Her şeyin belirli seviyelerde gelişmesi beklenir. 10 yaşında bir çocuğun 250 kitap okuması, üstelik bunların bir kısmının felsefi ve sosyolojik sistem/anlayış kitapları olması onu bir şey yapmaz. Çünkü öncelikle o çocuğun okuyacağı kavramları, soyut ve somutları doğru yerelre koyabiliyor olması gerekir. Yoksa, 10 yaşında bir çocuk ezber olarak gerçekten iyi bir yaştadır, kabiliyeti de varsa o yaşta 250 kitabı ezber bile yapabilir. Ama anlayış olarak 10 yaşında o olgunluğa ulaşmak; olmaz demiyorum ama tabii ezber yapmak kadar sıradan bir şey olmaz. Çok nadide bir çocuk da olabilir ama pek zannetmiyorum. Lugat manası okumakla o çocuğa o donanım yüklenmiş olmuyor. Bence ailesi sorunlu, kendisi de sorun yaşayabilir.
Özel çocukların özel olarak yetiştirilmesi gerektiğini düşünüyorum, bu konuda eğitim sistemimiz çok zayıf. Yani özellerin keşfedilmesi noktasında yetersiziz. Özel çocuklar normal müfredatla yetişrtirildiğinde en çok oldukları şey grupları arasında başarılı bir talebe olmak. Halbuki onlar medeniyeti geliştirecek nesiller olarak yetiştirilmeli.