklif verdiğiniz fiyat söylediğiniz herkes alışveriş yapmaz.
    Bu durum ticaretin doğası gereğidir.
    Çoğu yanıt bile vermeyebilir.
    Bence hiç yanıt vermeyenler şurada yarı fiyatına yapılıyor sen neden pahalı yapıyorsun diyenlerden de iyidir.
    Maaşlı bir iş yapabilirsiniz değerli arkadaşım ticaretin doğası size zor geliyorsa.
    başlık sahibinin de, benim de ısrarla belirttiğim anlaşma yapıldıktan sonra kısmını ısrarla görmezden gelme çabanıza anlam veremedim.
    anlaşma yapıldıktan sonra yahu...
    anlaşma yapıldı, şu tarihte başlayın dendi.
    örn. o çok kızdığım olayda olduğu gibi - site çeviri anlaşmasında.
    şahıs `koordinatörü olduğum şirket büroyla çalışmak istedi, ama ben sizi tercih ettim` dediğinde, `beni önerdiğiniz için teşekkür ederim` dedim ve şahıs, `önermedim, doğrudan karar verdim, koordinatörüm çünkü` bile dedi.
    devamında maalesef herhangi bir çalışma gerçekleşmedi tabi.
    en azından geri dönüş yapıp `sizinle de anlaşmıştık, şu tarihte başlayacaktınız ama kusura bakmayın xxx oldu, çalışamayacağız` diyebilirdi.

    kesinlikle bu tür anlaşmadan cayma halleri için de bir değerlendirme sistemi oluşturulmalı.
  • 03-04-2020, 20:42:31
    #27
    SevilAliyeva adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    başlık sahibinin de, benim de ısrarla belirttiğim anlaşma yapıldıktan sonra kısmını ısrarla görmezden gelme çabanıza anlam veremedim.
    anlaşma yapıldıktan sonra yahu...
    anlaşma yapıldı, şu tarihte başlayın dendi.
    örn. o çok kızdığım olayda olduğu gibi - site çeviri anlaşmasında.
    şahıs `koordinatörü olduğum şirket büroyla çalışmak istedi, ama ben sizi tercih ettim` dediğinde, `beni önerdiğiniz için teşekkür ederim` dedim ve şahıs, `önermedim, doğrudan karar verdim, koordinatörüm çünkü` bile dedi.
    devamında maalesef herhangi bir çalışma gerçekleşmedi tabi.
    en azından geri dönüş yapıp `sizinle de anlaşmıştık, şu tarihte başlayacaktınız ama kusura bakmayın xxx oldu, çalışamayacağız` diyebilirdi.

    kesinlikle bu tür anlaşmadan cayma halleri için de bir değerlendirme sistemi oluşturulmalı.
    Değerli kardeşim Neden anlamak istemiyorsunuz.
    Sen satıcısın. Senin hakkın az. Alıcının hakkı çok.
    Sen anlaşma yapıldı adam bizimle çalışmadı diyorsun.
    Aranızda söz dışında hiç bir şey gerçekleşmemiş.

    Ben bir cihaz satıyorum. Adam alıyor cihazı parasını kredi kartı ile ödüyor.
    10 gün sonra diyor ki eşim de benzer cihaz almış bunu iade ediyoruz paramı geri gönderin.
    Kutusunu açıp bir iki kez kullandığı cihazı yolluyor paşa paşa parası iade ediyoruz.
    Alıcıların 14 gün her türlü sözleşmeden cayma hakları varken, sen diyorsun ki bir söz verdi diye adamı esir alırım.

    Eksi itrader sadece işe başlanıp iş üzerinde belli bir emek harcandıktan sonraki caymalar için geçerli olmalı.
    Yani sana işe başlatıp işin yarısını yaptırıp caymaya kalkarsa bunda eksi itrader olabilir.
    Ama sen işe hiç başlamadıysan sadece sözlü anlaşma var diye eksi itrader olmaz.
    Böyle problemler yaşamamak adına işin başlangıcında ücretin yarısını ya da işe değecek bir kapora alabilirsiniz.
    Kapora geldikten sonra ya kaporayı yakar, ya da işi yaptırır sen daha az yıpranırsın.

    Ticaret böyle bir şey.
    Ben bir ev sahibi ile anlaşıyorum ben bu evi tutacağım diyorum.
    Oradan çıkıp köşeyi dönmeden daha iyi bir ev buluyorum.
    Şimdi ben söz verdim diye daha kötü evde oturmak zorunda mıyım?
    Kontrat yapılana kadar, sözleşme yapılana kadar sadece söze dayalı bir ceza sistemi olmaz.
    Ben sana tamam işi yap dedim, o gün bir yakınımın paraya ihtiyacı oldu parayı ona gönderdim.
    Sana açıklama yapmak zorunda mıyım ben parayı arkadaşıma gönderdim şimdi param yok daha sonra param olunca yaptırırım diye.

    Bu forumun ilk yıllarında böyle şeyler çok olmazdı.
    Biri bir şey dedi mi yapardı. Çünkü bizler bu foruma para kazanmak için kayıt olmadık.
    Buradan para kazanıldığını görenler buraya doluştu ve burası bir pazar yeri haline geldi.
    Ancak olayın özü şu.
    Bu forumda -itrader büyük ticaret suçları için kullanılır.
    Henüz başlanmamış bir iş için -itrader kullanılmaz. Ancak başlayıp emek harcayıp parasını alamadığınız iş için olabilir.
    Ki o durumda bile kişi paranızı ödeyip itraderı sildirebilir.
    Size iş yaptırıp paranızı vermeyen olursa da kanıtları ile şikayet konusu açarsınız mağduriyet giderilene kadar banlanır.