• 07-03-2020, 01:51:46
    #19
    Evet var. Ama sadece fikrine yatirim yapmak yerine fikrini detayli bir sunumla, kisa ve uzun vadeli planini da dahil olacak sekilde gonderirsen degerlendirebiliriz. Gizlilik ve Telif sozlesmesi de imzalayabiliriz, fikriniz bizden calinmayacagina dair.

    Ama oyle 3-5 cumle lafla degil, detayli bir sunum yapmaniz gerek.
    • pinbtc
    pinbtc bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 07-03-2020, 01:51:48
    #20
    Foruma kayıt tarihinizi öne sürenlere kulak asmayın Hocam. Ancak yaşınızdan veya mizacınızdan kaynaklı fevri bir tavrınız var gibi geliyor bana. Bu tavır ile insanların size yardımcı olmasını zorlaştırırsınız. Kişilere karşı daha itidalli olabilmek için yaşlanmayı beklemeyin.

    pinbtc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yorum için teşekkürler. her insanın mizacı ayrıdır benim mizacım böyle. bana ilginç gelen şeyi muhatabına sorarım, yazılmış bi şeyin aynısını yazmak da ilginç geldiği için sordum çünkü bahsi konu olaylar dışında mantıklı bi izah bulamadım. bu neyin rahatsızlığını yaratıyor hala anlamış değilim, alt alta aynı yazıların tekrar etmesi bildiğim kadarıyla pek çok platformda post kasma olarak algılanır. bunu ifade etmiş olmam mı rahatsız etti bu kadar insanları, bilemiyorum.

    kim olduğunuza gelirsek, konuya baktım 100k bütçeniz var, yatırım yapcak iş fikri arıyorsunuz. umarım bulursunuz. saygılar dilerim.




    teşekkür ederim size de iyi forumlar dilerim hocam
  • 07-03-2020, 01:56:23
    #21
    lionking42 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben su an yatirim yapacak proje aramiyorum. Projelerimi buldum, yatirimimi yaptim ve yuruyorum su anda. Senin aradigin tarafta biri olarak sana fikir vermek istedim sadece.

    Ornegin senin aklindaki proje yer yerinden oynatacak, corona virusunu cozecek, o proje oyle bir potansiyelliki Bill Gates kadar zengin olacagiz. Bu yazdiklarima emin bile olsam senin bu tarzindan dolayi senin hicbir projene yatirim yapmam. Kimse de yapmaz. Kimse yapmazi nerden biliyosun diyeceksin. Su an ulkemizin buyuk bir ilinde ticaret odasinda yoneticilik de yapiyorum. Cevremde senin aradigin tarz da yuzlerce insan var

    Bilgin olmasini istedim sadece.

    Yolun acik olsun, isin rast gelsin.
    tarzımda bi problem olduğunu sanmıyorum, projeme yatırım yapacak insan beni satın alamaz zaten, profesyonel şekilde fikri değerlendirir işi mantıklı görüyorsa yatırımını yapar. parasını insanların haline tavrına göre bi yerlere savuran kişiyle ben çalışmam. yaşım 26, 2 sene önce 7 hanelere sahip yatırımları şahsi olarak ben yaptım zaten. sonrasında aldığım risklerle erittim meblağları. yani akıl verdiğiniz kişi zaten bu işlerin uzun zamandır içinde olan biri. 4 seneden fazladır borsalarda yatırım yapar, 7 senedir internet ortamında şahsi uğraşlarımla gelir sağlarım. zamanında aldığım riskler neticesinde portföyümü eritmemiş olsaydım bu konu da olmaz kendi yolumda yine kendi uğraşlarımla devam ederdim -ki edicem de, şu an sadece yatırımcıların girişimciden beklentilerini ölçmek istediğim için konu açtım o kadar-. umarım her istediğinizi kazanırsınız en mutlu siz olursunuz. mizacım konusunda sizin için yapabileceğim bi şey yok, bana ilginç gelen tavırların nedenlerini insanlara sormayı sürdürücem.



    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet var. Ama sadece fikrine yatirim yapmak yerine fikrini detayli bir sunumla, kisa ve uzun vadeli planini da dahil olacak sekilde gonderirsen degerlendirebiliriz. Gizlilik ve Telif sozlesmesi de imzalayabiliriz, fikriniz bizden calinmayacagina dair.

    Ama oyle 3-5 cumle lafla degil, detayli bir sunum yapmaniz gerek.
    bunun için öncelikle sizinle, kim olduğunuzla, kimlerle çalıştğınızla ilgili bilgi sahibi olmam gerekiyor. ardından fikri mülkiyet konusunda hak ihlalini önlemek için araştırma yapabilirim.
  • 07-03-2020, 02:46:33
    #22
    Değerli konu sahibi arkadaşım, milyonlarca işsizin olduğu bir ülkede herkesin bir fikri var emin ol.

    Yatırımcılar fikirlere değil, çalışmaya başlamış projelere yatırım yapar. Yinede bol şanslar.
  • 07-03-2020, 02:52:37
    #23
    Melek olabilirim ama yatırımcı asla!
    anlam karmaşası yaşadım bir an, kolaylıklar.
  • 07-03-2020, 11:38:23
    #24
    Hiçbir yatırımcı tek kişilik dev kadroya yatırım yapmaz. Ekibe uyuma ve projenin büyüme potansiyeli var mı ona bakar.
    Sadece fikre kusura bakmayın kimse bakmaz , bankadan bile iş için kredi alırken senin iş planına bakar , öncelikle projenizi bir iş planına dönüştürüp sonra yatırımcı arayışına girmelisiniz.
  • 07-03-2020, 13:07:41
    #25
    pinbtc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu da yeni moda sanırım? söz söylemek için yaşınız, şahsınız, kimliğiniz, varlığınız mühim değil ne zaman kayıt olduğunuz mühim öyle mi? yorum ilginç geldi bu konuda da kendi yorumumu yaptım. dikkat çekmek için mi yazmış oldum şimdi bunu?l

    edit. pardon sizin de imzanızda bi satış konusu varmış şimdi anladım tepkinizin nedenini.
    Siz böyle herkese sataşmaya devam ederseniz başarılı ticaret yapamayacaksınız gibi

    Aaa benimde imzamda reklam varmış
  • 07-03-2020, 13:28:36
    #26
    Hocam merhabalar,

    Yaklaşık olarak 2006 yılından itibaren dijital sektördeyim. Yaklaşık 2010 yılından itibaren ise bu işin hem operasyon hem de yönetim kısmında yer alıyorum.
    İster istemez bu süreçte girişimcilik dünyasında da yer almak durumundayım. özellikle son 3 girişimimizin global olarak gösterdiği başarılarla birlikte birçok deneyim elde ettim.
    Bu deneyimlerimi de zaman zaman çeşitli mecralarda, eğitimlerde, podcastlerde, ektinliklerde, üniversite eğitimlerinde eğitmen / mentor olarak paylaşıyorum.

    Öncelikle şunu belirtiyim. Melek yatırımcı yoktur. Yatırımcı vardır.

    Yatırımcıların baz aldığı belli başlı kriterler vardır ve bunları yatırım süresince haftalarca / aylarca / bazen yılı bulabilecek şekilde analiz / takip ederler, akabinde yatırımlarını yapma kararı alırlar.
    Ama bunların arasında en önemlisi, yatırımcılar bilinenin aksine, fikre veyahut projeye yatırım yapmazlar genelde.
    Yatırımcılar, ''kişiye'' ''karaktere'' yatırım yaparlar.

    Bir söz vardır girişimcilik dünyasında, şirkete yeni bir yatırımcı alıyorsan eğer o senin aynı yatağı paylaştığın eşindir aynı zamanda.

    İnsanın da bu kişilik veyahut karakterini belli bir düzeye getirmesi / somutlaştırması gerekmektedir.
    ''ben çok iyi birisiyim'' şeklinde bir düşünce ile asla yatırım alamazsınız.
    Çok iyi birisi olduğunuzu şu ana kadar yaptıklarınız, çıktılarınız, başarılarınız, eski çalışma arkadaşları veyahut sektörünüzün önde gelen isimleri tarafından tescillenmesi / paylaşılması / ifade edilmesi gerekiyor.
    Bu referansları olan birisiyseniz eğer nerede/nasıl yatırımcı bulabileceğiniz konusunda sizlere yardımcı olabilirim.
  • 07-03-2020, 14:17:05
    #27
    RDY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam merhabalar,

    Yaklaşık olarak 2006 yılından itibaren dijital sektördeyim. Yaklaşık 2010 yılından itibaren ise bu işin hem operasyon hem de yönetim kısmında yer alıyorum.
    İster istemez bu süreçte girişimcilik dünyasında da yer almak durumundayım. özellikle son 3 girişimimizin global olarak gösterdiği başarılarla birlikte birçok deneyim elde ettim.
    Bu deneyimlerimi de zaman zaman çeşitli mecralarda, eğitimlerde, podcastlerde, ektinliklerde, üniversite eğitimlerinde eğitmen / mentor olarak paylaşıyorum.

    Öncelikle şunu belirtiyim. Melek yatırımcı yoktur. Yatırımcı vardır.

    Yatırımcıların baz aldığı belli başlı kriterler vardır ve bunları yatırım süresince haftalarca / aylarca / bazen yılı bulabilecek şekilde analiz / takip ederler, akabinde yatırımlarını yapma kararı alırlar.
    Ama bunların arasında en önemlisi, yatırımcılar bilinenin aksine, fikre veyahut projeye yatırım yapmazlar genelde.
    Yatırımcılar, ''kişiye'' ''karaktere'' yatırım yaparlar.

    Bir söz vardır girişimcilik dünyasında, şirkete yeni bir yatırımcı alıyorsan eğer o senin aynı yatağı paylaştığın eşindir aynı zamanda.

    İnsanın da bu kişilik veyahut karakterini belli bir düzeye getirmesi / somutlaştırması gerekmektedir.
    ''ben çok iyi birisiyim'' şeklinde bir düşünce ile asla yatırım alamazsınız.
    Çok iyi birisi olduğunuzu şu ana kadar yaptıklarınız, çıktılarınız, başarılarınız, eski çalışma arkadaşları veyahut sektörünüzün önde gelen isimleri tarafından tescillenmesi / paylaşılması / ifade edilmesi gerekiyor.
    Bu referansları olan birisiyseniz eğer nerede/nasıl yatırımcı bulabileceğiniz konusunda sizlere yardımcı olabilirim.
    değerli yorumlarınız için teşekkürler. bu tarz bilgi içerikli paylaşımları görmek için konuyu açtım bana olmasa bile niyetli başkalarına yol gösterebilir diye. ben 7 yıldır tekim. kimseyle iş ortaklığı yapmadım kimseden herhangi bi beklentim olmadı uğraşlarım, kazanımlarım ve kaybettiklerimin tümü kendi çabalarımın neticesidir. haliyle benim referansım yoktur, hiç bi zaman da olmayacaktır(en azından niyetim bu). yatırımcının nasıl ki girişimciden beklentisi varsa benim de yatırımcıdan beklentim var. benim düşüncelerime önem verip yatırım yapacak kişi direkt olarak beni kale almalı. başkaları üzerinden hakkımda fikir sahibi olmaya çalışan kişi kendince doğru iş yaptığını düşünse de bu benim dünyaya bakış açımla uymaz. çünkü herkesin karakteri aynı değil. birisi herkesle iyi geçinir güllük gülistanlık olur çok sevilir, bi başkası sivri dilli açık sözlü ve cesurdur, göze batar ve sevilmez. ben herhangi birinin minnetine, ilgisine, sevgisine muhtaç olarak yaşamadığım için hakkımda söylenecek şeyler de sevilen insanların arkasından söylenecek şeyler olmaz. o yüzdendir ki benim projelerimle ilgilenecek insan başkalarını değil, karşısına beni alarak konuşmalı. benim sözlerime, anlattıklarıma güvenmemeli; açıkladığım projenin eğrisini doğrusunu kendi iyice tartıp biçip, projeye inandıysa yatırımını yapmalı. o yüzden diyorum zaten, yatırımcının benimle işi yok. benimle işi olan yatırımcıyla da benim işim yok. profesyonel biçimde projeyle ilgileniyor mu, eğrisi doğrusu nedir ölçüp biçebiliyor mu, geleceğini öngörüp tahminler yürütebiliyor mu benim için önemli olan bu. şahıslar mühim değil, sistem mühim. sistem gelecek vadediyorsa yatırımcı girsin. bu konuda ben şahsımı değil, fikrimi beğenenle çalışmayı düşünürüm zaten. çünkü fikirler değişmez, dönüşmez ama şahıslara olan ilgi, alaka, imtiyaz ve müsamaha her daim dönüşebilir. kendimi kimsenin minnetine, insafına teslim etmem. tekrar teşekkür ederim değerli yorumlarınız için.

    edit. bu arada hiç bi zaman da olmayacaktırdan kastım beni başkalarına önerebilecek türde bi referans olmayacaktır. yani atıyorum " ali bu çocuk senin yanında çalışmış bi ara, nasıl biri " gibisinden bi sorunun öznesi olmamayı hedefliyorum. yoksa elbette ilerde çalışma arkadaşlarım olsun, beraber projeler üretelim bunun gibi isteklerim var.