• 21-03-2020, 20:07:52
    #37
    Bence yaz gelsede biticeğini düşünmüyorum şuan afrika yaz ikliminde ama ordada korona enfekte oranı yüksek
  • 21-03-2020, 20:54:30
    #38
    gknacr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayatın ne zaman normale döneceği tamamen bizim davranışlarımıza bağlı. Hala amcalar teyzeler parklarda oturup sohbet ediyorlar. Hala ASM'lere ve eczanelere keyfi olarak tansiyon ölçtürmeye gidiyorlar ve hala zorunlu haller dışında toplu taşıma araçları ile seyahat ediyorlar (dün bizzat şahit oldum amcanın arkadaşı hastaymış arkadaşının evine ziyarete gitmiş).
    Toplum olarak kişisel önlemler almazsak, korkarım ki uzunca bir süre bu virüs belası ile uğraşacağız.
    +1 katılmamak elde değil.
  • 21-03-2020, 23:02:31
    #39
    Salgını durdurmak için sokağa çıkma yasağı gerek, salgının sokağa çıkma yasağı sonrasında vaka sayısının durması için de 1-1,5 ay gerekli. Tabi virüs mutasyona uğrayıp, etkisiz olmazsa... Mutasyona uğrayıp etkisiz olursa bugün dahi biter. Aşı ise 10-12 aylık süreçten sonra uygulanabilinecek. Fakat unutmamak gerek ki, tüm dünya bu virüs ile mücadele ediyor, yeni bir çözüm üretilebilir.
  • 21-03-2020, 23:24:04
    #40
    Üyeliği durduruldu
    İş veren birkaç işletme burda çalışanlarına evden çalışma izni sağladı keşke bunu tüm işletmelerde uygulasa mükemmel birşey bence. Biz işlerimizi evdende yürütebildiğimizden dolayı kendimizi karantina aldık hiçbir şekilde çıkmıyoruz çıkarsam 1 hafta sonra kendimi kusursuz dezenfekte edip ev için yiyecek alışverine mahalle marketinde yapacağım.
  • 21-03-2020, 23:24:48
    #41
    minumum 2 ay
  • 21-03-2020, 23:33:57
    #42
    haziran ayında etkisini yitirmiş olur haziran sonu hayat normale döner bence temmuz agustos ayında dükkanlar yavaş yavaş toparlar.
  • 21-03-2020, 23:36:22
    #43
    Çok fazla sürmeyecektir. Salgın bitse bile bu travma kolay kolay atlatılamaz. Bütün insanların psikolojisi bozuldu.
  • 21-03-2020, 23:38:59
    #44
    Türkiye için şunu söyleyebilirim en iyi ihtimalle eğer devletin dediklerine halkı uyarsa 5000 civarı bir vaka ile sezonu kapatırız.
    Eğer uyarıları dinlemez kafamıza göre takılırsa 30000 civarı bir vaka ile karşılaşırız.
    Virüsün ise Yaz sonuna doğru etkisini kaybedeceğini düşünüyorum.
  • 22-03-2020, 00:08:09
    #45
    [IMG][/IMG]